استاندار تهران گفت: اگر مذاکرات با ۱+۵ به نتیجه نمی‌رسید فقط فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل پدر این کشور را در می‌آورد.

به گزارش مشرق، سید حسین هاشمی استاندار تهران در جلسه شورای اداری این استان طی سخنانی اظهارداشت: یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین اداره کشور را همین دولت داشت و خیلی از مشکلاتی که در بخش های مختلف داشتیم در جنگ تحمیلی هم نداشتیم.
 
وی افزود: در دوره‌ای که تحریم شدید، بحران منطقه‌ای، مشکلات در روابط خارجی، اختلافات درونی، دو قطبی شدن جامعه شکستن حرمت ها و قیمت نفت از ١٢٠ دلار به زیر ٣٠ دلار رسید و ورود کالا از منابع خارجی برای کشور محدود شده بود دولت یازدهم سرکار آمد.
 
هاشمی افزود: در چنین شرایطی که دولت با وضعیت پیچیده اقتصادی رو به رو بود از طرف دیگر تحریم‌ بوجود آمد، مذاکرات با 1+5 شروع شد. خیلی‌ها متاسفانه که در کشور بحث می‌کنند قسمت خالی لیوان را نگاه می کنند به هیچ وجه به قسمت پر لیوان توجه نمی کنند، اگر مذاکرات 1+5 به نتیجه نمی رسید فقط فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل پدر این کشور را در می‌آورد
 
استاندار تهران در ادامه گفت: مگر آمریکا نرفت خودش صدام را ساقط کرد؟ چطور شد که ٩ سال طول کشید عراق از فصل ٧ شورای امنیت سازمان ملل خارج شود، چرا ما ناشکریم؟ ما نه تنها از این فصل خارج شدیم بلکه ٦ قطعنامه علیه ایران هم لغو شد این عزت یک کشور و ملت است. ما به هیچ وجه امکان خرید کالا در گذشته نداشتیم و با رابطه دلال ها با ٣٠ درصد قیمت بیشتر کالا مورد نظر را دریافت می‌کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: نفت را صادر می‌کردند فقط می‌گفتند چند کشور محدود می توانند بخرند و کشور دیگری حق خرید ندارد و صادرات نفت ٢٠ درصد، ٢٠ درصد کاهش می‌یافت اما الان نفت را صادر می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک به ظرفیت ماقبل تحریم می رسیم و پول آن را هم می‌گیریم در همین رابطه کره جنوبی اخیرا اعلام کرد که معاملات خودش با ایران را توسط یورو انجام خواهد داد.
 
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: بدعهدی که رهبری فرمودند را کنار نمی‌گذاریم؛ و آمریکا در حال بدعهدی است و هیچ موقع نباید انتظار داشته باشیم آنها برای ما فرش قرمز بیاندازند، ما باید با همین روش مذاکره که انجام دادیم با همین قدرت ادامه دهیم و به نتیجه نهایی برسیم.
 
استاندار تهران با بیان اینکه سوئیفت باز شده و رقم‌های پایین در حال جا به جایی است، گفت: آقای روحانی تاکید کردند که ٥ سفر را به استان تهران خواهند داشت که تا الان ٣ سفر انجام دادند و ٢ سفر هم از ایشان طلب داریم که یک سفر قرار بود به زودی انجام شود که نیم ساعت پیش خبر دادند که به تاخیر افتاده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    چقدر خوب
  • ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    چقدر خوب
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    چقدر خوب
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    اره تازه ازمریخم میخواستن اتک فول دراگون بزنن
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    قطعنامه جدید 2231 هم تحت فصل هفتم شورای امنیت است .
  • مسعود ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    قطعنامه های قبلی لغو نشده بلکه در قطعنامه 2231 تجمیع شده که با شکایت هریک از اعضاء 5+1 در عرض 30 روز قابل بازگشت است .
  • Roohollah Zohrevand ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • تحلیلگر ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    فعلا که جریان نفوذ لیبرالهای غربگرای اصلاح طلب پدر کشور را در آورده
  • ناشناس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    برجام باعث کاهش قیمت نفت شد و در عرض 2 سال کشور 50 میلیارد دلار از این بابت متضرر شد.
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    مثلا اگر امریکا بتواند وقادر باشد پدر این کشور وملت را دربیاورد از تو خجالت می کشد یا از برجام می ترسد؟ خودت را گول می زنی یا ملت را؟
  • ناشناس ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ( امام خمینی ره)
  • رضا از مشهد ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    برجام و بزرگترین افتخار روحانی به خاطر ترس از برجام بیشتر چه ناجوانمردانه کوبیده شد...هرچندمتاسفم ولی خداییش صلاح بر همین بود و ما در هیچ زمینه ای با امریکا بحثی نداریم چون ۳۸ سال تجربه داریم و شرایط فعلی متحدان و دوستان امریکا رو هم داریم میبینیم....اتفاقا شرایط متحدان خودمونم میبینیم..
  • حسین ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اگه از خطرات فصل هفتم رها شده ایم وارد خطرات حقوقهای نجومی شده ایم
  • علیرضا ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    وای اره چقدر خوب اصن خیلی خوب... چقدر خوب
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    یعنی چه که میگید تحریمها میتونست پدر کشور را درآورد؟! درآورد، بدجور هم در آورد. صدای بدی هم داشت. اما آیا گوش شنوایی هست؟
  • ناصر نصرتی ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    نمیدونم چی بگم فقط همین
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    مدعی هستند قبل از برجام ایران ذیل فصل 7 منشور سازمان ملل بود و هر لحظه امکان حمله نظامی به ما وجود داشت! اما برخلاف این ادعا، نه در گذشته و نه الان هیچگاه ایران ذیل «کلیت» فصل هفت یا «ماده 42» فصل هفت که اجازه حمله نظامی را صادر می کند نبوده، بلکه تنها تفاوت گذشته با الان اینجاست که قبلا ایران قرار داشتن ذیل ماده 41 فصل هفت و محدودیتهای اقتصادی آن را به رسمیت نمیشناخت ولی امروز در اثر مذاکرات دوساله با 1+5 و به دست خودمان به قرار گرفتن ذیل ماده 41 فصل هفت در قطعنامه 2231 اقرار کرده و به آن رسمیت هم داده ایم و با تعریف برجامیون همچنان ذیل فصل هفت هستیم. روحانی: «برجام مانع جنگ شد»! جان کری یکسال پیش همزمان با برجام : "ما قادر به ایجاد بستر حقوقی جنگ علیه ایران نیستیم و متحدین ما حاضر به مشارکت در جنگی علیه ایران نیستند"
  • ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اگر برجام نبود به شدت از لحاظ اقتصادی افت می کردیم و تنها دو گزینه برایمان باقی می ماند یا به جنگ کشیده می شدیم و یا فروش نفت در برابر غذا و دارو کسانی که نمی دانند بدانند که برجام و مذاکرات هسته ای یک تصمیم حکومتی بود وگرنه دولت خودسرانه نمی توانست کاری از پیش ببرد. مشرق لطفاً مرد باش و نشان بده
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    این حرفهای نخ نما شده اخرین دفاعیات از برجامه...دیگه انگار کسی از حل مشکلات معیشتی و ارزانی و اشتغال در اثر برجام حرفی نمیزنه؟مرد حسابی تو عراق و صدام را با ایران مقایسه میکنی؟واقعا بخاطر دنیا چه حرفهایی که نمیزنن
  • ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    حواسمون نیست من درست همین امروز فهمیدم که مشکل آب خوردن و حتی مشکل سبزی خوردنم هم حل شده و حواسم نبوده
  • ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای استاندار! شیر، هر جا که بتونه تنها شکار میکنه، هر جا نتونه تیمی حمله میکنه، هر جا وابمونه قید شکار رو میزنه! مردم آنقدرها که شما توهم دارید، بیسواد نیستن! غرب به هر جاییکه زورش میرسه، حمله کرد، زورش به عراق و افغانستان میرسه، حمله کرد، زورش به فلان کشور میرسه، باز هم حمله کرد، دشمنی این کشورها هم نسبت به دشمنی ایران و غرب خیلی بی ریشه و جدیده، ایران از 1357 تا حالا با غرب در دشمنی آشکاره. عراق تا 2001 نوکری غرب رو میکرد! پس چطور شد که غرب به رفقای قدیمی حمله کرد، ولی به کشوری که تقریبا 40 ساله باهاش دشمن حمله نکرد؟ چطور شد به کره شمالی حمله نکرد؟ چطور به لیبی حمله کرد؟ از سه محور شرارت، به یکیش حمله کرد، ولی به 2 تا دیگه که زور داشتن حمله نکرد؟ به دوستی قدیمی حمله کرد، ولی به دو محور شرارت حمله نکرد؟ دلیلش اینه که بر خلاف توهم شما، اونها تو محاسبات خودشون با خودشون صادق هستن، و فهمیدن که از عهده هزینه حمله بر نمیان! ولی امثال شما و ظریف دو برابر خود اونها تهدیداشون رو بزرگ و اغراق آمیز به مردم جلوه میدین! این همه قطعنامه علیه کره شمالی به کجا رسید؟ کدوم حمله صورت گرفت؟ اونها وقتی دیدن با زور نمیتونن کاری کنن التماس پای میز مذاکره رو داشتن، ولی از وقتی دیدن امثال شما و ظریف شدین تریبون سازمان جنگ روانی اونها علیه ملت خودتون، دوباره دل به تهدید بستن، البته نه به یک تهدید واقعی، بلکه به بلوف و پز تهدید توخالی! پس لطفا از این جریانات قطعنامه و اینها شعار پوپولیستی و انتخاباتی از خودتون در نکنید! به عبارتی از آب کره نگیرید! یا علی مدد!
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    یادم رفت بگم که نفت زیر 30 دلار و عدم قبول نماینده و سفیر ایران در سازمان ملل و برخی کشورهای دیگه ، و لگدمال حجاج ایرانی و پاسخگو نبودن اعراب، حتک حرمت پلیس عربستانی به حجاج، عدم اجازه ورود هیات ایرانی به عربستان جهت بررسی قربانیان منا، قطع رابطه کشورهای لیلیپوتی با ایران، همه از شاهکارهاییه که در همین دولت اتفاق افتاد. بیخود گردن دولت قبل نندازید، در دولت قبل نفت بین 80 تا بالاتر از 125 دلار در بشکه نوسان داشت و معدل فروشش در اون 8 سال 85 دلار در بشکه بیشتر بود! حتی اگه حجم فروش نفت که فقط در سالها آخر کم شده بود به نصف الان رسیده بود، بازهم پول حاصله دوبرابر الان بود. میانگین فروش 85 دلار کجا و معدل فروش 35 دلار کجا! شما فقط حجم رو دوبرابر کردین که تازه 2 بشکه باید بدین 70 دلار بگیرین، اون بابا یه بشکه میداد 85 دلار میگرفت! اگه قرار به پوپولیستی شعار دادنه، اینجوری هم میشه دیگه! پس در این دوره اموال ملت دوبرابر دولت قبل چوب حراج تو سرش خورده. ادعا بسه دیگه! آفتابه لگن 7 دست، شام و ناهار هیچ چی!
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    افرین تنهایی کشف کردی به گفته حضرت امام ومقام معظم رهبری امریکا هیج غلطی نمی تواند بکند به قول دکتر محمد جواد لاریجانی دلت را برای اب نبات چوبی امرکا گرفته ایم خوش نکن
  • پويا رهگذر ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    يعني پست و مقام اينقدر شيرينه؟؟ يا اين بنده خدا هنوز تو جوّه.
  • مانا ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    من فكر ميكردم عزت و آبرو دست خداست ،بگفته قران..نگو برجام هم هست.ممنون از روشنگري هاي حضرت اشرف
  • مهاجر ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    كاشكي اون مصاحبشون كه فرموده بودن 155 ميليارد از پول ما آزاد ميشه رو لينك ميدادين.بعدش ميپرسيدين از اين مقام مهم كه به چقدرش رسيديم.
  • ساتراپ ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    اينا چند وقت ديگه ميگن اگه برجام نبود ...كشور هم نبود.باور كنين.تازه ملي شدن صنعت نفت زمان مصدق هم باعثش همين برجام بود.ملت ناشكري ميكنن باز.شاه به برجام بي اعتنايي كرد بحرين از دست رفت.اصلا تو جريان مشروطه برجام نقش اصلي رو داشت.همه اينا درست.اما حضرت والا بيكاري و ركود و حقوق هاي ذخاير انقلاب و ...اينا هم بخاطر بي اعتنايي ملت به برجامه يا زاييده تكيه بيش از حد حضرات به اون.(مشرق خدا وكيلي همش رو چاپ كن.مثه پسر خاله ناشناست)
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام اقای هاشمی تو اذری هستی ویک ایرانی اسلامی باغیرت چه شده مرعوب حرف میزنی ما در تحریمهاو فشارها به اینجا رسیدیم وقتی رجائیها شهید شدند گفتیم امریکادر چه فکریه ایران پر از رجائیه . مرد خودت رانباز وتحت تاثیرفرهنگ باصطلاح اصلاحات نباش .
  • سيد مرتضي ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آقاي استاندار ، بهتر از گفتن اين حرفها ، براي اينكه موقعيتت هم به خطر نيفته ، مي تونستي اصلاً نظر ندي و سكوت كني ، اما حالا كه گفتي بايد جوابتو بشنوي ....... 37 ساله كه آمريكا و يارانش ، دارند با اين ملت بزرگ - دشمني مي كنند ، همه نوع ازدشمني رو هم از جنگ تحميلي گرفته تا محاصره اقتصادي تا تحريم و بايكوت سياسي .. بكار بردند ، اما به لطف خدا و ايستادگي ملت بزرگ ايران و خون شهداء ، هيچ غلطي هم نتونستند بكنن... آقاي روحاني به خاطر تفكر متمايل به غربش ، خسارتي بنام برجام رو به اين كشور تحميل كرد ، كه كمر صنعت هسته اي كشور رو شكست ...
  • سيد مرتضي ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آقاي استاندار ، بهتر از گفتن اين حرفها ، براي اينكه موقعيتت هم به خطر نيفته ، مي تونستي اصلاً نظر ندي و سكوت كني ، اما حالا كه گفتي بايد جوابتو بشنوي ....... 37 ساله كه آمريكا و يارانش ، دارند با اين ملت بزرگ - دشمني مي كنند ، همه نوع ازدشمني رو هم از جنگ تحميلي گرفته تا محاصره اقتصادي تا تحريم و بايكوت سياسي .. بكار بردند ، اما به لطف خدا و ايستادگي ملت بزرگ ايران و خون شهداء ، هيچ غلطي هم نتونستند بكنن... آقاي روحاني به خاطر تفكر متمايل به غربش ، خسارتي بنام برجام رو به اين كشور تحميل كرد ، كه كمر صنعت هسته اي كشور رو شكست ...
  • مجید آقا ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم این بحث جدید( دفع خطر جنگ با برجام) زمانی مطرح شد که تیم رسانه ای دولت در مقابل وعده های داده شده به مردم دست خالی ماند وبه کسانیکه در دولت فعلی پست و مقام گرفته اند دستور داده شده تا با طرح این قصه کمی فشار را کم کنند.دولت آمریکا خواستار خلع سلاح کامل ایران بوده و دولت در همین راستا حرکت می کرد ولی با مقاومت نیروهای نظامی و عدم استقبال مردم و نقض پیمان توسط آمریکا دولت دست خالی ماند.حالا ناچاراً این غریق به هر خَسی چنگ می اندازد. از سوی دیگر هواداران اصلاح طلب دولت خود را در خطر می بینند و از یکسو می خواهند حساب خود را از دولت محترم جدا کنند و از سوی دیگر نمی خواهند از گردونه رقابت بیرون بروند در حالیکه اگر در کنار دولت بمانند سقوطشان حتمی است حالا ناچاراًیکی به نهل می زنند و یکی به میخ و این داستان موهوم حمله آمریکا اگر زائیده ذهن مغشوش مشاوران دولت نباشد دست پخت همین دارو دسته است
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    احسنت
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خسارت محض برجام تصمیم شخص روحانی بود بدلیل اینکه دکتر جلیلی گفته بود اگر من بودم هرگز برجام را امضاء نمی کردم .
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    برجام فقط باعث غروب صنعت هسته ای ایران شد و دیگر هیچ !
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    روزی ز سر سنگ عقابی به هوا خاست .... از ماست که بر ماست اسرائیل چندتا از قطعنامه های مصوب شورای امنیت علیه خودشو قبول کرده ؟ تجربه تاریخی آمریکا نشان داده که هرگز قادر به درگیری با قدرت قوی نظامی رو نداشته و همیشه در دو حالت حمله کرده، یا طرفش در حد و اندازه گرانادا بوده و یا با متحدینش حمله کرده. قطعنامه مثل قانون بانکهای ایرانه ؛ از وام بگیرای چند میلیونی بضرب و زور میگیرند اما کاری به وام بگیرهی میلیاردی ندارن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس