کد خبر 600798
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

رؤسای جمهور افغانستان و آمریکا در حاشیه نشست وارسا در خصوص گسترش روابط و همکاری‌ها بین افغانستان و آمریکا، مسائل امنیتی و همچنین تأمین صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

 به گزارش مشرق، «محمداشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست وارسا با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در این دیدار که «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه نیز حضور داشت، «باراک اوباما» گفت: با توجه به ارزیابی‌های مسؤولین سیاسی و نظامی آمریکا و بر اساس تعهد مردم و دولت افغانستان، تصمیم تمدید حضور سربازان آمریکایی را اتخاذ کرده است.

اوباما با قدردانی از تعهد و دیدگاه واضح حکومت وحدت ملی نسبت به مردم افغانستان، گفت: تعهد و دیدگاه واضح حکومت افغانستان،آمریکا را برای حمایت از حکومت و مردم افغانستان ترغیب کرده است.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دستاوردهای حکومت وحدت ملی را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: آمریکا و سایر کشورهای جهان به مثابه همکاران بین‌المللی افغانستان، در کنار  این کشور باقی خواهند ماند.

در مقابل اشرف غنی از حمایت دولت و مردم امریکا از افغانستان به ویژه از تصمیم اخیر باراک اوباما در رابطه به تمدید حضور سربازان آمریکایی در افغانستان، قدردانی کرد.

سران 2 کشور پیرامون گسترش روابط و همکاری‌ها بین افغانستان و آمریکا، مسایل امنیتی و همچنین تأمین صلح و ثبات در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس