مراسم افتتاحيه چهارمين دوره نمايشگاه نوشت‌افزار ايراني-‌اسلامي با نام «ايران‌نوشت»، روز گذشته بدون حضور مسئولان فرهنگي دولت برگزار شد.

به گزارش مشرق، چهارمين دوره نمايشگاه نوشت‌افزار ايراني-‌اسلامي با نام «ايران‌نوشت» در مركز آفرينش‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مدت 10 روز بر پا خواهد بود و به عرضه نوشت‌افزار مورد نياز دانش‌آموزان با رويكرد ايراني- اسلامي مي‌پردازد.

50 توليدكننده داخلي و 100 محصول جديد در نمايشگاه
دبير انجمن نوشت‌افزار ايراني- اسلامي در اين باره مي‌گويد: حركت نوشت‌افزار ايراني - اسلامي از نقطه صفر حدود چهار سال است كه آغاز شده و در ابتداي اين مسير واقعاً نوشت‌افزاري با نشانه‌هاي بومي وجود نداشت.
 
سيدسعيد حسيني با بيان اينكه گروهي از جوانان به صورت خودجوش وارد اين عرصه شده‌اند، افزود: در ابتدا اين حركت با دو نشان تجاري آغاز به كار كرده بود و امروز شاهديم كه 50 نشان تجاري مشغول فعاليت و توليد نوشت‌افزار ايراني هستند كه توليدات اين توليدكنندگان با همكاري فروشگاه‌هاي جبهه فرهنگي انقلاب در شمارگان ميليوني در سراسر كشور توزيع می‌شود.
 
وي با اشاره به رونمايي و عرضه محصولات جديد در نمايشگاه امسال گفت: در محصولات جديد سعي شده از تمام ظرفيت موجود در عرصه تبليغات و نشانه‌هاي هويت‌بخش استفاده شود. حسيني در پايان گفت: امسال بيش از 100 محصول جديد از شخصيت‌هايي مانند شخصيت انيميشن شاهزاده روم، جناب‌خان و ديرين‌ديرين در نمايشگاه عرضه خواهد شد كه بسياري از آنها ظرفيت و پشتوانه رسانه‌اي دارند. توليد نوشت افزار ايراني - اسلامي به قدري اثر داشت كه به تعبيري پرچمدار توليد محصولات فرهنگي شد و به توليد اسباب‌بازي، پوشاك و لوازم اتاق كودك كشيده شد و حتي زمينه‌ساز خلق شخصيت‌ها نيز بوده است.
   
گام عملي در جهت اقتصاد مقاومتي
سردار آزادي، معاون فرهنگي- اجتماعي سازمان بسيج مستضعفين در افتتاحيه نمايشگاه ايران‌نوشت گفت: اين حركت يك گام عملي در جهت تحقق فرمايشات رهبر معظم انقلاب در زمينه اقتصاد مقاومتي بوده است. اينجا يك كار عملياتي براي كاهش وابستگي كشور به نوشت‌افزار خارجي صورت گرفته است. وي افزود: محصولات ايراني دست‌كمي از مشابه خارجي ندارد در عين حال حاوي پيام انقلاب، اسلام و تمدن ايراني به مخاطب است. اين خواسته بحق از دولت محترم است كه از اين اقدام حمايت كند، حمايت دولت اين است كه ورود لوازم‌التحرير خارجي را به كشور ممنوع كند به خصوص در آن بخشي كه مشابه داخلي با كيفيت وجود دارد.

معاون فرهنگي‌- اجتماعي سازمان بسيج گفت: در جايي كه توان داخلي وجود دارد، چرا بايد نوشت‌افزار چيني وارد كرد؟ اين مسئله بايد به عنوان يك مطالبه عمومي از دست‌اندركاران مطرح شود و به ترويج و گسترش اين حركت بايد كمك كرد. براي ترويج هر فكر بايد يك بسته آماده كرد و براي مثال فقط به نوشت‌افزار محدود نشد. ما در بسيج آمادگي كمك به توليد كارهاي كوتاه انيميشن را داريم كه بتوان از رسانه ملي پخش كرد.
   
رونمايي از نوشت‌افزارهایی با طرح شهيد همداني
وهب همداني، فرزند شهيد سردار حاج حسين همداني پس از رونمايي از نوشت‌افزارهاي شهيد همداني در اين مراسم گفت: پاسداشت قهرمانان ملي يك كار ارزشمند است، اما نكته مهم در اين حركت، پيوستگي آن است. براي تدارك ديدن خوراك فرهنگي براي فرزندان خود بايد اين خوراك پيوسته و متناسب باشد. وي افزود: اگر مي‌خواهيم فرهنگمان را در دنيا گسترش دهيم، بايد از قهرمانان خود مدل درست كنيم و در قالب‌هاي مختلف اين مدل به مخاطب معرفي شود. همچنين در كنار آن بايد از توليدكنندگان نيز حمايت كرد تا در فضاي رقابتي حرفي براي گفتن داشته باشند. شهيد همداني همواره در وصيتنامه‌اش تأكيد داشتند كه هميشه خود را بدهكار انقلاب بدانيد و طلبكار نباشيد. در بخش ديگري از اين مراسم از نوشت‌افزارهاي شاهزاده روم با حضور كارگردان و تهيه‌كننده آن رونمايي شد و تهيه‌كننده آن با اشاره به توليد محصولات جنبي از شخصيت شاهزاده روم گفت: طي تحقيقاتي كه انجام داديم به اين نتيجه دست پيدا كرديم كه دو سوم سود شركت ديزني از محصولات جانبي است.
   
بچه‌هاي ايراني، قهرمان‌هاي ايراني
چهارمين نمايشگاه ايران نوشت در حالي آغاز به كار كرد كه امسال حدود 50 توليد‌كننده نوشت‌افزار، از جمله برخي از توليدكنندگان بومي شهرستان‌ها و استان‌هاي كشور در اين نمايشگاه حضور دارند. نشان تجاري «آفتاب» و «فدك» از جمله توليدكننده‌هايي هستند كه در اين دوره با محصولاتي مانند كيف و نوشت‌افزار به نمايشگاه مي‌آيند. بر اساس اعلام قبلي، بازديدكنندگان از اين نمايشگاه مي‌توانند محصولات ارائه شده را با ۲۰ درصد تخفيف خريداري كنند. در مراسم افتتاحيه از جديدترين محصولات نوشت‌افزار ايراني ـ اسلامي همچون «ايستاده در غبار»، «شهداي مدافع حرم»، «شاهزاده روم» و برخي مفاخر و اسطوره‌هاي ايراني رونمايي شد.
 
منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس