کد خبر 641051
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

سیگار (اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان) افشا کرد که هزاران نیروی خیالی در جنگ افغانستان تنها روی کاغذ حضور دارند.

 به گزارش مشرق، به نقل از «افق»، «جان ساپکو» بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان گفت که آمریکا باید تدابیر لازم برای جلوگیری از هدر رفتن پولهایی که برای نیروهای خیالی صرف میشود را به کار گیرد.

وی افزود: مقامات ولایت «هلمند» اعلام کرده اند که حدود نیمی از نیروهایی که روی کاغذ هستند، وجود فیزیکی ندارند و حقوق آنها به جیب مقام‌های فاسد می‌رود.

سیگار (اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان) از پنتاگون خواست تا درباره دهها هزار نیروی خیالی که در جمع نیروهای امنیتی و روی کاغذ هستند و حقوق می گیرند توضیح دهد.

رسوایی نیروهای خیالی در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان درحالی از سوی سیگار، رسانه ای شده است که پیش از این نیز وجود مکاتب خیالی، معلمان خیالی، معلولان خیالی و کلینیک های خیالی نیز باعث جنجال های گسترده ای شده بود.

در گزارش سیگار مشخصا گفته شده است که تنها در ولایت هلمند نیمی از ۲۶ هزار نیرویی که ثبت هستند حضور فیزیکی ندارند اما حقوقشان پرداخت می شود.

با این حال، مسئولان امنیتی افغانستان وجود نیروهای خیالی در صفوف نیروهای امنیتی را رد کرده اند.

«محمد رادمنش» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان  به رسانه ها گفت که حقوق نیروهای دفاعی افغانستان از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود و بانک‌ها تدابیر لازم خود را برای شناخت مشتریانشان دارند.

وی افزود که قرار است سیستم بیومتریک در سراسر اردوی افغانستان روی کار آید.

به گفته رادمنش، بعد از فعال شدن این سیستم، تعداد دقیق نیروها روشن خواهد شد و با سیستم بیومتریک احتمال فساد کاهش خواهد یافت.

اما جان ساپکو گفت که سیستم بیومتریک تنها زمانی می‌تواند تاثیر داشته باشد که آمار دقیق نیروها همواره گرفته و به روز شود.

لازم به ذکر است که شمار نفرات حاضر در جنگ افغانستان و پلیس ملی این کشور به بیش از ۳۰۰ هزار نیرو اعلام شده است اما به باور شمار زیادی از کارشناسان، این آمار با شمار واقعی نیروها تفاوت فاحشی دارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس