حاج احمد از قهرمانان بوکس کشور بود اما به رغم توانایی رزمی اش، روحیه ای خاکی و داش مشتی داشت. روی گشاده حاج احمد در برخورد با نیروها و دوستانش، هیچ وقت از یاد ما نمی رود.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - جانباز فیروز احمدی از همرزمان شهید حاج احمد غلامی که به تازگی در نبرد با تکفیری ها و در حلب سوریه به شهادت رسیده است، در گفتگویی با خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، گفت: حاج احمد از قهرمانان بوکس کشور بود اما به رغم توانایی رزمی اش، روحیه ای خاکی و داش مشتی داشت. روی گشاده حاج احمد در برخورد با نیروها و دوستانش، هیچ وقت از یاد ما نمی رود.

احمدی با اشاره به رشادت های حاج احمد غلامی در دوران جنگ گفت: بعد از جریانات شهید رستگار در تیپ 10 سیدالشهدا علیه السلام، حاج احمد نیز از تیپ جدا شد و پس از مدتی، فرماندهی تیپ مستقل 110 خاتم که برای بروجرد بود را برعهده گرفت. این تیپ ابتدا، پس از عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران؛ پدافند ارتفاعات قلاویزان را بر عهده گرفت و پس از آن در عملیات کربلای 5 به عنوان تیپ خط شکن در این عملیات حاضر شد.

احمدی از دیدبان های تیپ 110 خاتم در ادامه افزود: متاسفانه تیپ 110 خاتم پس از جنگ دوباره به بروجرد تحویل شد و ما دیگر در عقبه، مقری برای فعالیت نداشتیم. حاج احمد غلامی هم به روند معمولی زندگی و خدمت در نیروی زمینی سپاه برگشت.

فیروز احمدی که خود نیز پس از جنگ به پشت تنور نانوایی پدرش برگشت، با اشاره به خلوص حاج احمد غلامی گفت: اخیرا باغ موزه دفاع مقدس در حال ثبت و ضبط خاطرات حاج احمد بود و این خاطرات تا زمان شکل گیری تیپ 110 خاتم پیش رفته بود که متاسفانه ناتمام ماند.

سردار غلامی پس از جنگ در آژانس تاکسی مشغول بود 
فیروز احمدی نفر سوم و شهید غلامی نفر ششم از راست

همرزم شهید حاج احمد غلامی به حضور مؤثر شهید غلامی در عراق و نقش او در سازماندهی عملیات برای آزادسازی پادگان اشرف (مقر سازمان مجاهدین) اشاره کرد و گفت: چند ماه پیش که موضوع علاقه خودم برای حضور در سوریه را با ایشان مطرح کردم، موافق این کار نبود و تاکید داشت که ما باید، تجاربمان را در اختیار نسل بعدی قرار بدهیم. ایشان مدتی قبل به سوریه رفته بود که به آرزوی دیرینه خودش دست پیدا کرد و به دوستان شهیدش رسید.

گفتنی است حاج احمد غلامی که 65 سال داشت، از بنیانگزاران تیپ 10 سید الشهدا علیه السلام بود که به تازگی در نبرد با تکفیری ها در حومه حلب به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    طوبی لهم و حسن مأب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس