کد خبر 625434
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

سردار احمد غلامی یکی از فرماندهان لشکر10 سیداشهدا(ع) در جریان مبارزه با گروه تروریستی داعش در حلب به شهادت رسید.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهید احمد غلامی در دوران دفاع مقدس مسئولیت جانشینی فرماندهی لشکر 10 سیدالشهدا(ع) را تا سال 62 و فرماندهی تیپ مستقل 110 شهید بروجردی را تا پایان جنگ بر عهده داشت. این پیشکسوت دوران جنگ‌تحمیلی روز گذشته (9 شهریورماه) در حلب سوریه به شهادت رسید.

این فرمانده مدافع حرم شهید که در همایش «هم‌اندیشی فرماندهان و مسئولین ادواری این لشکر 10 سید الشهدا(ع)  سخن می‌گفت، با تاکید براینکه رزمندگان حاضر در دوران دفاع مقدس تا وقتی که فرصت دارند باید نسبت به خاطرات خود اقدام کنند توضیح داده است: تاریخ شفاهی جنگ یک اصل است و باید تدوین شود. ماندگاری آن در جامعه باعث می‌شود تا جوانان آن را به عنوان یک الگو در این بین توجه به بخش مردمی جنگ هم مهم است.

شهید غلامی معتقد بود:چرا که حضور آنها موجب رقم خوردن پیروزی‌های ما شد. این آثار باید دقیق و منظم بیان شوند و یک وظیفه بسیار مهم بر دوش رزمندگان است که تجربه‌های جنگ خود را بیان کند. ما قواره جدیدی به نام جنگ هشت ساله و دفاع مقدس را رقم زدیم که می‌تواند برای همه کشورها به عنوان یک الگوی رزم شناخته شود. مطالبی که ما می‌نویسیم باید واقعیت داشته باشد چرا که می‌خواهد برای نسل آینده ثبت شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس