کد خبر 632762
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای تُرک خود تاکید کرد که با هرنوع عملیات نظامی ترکیه در مرزهای مشترک طرفین مخالفیم و نظامیان ترکیه باید از اراضی عراق خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، وزرای خارجه عراق و ترکیه در حاشیه هفدهمین نشست سران عدم تعهد در ونزوئلا با یکدیگر دیدار و در خصوص مسائل فی مابین رایزنی کردند.
 
بر اساس این گزارش «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق در دیدار با «مولود چاوش اوغلو» همتای تُرک خود اظهار داشت: هر نوع عملیات نظامی در مرزهای مشترک طرفین بدون هماهنگی با دولت عراق را رد می کنیم. همچنین مخالفت خود را با حضور نظامیان ترکیه در نزدیکی شهر بعشیقه اعلام می داریم و بر ضرورت خروج آنها از اراضی عراق تاکید می کنیم.
 
وی همچنین نسبت به سخنان اخیر مقامات ترکیه مبنی بر اقدام نظامی در عراق همانند سوریه ابراز شگفتی و تعجب کرد و افزود: روابط طرفین باید تقویت شود. عراق در رابطه با کودتای اخیر در ترکیه اقدام مثبتی انجام داد.
 
از سوی دیگر نیز چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: آنکارا نسبت به وحدت عراق و پیروزی این کشور بر تروریسم حریص است. همچنین تحکیم روابط دوجانبه به نفع مردم ۲ کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس