سیدحسین هاشمی گفت:یارانه‌ها برای کشور مصیبت شده است. قرار بود از افزایش حامل‌های انرژی به افراد نیازمند پول بدهیم، مقدرای هم به صنایع و مقداری هم برای طرح‌های عمرانی، اما هیچ کدام از اینها عملی نشده است.

به گزارش مشرق، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در گفت‌و‌گویی، درباره احتمال تغییر برخی از فرمانداران شهرستان‌های استان تهران، گفت:‌ موضوع تغییر فرمانداران را متوقف کردیم، مگر بنا بر ضرورت تغییر در این مسئله صورت می‌گیرد.

*استعفای یکی از فرمانداران تهران برای کاندیداتوری شورای شهر

وی افزود:‌ برنامه‌ای برای تغییر فرمانداران در تهران نداریم، البته شنیدم یکی از فرمانداران برای انتخابات شوراها می‌خواهد کاندید شود، خُب من نمی‌توانم مانع آن شوم، برای کاندیداتوری هم وی باید استعفا بدهد و بر همین اساس هم باید برایش فرد جایگزین پیدا کنیم.


استاندار تهران با بیان اینکه از نظر ما بحث جابجایی و تغییر فرمانداران در تهران به پایان رسیده، تصریح کرد:‌ بنای من در تهران بر تغییر نیست، مگر اینکه موارد خاصی پیش بیاید.

هاشمی با اشاره به وجود امنیت پایدار در استان تهران با وجود حجم جمعیت و موقعیت جغرافیایی خاص، اظهار داشت:‌ جا دارد اولا از خداوند متعال شاکر باشیم. پس از آن هم تشکر کنیم از مسئولان امنیتی کشور و استان تهران که مجدانه و با تمام وجود در پی برقراری امنیت در پایتخت هستند. تا الان هم موفق بوده‌اند، مطمئن باشید کسانی که با نظام و جمهوری اسلامی ایران به هر شکلی زاویه دارند به آرامش کشور و تهران علاقمند نیستند و تلاش می‌کنند مشکل امنیتی بوجود بیاورند.

*تمامی عملیات‌های ضدامنیتی در تهران خنثی شده است

وی ادامه داد:‌ بخش اطلاعات و امنیت ما در تهران خوب کار می‌کند، البته به کمک مردم هم نیاز داریم. الحمدالله مردم و مسئولان آگاه هستند و دقیقا موارد خاص رصد می‌شود.

استاندار تهران در تشریح جلسات هفتگی در استانداری تهران برای برقرای امنیت پایدار، گفت:‌ جلسات امنیتی در تهران در سه بخش انجام می‌شود. یک مورد مربوط به خود استاندرای و معاون امنیتی استانداری تهران است و بخش دیگر مربوط به شورای امنیت کشور است. یک بخش دیگر نیز در دستگاه‌های ذیربط است.

به گفته هاشمی، تمامی عملیات‌های ضدامنیتی در تهران خنثی شده و امروز اشراف اطلاعاتی بسیار قوی و زبده حاکم است.

وی با اشاره به دوران حضور 3 ساله خود در استانداری تهران گفت: ما در استانداری تهران یک مجموعه همدل و کاملا هماهنگ به وجود آورده‌ایم. این را من نمی‌گویم که چون استاندار هستم و از خود تعریف کنم، خیر. شما از کارشناسان و مدیران گذشته استانداری سوال کنید و قطعا بر این هماهنگی و همدلی مهر تایید خواهند گذاشت.

استاندار تهران مشخص کردن هویت تهران را از دستاوردهای مهم خود در طول 3 سال دانست و گفت:‌ خیلی‌ها فکر می‌کنند و فکر می‌کردند در تهران هیچ مشکلی وجود ندارد؛ خیر تهران سرشار از مشکلات است. امروز مشکلات تهران شناسایی شده، مگر می‌شود در یکی از شهرستان‌های استان تهران 400 هزار جمعیت ساکن باشد، اما یک تخت بیمارستانی نداشه باشند.

هاشمی اضافه کرد:‌ در گذشته و قبل دولت یازدهم یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب  آب فاضلاب در تهران رها بود و هیچ کس به فکر تصفیه آن نبود. الان ما هر دو ماه یک بار تصفیه‌خانه افتتاح می‌کنیم و از آن برای صنعت و کشاورزی استفاده می‌کنیم.

وی کاهش روزهای آلوده در تهران را از دیگر دستاوردهای دولت و استانداری دانست و گفت:‌ از بعد این دولت در تهران روزهای ناسالم در حدی بود که به وضعیت بحران رسیده بودیم، ولی الان این وضعیت به حداقل رسیده است. در بخش تولیدات استان تهران نیز روند کاملا رو به رشدی داشته‌ایم. در بسیاری از بخش‌ها دستاوردهای خوبی را داشته‌ایم.

*نگفتم که مخالفین نظام تایید صلاحیت شوند؛ در حق من کم‌لطفی کردند

استاندار تهران درباره برخی اظهارات حاشیه‌ساز خود از جمله اظهار نظرش درباره ردصلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم، گفت:‌ من آن حرف‌ها را در پردیس زدم، نوار حرف‌هایم موجود است، آنجا گفتم وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند حتی کسانی هم که نظام را قبول ندارند بیایند و رای بدهند، ما وظیفه داریم زمینه را برای رای دادن مهیا کنیم و اگر این کار را نکنیم پس مردم به چه کسانی رای بدهند؟ رسانه‌ها حرف‌های من را کامل پوشش نداده بودند و فقط همان بخش آخر حرف‌هایم را که گفته بودم به چه کسانی رای بدهند را منعکس کرده بودند. به نظرم در حق من کم لطفی شد، منظور من این نبود که مخالفان نظام هم رای بدهند.

*دریافتی حقوقم را صادقانه گفتم

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر دریافت حقوق نجومی استاندار تهران نیز اظهار داشت:‌ درباره حقوقم اظهارات غلطی صورت گرفته بود. من هم صادقانه گفتم چقدر دریافتی حقوقم است و رسانه‌ای هم شد. خوب است بدانید که من مهندس قبل از انقلاب هستم و با سه ماه حقوقم در آن دوره می‌توانستم یک ماشین بخرم. حقوقم را صادقانه گفتم و فکر نمی‌کنم بحثی در این زمینه وجود داشته باشد.


*برای اولین بار در تهران انتخابات بی‌حاشیه برگزار شد

استاندار تهران درباره برنامه‌ریزی این استانداری برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم، تاکید کرد: در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در تهران برای اولین بار هیچ حاشیه‌ای را ندیدیم. هیچ مشکلی و شائبه‌ای در انتخابات تهران به وجود نیامد. در تهران همه کمک کردند. رای دادن دست مردم بود، اما روند را طوری پیش بردیم که هیچ مشکل حاشیه‌ای وجود نداشت.

**برجام هم نیمه خالی دارد و هم نیمه پُر

هاشمی ادامه داد:‌ ما در این دور از انتخابات کاملا اصل بی‌طرفی را رعایت کردیم و همه اینها را در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز رعایت خواهیم کرد. انتخابات برای امنیت کشور یک مسئله کلیدی است. انشاءالله مردم نیز مشارکت بسیار خوبی خواهند داشت.


*سویئفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده

وی با اشاره به مسئله برجام و موفقیت‌آمیز خواندن آن گفت:‌ ما امروز نفت‌مان را خیلی راحت به یورو می‌فروشیم، البته که باید در جامعه چکش‌کاری‌هایی صورت بگیرد، اما اصل قضیه این است که برجام گره از برخی مشکلات باز کرده است. سویئفت باز شده، اما مشکل دلار حل نشده است. می‌خواهم بگویم که نیمی از لیوان برجام پر و نیمی دیگر خالی است، ما باید هر دو نیمه را ببینیم.

*یارانه‌ها برای کشور مصیبت است

وی درباره برخی موانع در پرداخت بودجه به شهرداری تهران نیز تصریح کرد:‌ زمان آقای احمدی‌نژاد پول بود، اما به شهرداری پول نمی‌داد، اما الان بودجه واقعا کم است، اما با این حال بودجه شهرداری تا جایی که امکانش باشد پرداخت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ یارانه‌ها برای کشور مصیبت شده است. قرار بود از افزایش حامل‌های انرژی به افراد نیازمند پول بدهیم، مقدرای هم به صنایع و مقداری هم برای طرح‌های عمرانی، اما هیچ کدام از اینها عملی نشده است. با وجود این مشکلات، اما دولت بی‌جهت از صندوق ذخیره ارزی پول بر نمی‌دارد، چرا که خود را دولت قانو‌نگرا می‌داند نه قانون‌گریز.

 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    پول یارانه درمقابل اختلاس ها، حقوق های میلیاردی شاید بگم یک درصد هم نميشه تازه این هم دارین از جیب مردم. میدین
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اقای استاندار یارانه برای کشور مصیبت است فرماندار شیشلک خورت چی حقو قهای نجومی حتما از دیدگاه جنا بعالی ونوبخت رحمت و از ذخایر اتقلاب بایستی هم جنا بعالی که حقوق میلیونی می گیری این حرف را بزنی
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    برای شما مصیبته که حال ندارید نون مردمو دربیارید از طرفی با گرانی های افسار گسیخته کمر مردم داره میشکنه بعد شماها دم از حذف یارانه میزنید حکومت قول داد یارانه حذف نشه و هدفمند بشه اما دولت شما با خیز برای حذف داره حکومتو بدنام میکنه
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اگر مسئولان یک دهم پیشبینی ها و تلاشهایی رو که برای نتیجه انتخابات خرج می کنن برای سروسامان دادن به اوضاع اقتصادی خرج میکردن الان انقدر زندگی سخت نمیشد
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    به نظرم سه چهارم برجام خالیه و یک چهارمش پره این همه مشکل بعد از برجام نباید وجود میداشت دوستان انقدر این برجامو توجیه نکنید که بعدا از پس حل مشکلاتی که برامون به ارمغان اورده برنیاید
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    بابت حفظ امنیت ازتون متشکرم اما بابت حذفیارانه همه ازتون نمیگذرم وقتی از 51000 تومان قبض اب اومده 16000 تومانش سهم مصرفه و مابقیش سهم مالیات و عوارض و پول زور و امثالهم هست، تلاش برای حذف یارانه ظلم مضاعفه دولت که نمی تونه مشکل اشتال رو برای درامدزایی جامعه حل کنه وقتی نمی تونه تورمو مدیریت کنه دیگه حذف یارانه چه صیغه ایه؟
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    سوئیفت هم مسخره بازی شده یکی میگه بازه یکی میگه بسته اس یکی میگه بازه ولی جواب نمیده یکی میگه بازه ولی ما تحویل نمیگیریم! هر کی یه چیزی میگه اما اونی که مردم می بینن نفس بازاره که از رکود بند اومده
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    برجام بی فرجام ماند برادر
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یارانمو حذف کنید به محمود رای میدم تا بیاد پوستتونو بکنه
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یک سوال کاملا جدی چرا آن زمان که دولتها اقلا 5 برابر مبلغ یارانه فعلی را به صورت غیر مستقیم برای کالا ها پرداخت می کردند یارانه مصیبت نبود اما الان که مابه اتفاوت این مبالغ به جیب دولت می رود مصیبت شده است؟ جز این است که یارانه غیر مسقیم به جیب برخی نورچشمی ها و عناصری می رفت که الان خود را محروم می بینند؟
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یارانه برای وزیر نفت با اون قراردادهای ننگین مصیبته نه برای ملت
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ظاهرا قرار بود یارانه با گرانی حامل ها افزایش پیدا کنه اما همه چی گرون شد و یارانه تکون نخورد تازه با تاخیرهای متوالی یکی دو ماهش هم پیچیده شد به بازی حالام که ساز حذف مینوازید
  • hhh ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    لعنت به دولت اشرافی
  • محمد ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آقای هاشمی استاندار محترم تهران حقوقهای نجومی مصیبت نیست؟!!!!!!
  • اکبر ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    خداییش چرا فقط مصیبت خودتون را می بینید. اگه یه خورده چشمتون را باز کنید، تاکید می کنم فقط یه خورده، و مصیبت رو از نگاه مردم نگاه کنید، می بینید مصیبت مدیران بی لیاقتی هستند که عوض خدمت به مردم و حفظ بیت المال فقط و فقط دنبال چپاول و غارت و اندوختن مال حرام برای فرزندانشان هستند. بازم از روحانی مچکریم به خاطر تشکیل دولت راستگویان و شایستگان!!!
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    به پول سه ماه حقوق تو یک دستگاه ماشین می دادند - پول مردم سیاه بوده و ارزش غاز داشته دوست عزیز مدتی از ریاست فاصله بگیر به درون مردم تشریف بیار تا ذهنت باز شود - دارندگان تحصیلات تکمیلی بیکار هستند با مدرک فوق لیسانس روانشناسی از معترترین دانشگاه کشور و داشتن مقاله در داخل و خارج و چند جلد تالیف و سابقه تدریس حق التدریسی در دانشگاه و...از سال 88 بیکار هستم سن استخدامم هم دارد می گذرد - در هر گزینشی هم نور چشمی ها و پارتی دارها سبقت را ربوده اند - به مشکلات کشور هم واقفم و از جذب حتی آن پارتی دارها هم ناراحت نیستم چون که آنها هم بایستی شاغل می شدند اما همدردی با مردم و مردمی بودن حس درد مردم لذتی دارد که ...
  • ایرئنی ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    آقای استاندار! خیلی یارانه ها رو قطع کردید! پول یارانه بقیه رو زیاد نکردید! همزمان انرژی را گران کردید! پس چرا پول کلان حاصله به سمت تولید و اشتغال نرفت؟ چون وزیر بهداشت این پولو برای طرح انتخاباتی و غیرکارشناسی تحول سلامت و جیب پزشکان مصرف کرد! چون ریخت و پاشهای دولتیون اجازه نمیده! چون حقوقها نجومی باید پرئاخت بشه! میتونی حاشا کنی؟؟
  • بنده خدا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    اقای استاندار می گوید در زمان ما الودگی شهر تهران به حداقل رسیده چگونه و با کدام تمهیدات شما مگر با اوستا کریم هم قرارداد دارین بسه عوافریبی را کنار بگذارید به مردم حرف های نسنجیده و ناپخته نزنید مردم فهم دارند به شعورشان توهین نکنید
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یارانه مصیبته اونوقت حقوق 17 میلیونی ایشون لابد نعمته؟
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    حقوق 17 میلیونی شما هم برای ما مردم مصیبت است.
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    دوستان هرچقدر زور بزنید هیچ فایده ای نداره.زمانی اینها متوجه دردهاتون میشن که حقوق ۸۲۰هزار تومانی بگیرن .سیییییییرازگرسسسسسسسنه خبر نداره.خدایا سایه این مدیران میلیونی راازسر ماکوتاه بگردان.آمین
  • مریم ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    یارانه ها را بردارید ولی حقوق ها و دستمزد را واقعی بدهید
  • فریبرز ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مصیبت دزدی مسئولان است مصیبت بی عدالتی در جامعه است مصیبت قاچاق کالا است که باز هم به مسئولان میرسد مصیبت ندادن مالیات است که باز به افراد نفوذ دار و قدرتمند میرسد مصیبت حقوق های صدها میلیونی است مصیبت بی نظمی جامعه است مصیبت پارتی بازی ها و رشوه خوری ها است مصیبت و ضع آموزش و پرورش است که هیچ نقشی در آموزش ندارد مصیبت وام های میلیاردی است مصیبت نماینده هایمان هستند که صد ها میلیون خرج می کنند تا به حقوق ناچیز نمایندگی برسند!! مصیبت شما مسئول هستی که بدون برنامه و چشم بسته حرف می زنی مصیبت بی توجهی به خون شهداست مصیبت بی توجهی به نصیحت رهبر است مصیبت .....
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    مصیبت کشور شما مدیران بی لیاقت هستین که جز بدگویی ا ز عملکرد گذشتگان چیز دیگری بلد نیستین
  • ناشناس ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    اقای مصیبت در قا نون هدفمندی مقرر بود یارانه ها بابت حاملهای انرژی ونان اقلام فوق چند صد در صد افزایش داشته کالا و خدمات در طول هدفمندی از ۵۰۰%ببالا افزایش داشته دیگر سیاسی بازی و دروغ پاسخ مناسب نیست؟؟!!
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    راست میگه! شیشلیک و حقوق نجومی و تعطیلی کارخانه ها مصیبت نیست!! لابد!
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    هر چه به انتخابات نزدیکتر میشویم ، بعضی ها چقدر ناز نازی میشن ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! شاید فکر میکنن ! ملت بصیر ایران ، عملکرد گذشته شان را فراموش کرده اند !!!!!!!!!!!!
  • ایرانی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    اقای هاشمی یارانه مصیبت است یا اختلاس ها غارت بیت المال یا نجومی ها . یارانه ها را قطع کنید ولی قیمتها را برگردانید به سال 90اگر توانایی مدیریتی دارید؟ لطفا بررسی کنیدسایر کشور ها چقدر به مردم خدمات و رفاه میدهند .؟درامد مردم را با جیب خود ارزیابی نکنید اگر اعتقادی دارید فردایی برای پاسخگویی خواهید داشت.......
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    0 0
    راست میگه! شیشلیک و حقوق نجومی و تعطیلی کارخانه ها مصیبت نیست!! لابد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس