کد خبر 638265
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

اعضای مجلس نمایندگان افغانستان واکنش تندی نسبت به حملات هوایی نظامیان خارجی به غیرنظامیان و نیروهای افغان نشان داده و خواهان معرفی عاملان آن به دادستانی شدند.

 به گزارش مشرق، مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی فوق العاده روز یکشنبه، حمله هوایی نیروهای خارجی به غیرنظامیان در شهرستان «اچین» استان ننگرهار و نیروهای ویژه ارتش در شهرستان «بالابلوک» استان «فراه» را ضایعه و مصیبت دانستند.

حمله هوائی روز چهارشنبه هفته گذشته نظامیان آمریکائی به شهرستان «اچین» استان ننگرهار دست کم به کشته شدن 15 غیرنظامی انجامید و 6 نیروی امنیتی افغانستان نیز دیروز در حمله هوائی آمریکا به استان «فراه» در غرب این کشور، جان خود را از دست دادند.
«مولوی عبدالرحمان رحمانی» نماینده مردم «بلخ» در مجلس گفت که متأسفانه هواپیماهای همکاران راهبردی افغانستان، دائم غیرنظامیان و نیروهای امنیتی افغان را هدف حمله قرار داده و آنان را به قتل می رسانند.

وی گفت که کشته شدن 5 نیروهای ویژه ارتش در حمله هوایی نظامیان خارجی در استان فراه ضایعه بزرگ است و برای هر نیروی ویژه 2 میلیون دلار هزینه شده که باید برای حفظ جان آنان اهتمام شود.

وی گفت: فرود آوردن محموله های سلاح در مناطق تحت کنترل طالبان، هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیروهای امنیتی توسط نظامیان خارجی پرسش برانگیز است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

«لیما ولی حکیمی» نماینده مردم «ننگرهار» در مجلس افغانستان نیز حمله هوائی نیروهای آمریکایی به یک منزل مسکونی در شهرستان «اچین» این استان را غیرقابل قبول خواند و از دولت این کشور خواست که عاملان این حمله را به مراجع قانونی معرفی کند تا از تکرار این فجایع جلوگیری شود.

«عثمانی فراهی» نماینده مردم «فراه» در مجلس نیز حمله هواپیمای خارجی به مواضع نیروهای ارتش را فاجعه خواند و از دولت افغانستان انتقاد کرد که چرا به این گونه موارد که بارها اتفاق افتاده، رسیدگی نمی کند.

وی نبود رهبر دلسوز برای مردم را علت تکرار این گونه حوادث دانست و تاکید کرد که عاملان این حملات باید به دادستانی معرفی شوند.

نظامیان آمریکائی بارها در افغانستان غیرنظامیان و یا نیروهای نظامی و امنیتی خودی را مورد حمله قرار داده اند و به دنبال اعتراض مقام های افغان، هیاتی را مامور بررسی این حوادث کرده اند.

این هیات ها در پایان بررسی های خود از حوادث مشابه، اعلام کرده اند که این حملات اشتباهی صورت گرفته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس