یمنی‌ها روز 25 آگوست با انتشار ویدیویی، انهدام دو خودروی زرهپوش را در جریان عقب‌نشینی از میدان نبرد با نیروهای یمنی نشان می‌دهند.

سرویس جهان مشرق - رزمندگان یمنی در ویدیویی که روز پنجشنبه منتشر کرده اند، روند انهدام دو دستگاه خودروی زرهی پیشرفته سعودی ها را در استان نجران عربستان به تصویر می کشند. ویدیویی که شاهدی دیگر بر بی کفایتی و ضعف رزمی شدید سعودی هاست.

یمنی ها روز 25 آگوست با انتشار این ویدیو، انهدام دو خودروی زرهپوش را در جریان عقب نشینی از میدان نبرد با نیروهای یمنی نشان می دهند. یک خودروی زرهی مجهز چند-کاربرده سعودی ها موسوم به «Didgori 2»، یک خودروی مخصوص عملیات ویژه ساخت مرکز علمی- فناوری DELTA گرجستان، در حالی که با سرعت تمام در حال فرار از صحنه نبرد است، به ناگهان متوقف می‌شود. همزمان یک خودروی زرهی LAV آمریکایی هم با سرعت از پشت به آن برخورد می‌کند. نیروهای یمنی نیز با آتش نارنجک اندازهای خود هر دو خودرو را منهدم و سرنشینان آن‌ها را به هلاکت می‌رسانند.

تحلیل گران نظامی معتقدند که در صحنه‌های این چنینی، نیروهای سعودی این فرصت را دارند که با ایجاد پوشش دفاعی، مجال کافی را به نیروهای در حال عقب نشینی خود بدهند، لیکن به علت عدم سازماندهی درست رزمی و شتابزدگی بالای نیروهای سعودی در عقب نشینی، خودروها و ادوات نظامی آن ها به راحتی هدف آتش یمنی‌ها قرار می‌گیرد.

{$sepehr_media_1730535_400_300}
 
نیروهای کمیته های مردمی و ارتش یمن چه در خاک این کشور، و چه در خاک سعودی، با تجهیزات اندک خود بالاترین بهره وری را دارند و تقریبا از توفق کامل بر نیروهای سعودی و مزدوران تحت حمایت آن ها  برخودارند. نیروهای تحت فرمان سعودی از آن جا که نه انگیزه و نه شهامت جنگ مستقیم را دارند، با ایجاد کوچک ترین گره در جنگ، فرار را بر قرار ترجیح می دهند و در حین عقب نشینی تلفات سنگین به جای می گذارند.

در هفته گذشته، با شلیک یک موشک بالیستیک «توچکا»ی یمنی، به یک پایگاه نظامی سعودی در نجران، ده ها تن از نیروهای ارتش سعودی به هلاکت رسیدند. به علاوه، در مناطق جنوبی و مرکزی یمن، در هفته های اخیر، بارها ستون نیروهای ارتش سعودی و مزدوران وابسته به آن، در کمین نیروهای انصارالله و ارتش یمن افتادند و علاوه بر به جا گذاشتن تلفات انسانی و تجهیزاتی سنگین، غنایمی هم برای نیروهای یمنی باقی گذاشتند.

از این منظر، تقریبا اکثر کارشناسان و مفسران نظامی معتقدند که هیچ چشم انداز روشنی پیش روی نیروهای زمینی ائتلاف به رهبری سعودی در یمن وجود ندارد، بلکه بر‌‌‌‌عکس، تلفات سعودی ها سیر صعودی پیدا خواهد کرد.

تنها راهبرد سعودی ها برای جبران فضاحت نظامیِ میدانی خود، بمباران های سنگین بی هدف و بدون برنامه ریزی مناطق مسکونی تحت کنترل جنبش انصارالله است. رسانه های غربی هیچ علاقه ای به بازتاب جنایات نیروی هوایی سعودی در یمن ندارند. در یمن هر روز، ده ها کودک یمنی به خاک و خون می افتند، ولی هیچ کدام به «نماد تراژیک جنگ یمن» در رسانه های غربی تبدیل نمی شوند، ان طور که کودک سوری خونالود در آمبولانسی در حلب، چنین موجی به راه انداخته است.

در حالی که هر روز شاهد موج تبلیغاتی تازه ای از سوی رسانه های غربی برای توقف محاصره حلب و نجات تروریست های به دام افتاده در آن هستیم، به ندرت اظهارنظر یا موضعی در این رسانه ها مبنی بر خاتمه بمباران  «صنعا» پیدا می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    6 0
    دمتون گرم خوب زدیدشون
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    3 0
    نابودی عرعرستان این دشمن دیرینه ایران آرزوی منه
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    2 0
    دمشون گرم حال کردم بیشتر از اینها حق عرستانه
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    خخخخ حال کردم
  • ali ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    ایران در عرض یک هفته میتونه عربستان رو فتح کنه با این گاگول های که من دیدم
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    ای کاش غنیمت میگرفتن حالا هم که زدن درود بر بچه های انصار الله
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    چرا نرفتن اسیرشون کنن؟
  • اصلاحات ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
    0 0
    پوشش لازم برای نزدیک شدن نیروی خودی محال بود استعداد لازم برای اینکار باید 5 برابر نفرات سعودی باشه. دقت کنید نیروی انصار بمحض انهدام تانک فرصت فرار از داخل کانال (2 متری دشمن زیر پل مخروبه) رو پیدا می کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس