دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق امشب 10 شهریور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی مقاومت اسلامی عراق پرداخت.

به گزارش مشرق، "شیخ اکرم الکعبی"  در ابتدای برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه، جمهوری اسلامی ایران حامی محور مقاومت در جهان است گفت: سطح توان دفاعی بسیج مردمی عراق بالا رفته و آنها از تجربیات گذشته خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه، این نیرو ها از حمایت مستشاري ایران بهره مند می شوند افزود: ادغام نیروهای مسلح با بسیج مردمی به صلاح نیست به طوری که روحیه و عقیده جهادی این نیرو ها با ارتش عراق متفاوت است.

دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق با اشاره به نبرد موصل گفت: نمی توان زمان عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد لذا از تمام توان خود برای پیروزی استفاده می کنیم.

نیروهای بسیج مردمی عراق اجازه تجزیه کشورشان را نخواهند داد

شیخ الکعبي با اشاره به اینکه، فشارهای بین المللی باعث شد تا روند آزادسازی موصل به تاخیر بیفتد اظهار داشت: نیروهای استکباری نباید در عملیات آزادسازی موصل حضور داشته باشند بنابراین نیروهای بسیج مردمی عراق اجازه تجزیه کشورشان را نخواهند داد.

آمریکا و کشورهای غربی نمی خواهند نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل مشارکت کنند

وی با بیان اینکه، طرح های استعمار ی با حضور نیروهای بسیج مردمی  به شکست کشانده خواهد شد ادامه داد: آمریکا و کشورهای غربی نمی خواهند نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل مشارکت کنند.

شیخ الکعبی با بیان اینکه حضور امریکا در عراق دستاوردی جز ویرانی و تخریب نداشته است ، گفت: هم اکنون بیش از نیمی از مردم عراق به برق و منابع آب سالم دسترسی ندارند ضمن اینکه حضور آنها در این کشور مشکلات فرهنگی و سیاسی زیادی نیز ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها عراق را به میدان مناسبی برای فعالیت گروه های تروریستی تبدیل کرده اند و تروریسم ماحصل حضور آنها در این کشور بوده است.

دبیر مقاومت اسلامی نجبا( عراق)  با اشاره به اینکه آمریکایی ها از ابتدا در روند آزادسازی شهرهای مهم عراق مانع تراشی می کردند و مایل نبودند که نیروهای مقاومت در عملیات حضور داشته باشند ادامه داد: آنها علاقه دارند که فعالیت های تروریستی در عراق ادامه داشته باشد و از همین رو نیز، سری و علنی از تروریست ها در مناطق مختلف عراق حمایت می کنند و دروغ پردازی های  زیادی علیه نیروهای مقاومت می‌کنند که بی پایه و بی اساس است.

برای ما قطعی شده که آمریکایی ها از تروریست ها در عراق حمایت می کنند

شیخ الکعبی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: برای ما قطعی شده که امریکا یی ها از تروریست ها در عراق حمایت می کنند و  اسناد و مدارک زیادی نیز در این رابطه وجود دارد. 

وی ادامه داد: امروز گروه تروریستی داعش در عراق ادامه گروه القاعده در افغانستان است و آمریکایی ها وظیفه خود می دانند که از تروریست ها حمایت کنند.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجبا(عراق) با بیان اینکه تقسیم بندی آمریکایی ها از تروریست، به خوب و بد تنها برای فریب افکار عمومی است اظهار داشت: افکار و عقاید گروه های تروریستی مشابه یکدیگر  و همه وهابی هستند که هدف مشترک شان این است که اهداف سیاسی آمریکا را دنبال کنند.

سفیر فعلی سعودی ها در عراق تماس های مشکوک با گروه های مساله دار داشته است

الکعبی درباره بازگشایی سفارت عربستان در عراق نیز عنوان کرد: فردی که به عنوان سفیر به این کشور اعزام شده حامی یک سری تروریست های سیاسی داعش در عراق است و با گروه هایی ارتباط دارد که فعالیت شان مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه سفیر عربستان تنها با اهداف ویرانگر ، تخریبی و تجزیه عراق وارد این کشور شده ادامه داد: این فرد به عنوان یک دیپلمات که فعالیت دیپلماتیکی داشته باشد وارد عراق نشده و شمار زیادی از گروه های سیاسی در عراق نیز تاکید بر اخراج این فرد دارند اما فشارهای امریکا بر دولت عراق باعث می شود که این فرد همچنان در این کشور حضور داشته باشد.

دبیر مقاومت اسلامی نجبا (عراق) تصریح کرد: ممکن است عربستان تصمیم داشته باشد این فرد را تغییر دهد اما این امکان همچنان وجود دارد که فردی مشابه را به عنوان سفیر معرفی کند.

حضور نیروهای نظامی ترکیه در عراق و سوریه را اشغالگری می دانیم

الکعبی در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری امشب درباره تحرکات ترکیه در عراق و سوریه نیز اظهار داشت: ترکیه به شدت تلاش می کند جایگاه خود در سوریه و عراق را ارتقا دهد لذا با همکاری آمریکا و اسرائیل درصدد است سیاست های خود را در این کشورها به پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه ورود نیروهای ترکیه به این کشورها بر اساس خواست دولت آنها صورت نگرفته است تاکید کرد: بر این اساس حضور آنها را اشغالگری در عراق و سوریه می دانیم  که باید از خاک این کشورها خارج شوند و اگر مدعی مبارزه با داعش هستند باید از بغداد و دمشق اجازه بگیرند.

دبیر کل مقاومت اسلامی نجبا( عراق) در پایان خاطر نشان ساخت: اگر کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق و سوریه نبودبا وضعیت بدی روبرو می شدیم لذا با کمک های دولت و ملت ایران بود که پیروزی هایی علیه تروریست ها در سوریه و عراق داشتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس