کد خبر 626271
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

رژیم آل خلیفه پس از چندین هفته ممانعت از برگزاری نمازجمعه در الدراز، سرانجام در برابر مردم تسلیم شد و نمازجمعه این منطقه به امامت سید «محسن الغریفی» برگزار شد.

به گزارش مشرق، رژیم آل خلیفه سرانجام در برابر مقاومت مردم و شیعیان بحرین کوتاه آمد و به یکی از خواسته های آنان تَن داد.

بر اساس این گزارش پس از اینکه رژیم آل خلیفه حدود ۷ هفته مانع از برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز محل سکونت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین شد، سرانجام اجازه داد نمازجمعه این هفته الدراز به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید «محسن الغریفی» در مسجد امام صادق (ع) این منطقه برگزار شود.

این در حالی است که رژیم آل خلیفه که از حدود ۲ ماه پیش تاکنون منطقه الدراز را محاصره کرده است، به شمار زیادی از مردم برای ادای نمازجمعه و حضور در مصلی نمازجمعه الدراز اجازه ورود نداد.

سید محسن الغریفی در سخنانی در جریان خطبه های نمازجمعه اظهار داشت: نمازجمعه و نماز جماعت فقط نباید به ادای نماز محدود شود بلکه باید فراتر از این در گستره وسیع تری در حرکت امت نقش ایفا کند.

وی افزود: نمازجمعه ایستگاه اصلی برای همراهی با مسائل امت و توجه به آن و مصالح آن است. در منبر نمازجمعه مسجد امام صادق الدراز از مصالح کشور و مردم آن سخن گفته می شود و تاکنون منبر فتنه، شر، تحریک و یا فساد نبوده است. سخن گفتن از دردهای مردم در این منبر، سخن از آلام مردم کشور و همگان است.

پس از پایان نمازجمعه، نمازگزاران با برپایی تظاهراتی گسترده، محاصره الدراز توسط نظامیان آل خلیفه و جلوگیری از ورود شیعیان به این منطقه برای ادای نمازجمعه را محکوم کردند. مردم همچنین با سردادن شعارهایی تاکید کردند که آیت الله عیسی قاسم خط قرمز آنها است و برای دفاع از ایشان آماده جانفشانی هستند.

گفتنی است پیش از این آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به همراه علامه سید «عبدالله الغریفی» از علمای دینی بحرین با صدور بیانیه ای اعتراض خود را به ممانعت آل خلیفه از برگزاری نمازجمعه در منطقه الدراز اعلام کردند و این کار را حرام دانستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    با چه منطقی اقلیت وهابی بر اکثریت شیعه مسلط شده اند؟!
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    عزت از آن خداوند است و شاکریم که ما را به دین و مذهب پاکمان زینت داد... اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس