کد خبر 623413
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

وزیر بهداشت با اشاره به صحبت‌های صورت گرفته با تولیت آستان قدس رضوی گفت: قرار است تعدادی کلینیک مجهز با همکاری آستان قدس در نقاط مختلف شهر مشهد و به‌ویژه در حاشیه آن و در مسیرهای منتهی به این شهر مقدس ساخته شود.

به گزارش مشرق، حسن هاشمی، وزیر بهداشت با اشاره به سفر 4 روزه کاروان نظام سلامت به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی به بیان دستاورد‌های این سفر پرداخت و گفت: در بازدید از استان خراسان جنوبی با تخصیص اعتبار به 2 بیمارستان 500 تخت خوابی در حال ساخت بیرجند و فردوس سعی بر این شد که تا قبل از پایان سال افتتاح آنها صورت گیرد؛ همچنان که طی این 3 سال سه بیمارستان در استان خراسان جنوبی افتتاح شد که بخشی از مقدمات راه اندازی آنها در دولت قبل و بخشی از آن نیز در این دولت انجام شد.
 
وی گفت: در این سفر از اورژانس مجهز بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند بهره برداری شد و قرار بر این است تا پایان آذرماه امسال پروژه ساخت مرکز درمان سرطان نیز تکمیل شود همچنین هنگام بازدید از شهرستان قاین با تخصیص اعتبار به اورژانس بیمارستان، برای اضافه شدن تخت های بیمارستانی و بهبود وضعیت آن نیز خدمات مناسبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت همچنین از ساخت کلینیک‌های متعدد در کنار بیمارستان تازه تاسیس طبس خبر داد و گفت: قرار است مرکز شیمی درمانی این بیمارستان نیز در موعد مقرر تحویل داده شود؛ همچنین در شهرهای بشروئیه و سرایان دو بیمارستان راه اندازی شده اما برخلاف وعده تحویل 32 تخت، تنها 24 تخت بهره‌برداری شد که دستور راه اندازی 20 تخت دیگر نیز صادر شد.

وی گفت: شهرستان بشروئیه، با کمبود متخصص مواجه است اما در سرایان از این نظر کمبودی احساس نمی شود. در این سفر شهرهایی بودند که نیاز به مراکز بهداشتی شبانه روزی، آمبولانس و اورژانس داشتند که قول ساخت این مراکز به آنها داده شد و ان شالله عمل خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در سفر به خراسان رضوی نیز گفت: همزمان با روز داروسازی، در خراسان رضوی دانشکده  مجهز و کم نظیر کشوری در حوزه داروسازی را افتتاح کردیم و امیدواریم بحث فناوری دارویی در کنار بخش خصوصی و دارویی آستان قدس رضوی به نتیجه برسد.

هاشمی افزود: همراه با استاندار مشهد از اورژانس جدید الافتتاح بیمارستان طالقانی و اورژانس در حال ساخت بیمارستان قائم بازدید کردیم و به بررسی پروژه های عمرانی، بهداشتی و درمانی پرداختیم.

وی اظهار امیدواری کرد همکاری سه مثلث استانداری، شورای شهر و آستان قدس رضوی در مشهد می تواند گام موثری در زمینه توسعه تختهای بیمارستانی و خدمات درمانی این شهر باشد.

وزیر بهداشت شهر مشهد را به دلیل موقعیت زیارتی در خور توجه جدی دانست و گفت: این شهر هم اکنون حداقل به سه هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد که حدود هزار تخت آن در این دولت تحویل داده می شود و برای باقیمانده آن به همکاری ارگان‌های دیگر علی الخصوص آستان قدس نیاز است همچنین با توجه به صحبت‌های انجام گرفته با تولیت آستان قدس رضوی قرار بر این است که با همکاری آستان قدس تعدادی کلینیک مجهز با متراژ پنج هزار متر مربع در نقاط مختلف شهر و به‌ویژه در حاشیه آن و در مسیر زائران ساخته و توسط وزارت بهداشت تجهیز شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس