یک فعال سیاسی بحرینی تاکید کرد که آل خلیفه مسیر طایفه گرایانه ای را در پیش گرفته و کل شیعیان بحرین را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق، "عبدالاله الماحوزی" فعال سیاسی بحرینی  به بررسی آخرین وضعیت عرصه سیاسی بحرین پرداخته و در این خصوص گفت: در حقیقت رژیم آل خلیفه امروز علاوه بر سرکوب جریان های سیاسی و اعمال سلطه بر روند سیاسی کشور همچون پارلمان و قانون اساسی مسیر دیگری را نیز در پیش گرفته است که مسیر طایفه گرایانه ای است.آل خلیفه هم اکنون در حال هدف قرار دادن طایفه ی شیعیان در بحرین است و این مسئله تبدیل به هدف اصلی آنان شده است. رژیم حاکم علمای شیعه و نمادها و مراسم مذهبی و حتی رهبران مذهبی شیعیان در بحرین آیت الله عیسی قاسم را هدف قرار می دهد.

وی ادامه داد: برای نمونه دولت تلاش دارد در مسائل مختلف شیعیان از جمله مسئله شرعی خمس دخالت کند و از نحوه پرداخت و هزینه کردن آن توسط علما مطلع شود و حتی این مسئله با اجازه دولت صورت بپذیرد، آل خلیفه  حتی می خواهد شهروندان پیش از رفتن به نماز جماعت از دولت اجازه بگیرند.

این فعال سیاسی بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازداشت گسترده ی علمای دین نیز در همین راستا صورت گرفته است، رژیم آل خلیفه بیش از 70 عالم دینی را به مراکز امنیتی فراخوانده و 20 نفر از آنان را بازداشت کرده و در دادگاه ها نیز محکومیت های حداکثری برایشان در نظر گرفته است. این افراد عمدتا به اتهام تجمع غیر قانونی بازداشت شده اند و دولت تلاش می کند در صورت توان اتهامات دیگری به آنان وارد کند. برای نمونه سید مجید مشعل به اتهام تجمع غیر قانونی به دو سال زندان محکوم شده و احتمال آن وجود دارد که به اتهام اقدام علیه دولت بر مدت محکومیتش افزوده شود.

او توضیح داد: هدف قرار دادن علمای بحرین از سوی آل خلیفه پیامی با این مضمون به مردم است تمام علما و چهره های شاخص در معرض اقدامات قضایی قرار دارند و تمام ملت باید بترسند و عقب نشینی کنند، آنان می خواهند ردم از خواسته های خود عقب نشینی کنند با این وجود مردم به مطالبات خود ادامه داده و همچنان به تحصن در برابر منزل شیخ عیسی قاسم و دفاع از او ادامه می دهند.

وی همچنین گفت: روز گذشته آل خلیفه پس از مدتها به امام جمعه منطقه الدراز اجازه دادند به محل برگزاری نماز جمعه برود اما در مقابل از ورود مردم به روستا برای برپایی نماز جماعت ممانعت کردند.

عبدالاله الماحوزی خاطرنشان کرد: بازداشت علمای دینی و فعالان حقوقی و سیاسی و تمام شخصیت های تاثیر گذار در بحرین تلاش برای خالی کردن عرصه کشور و ایجاد هرج و مرج از یک سو و تنها ماندن شیخ عیسی قاسم از سوی دیگر است. ال خلیفه قصد دارند به این وسیله مردم را خسته کرده و بترساند.

او در پایان گفت: از آغاز انقلاب دولت در تلاش برای به زانو درآوردن مردم و ترساندن آنان و خالی کردن صحنه از وجود علمای دینی است، با این وجود علما باقی مانده و به راه خود ادامه دادند، امروز 20 عالم را بازداشت کرده اند اما دهها نفر دیگر وجود دارند که آماده جانفشانی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس