کد خبر 625969
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه کودتای نافرجام ترکیه ملت و دولت این کشور را نشانه رفته بود، گفت که در کودتای اخیر،‌ ترکیه دوستان واقعی خود را شناخت.

به گزارش مشرق، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه پنجشنبه (امروز) گفت که کودتای اخیر (15 جولای) این کشور باعث شد ترکیه دوستان خود را از دشمنانش تشخیص دهد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تی آر تی» ترکیه، ایلدیریم که در مراسم افتتاح خط جدید متروی آنکارا سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: ما در کودتای اخیر دوستان واقعی خود را شناختیم و این کودتا علیه ملت و دولت ترکیه بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هیچ کشور دوست و دشمنی شاهد کودتای نظامی نباشد.

نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه همه گروه‌ها و احزاب سیاسی در مقابل کودتا ایستادند، افزود: همه تلاش‌ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار کودتای اخیر انجام داده‌ایم.

ایلدیریم در مورد عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه موسوم به «سپر فرات» نیز گفت که ترکیه تا پاکسازی همه مرزهای خود از گروه‌های تروریستی به این عملیات ادامه خواهد داد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران از اولین کشورهایی بود که کودتای ترکیه را محکوم و از دولت قانونی این کشور حمایت کرد، این در حالی بود که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان در مقابل این کودتا سکوت اختیار کردند و منتظر سقوط دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    اینها که مدام در حال غر زدن و گریه کردن هستن.
  • ایرانی غیر کرد ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اردوغان بهترین دوست من است... اشکم رو در اوردی مرد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس