یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما باید شخصیت‌هایی را برای بچه‌ها نمایش دهیم که برای‌شان جذابیت داشته باشد؛ این شخصیت‌ها می‌تواند از شاهنامه، حرم ائمه (ع)، محبت، عشق، کاراکترهای ایرانی و مسلمان استخراج شده باشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد مازنی - نماینده مجلس - در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» اظهار کرد: دو مانع و مشکل اصلی وجود دارد؛ یکی مانع قانونی در تبلیغ که باید تبلیغات بیشتری برای نوشت‌افزار ایرانی انجام شود و حمایت صداوسیما بیشتر باشد، زیرا این کار، مصرفی نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است. دومین مانع توسعه‌ی نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی این است که  تولیدکنندگان نباید تفکر حمایت مالی داشته باشند و باید محصول در عرصه رقابت در بازار، جای خود را پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بچه‌ها با بعضی کاراکترها آشنا نیستند و به‌دنبال شخصیت‌های خارجی می‌روند و همین موضوع نشان می‌دهد که صداوسیما در شخصیت‌سازی و هویت‌سازی کودکان و نوجوانان چقدر می‌تواند موثر باشد.

مازنی افزود: این خبر را در اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مطرح می‌کنم که نمایندگان به این موضوع کمک کنند و به مسوولان مربوط هم تذکر می‌دهم که بر واردات خارجی نظارت کنند.

نمایشگاه «ایران‌نوشت» از 2 تا 19 شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۲۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان برپاست.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس