کد خبر 621065
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود اعلام کرد که تعداد ۲۳۶۶ نظامی این کشور از آغاز جنگ افغانستان تاکنون کشته و ۲۰ هزار و ۱۶۶ نظامی دیگر زخمی شده‌اند.

 به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تعداد 2366 نظامی این کشور در ولایت‌های مختلف افغانستان کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، تعداد 20 هزار و 166 نظامی آمریکایی نیز در جنگ افغانستان زخمی شده‌اند.

«کریستوفر ویلبور» آخرین نظامی کشته شده آمریکایی در ولایت قندهار بود.

در حال حاضر 9800 نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که بر اساس برنامه قبلی قرار بود تا پایان سال جاری میلادی این تعداد به 5500 نظامی کاهش یابند اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 8400 نظامی تا پایان سال 2017 میلادی حفظ می‌شود.

همچنین500  نظامی تازه نفس آمریکایی تحت برنامه «جابجایی و چرخش نیرو» تا تابستان سال جاری به افغانستان اعزام می‌شوند.

مقامات ارتش آمریکا افزودند: نظامیان آمریکایی قرار است با هدف حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در پایگاه هوایی «بگرام» مستقر شوند که مجوز راه‌اندازی عملیاتهای نظامی را نیز خواهند داشت.

نظامیان تازه نفس آمریکایی قرار است از پایگاه نظامی «فورت هود» در ایالت تگزاس آمریکا به افغانستان اعزام شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سروش ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    در قبال کشتار میلیونی ملتهای افغانستان و عراق و سوریه این رقم خیلی ناچیزه حداقل در جنایات چند میلیونی غرب علیه ملتهای منطقه این ارتش باید و باید دویشت الی سیصد هزار کشته میداد تا گلوی اون فشرده میشد که تشویق به جنایت نشه اونها فکر میکنند تلفاتشون کم بوده که تشویق به جنایت بیشتر شدند اگر با دولتی وارد جنگ بشن که عکس العمل سریع توی عملیاتهاش داشته باشه و هزینه نیروی انسانی غرب رو بالا ببره دیگه به این راحتی وارد میدان جنگ نخواهند شد و دست به عصا تر راه می روند همون کاری رو که آمریکایی ها در افغانستان با ارتش شوروی کردن باید برای خود اونها هم اجرایی کرد تا درس عبرت خوبی بگیرند و تلفات انسانی بالا فشاری سنگین رو روی غرب وارد خواهد کرد که باعث تجزیه اون هم خواهد شد با همین حربه شوری تکه تکه شد.
  • سروش ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    آمریکا هرگز فکر ویتنام و ویتکنکها از ذهنش پاک نخواهد شد به علت تلفات بالایی که هوشیمینه به اونها وارد کرد و این درس عبرت تاریخه و چون شوروی از ویتنام حمایت کرده بود غرب انتقامش رو در افغانستان گرفت چیزی که از چشمان گورباچوف پنهان ماند و باعث فروپاشی شوروی شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس