کد خبر 620891
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۷

هدف از برگزاری کنفرانس لندن نشان دادن وضعیت وخیم انسانی و اقتصادی یمن و آثار ناشی از تهاجم عربستان سعودی علیه یمن به سراسر جهان است.

به گزارش مشرق، نخستین کنفرانس بین المللی حمایت از مردم یمن با هدف آشکار ساختن جنایات آل سعود و اعلام وضعیت وخیم انسانی در این کشور جنگ زده، در لندن برگزار شد.

در این کنفرانس فعالان حقوق بشر و حقوقدانان و شخصیتهای سیاسی از کشورهای هلند، کانادا، آلمان، اسپانیا و ایتالیا ، ایران و نمایندگانی از پنج سازمان حقوق بشر شرکت کردند.

هدف از برگزاری این کنفرانس نشان دادن وضعیت وخیم انسانی و اقتصادی یمن و آثار ناشی از تهاجم عربستان سعودی علیه یمن به سراسر جهان است.

فعالان و شخصیتها در این کنفرانس بر نقش عربستان در پنهان کردن وقایع  یمن از طریق برخی رسانه های مغرض به منظور ترویج اهداف این جنگ تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر ضرورت حمایت از مردم یمن و پایان دادن به محاصره این کشور و احترام گذاشتن به خواسته های این ملت تاکید کردند.

همچنین شرکت کنندگان ، تشکیل یک کمیسیون قانونی را برای پیگیری عاملان این جنایات که به گفته آنها، به حقوق بشر از جمله حقوق کودکان تجاوز کرده اند، خواستار شدند.

این کنفرانس با حمایت ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» سازمان حقوق بشر یمن، سازمان دموکراتیک و حقوق بشر سبا، سازمان نظارتی حقوق بشر عربی و جمعیت بین المللی ضد تجارت سلاح برگزار می‌شود.

آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این کنفرانس گفت: «جامعه اسلامی باید راه وحدت، آشتی، صلح و امنیت را درپیش بگیرد، اما عربستان در حال جنگ افروزی است.»

آیت الله اراکی در ادامه تاکید کرد: «دین اسلام و پیروان پیامبرگرامی اسلام باید پیام آور رحمت در جهان باشند اما عربستان، پرچم تفرقه را درجهان اسلام برافراشته و با پرداخت هزینه های زیاد، درحال جنگ افروزی در همه مناطق جهان و خاورمیانه است.»

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سیاست های عربستان را با دین اسلام و منافع مردم این کشور در تضاد دانست و به آل سعود توصیه کرد به جای تفرقه افکنی برای تقویت وحدت مسلمانان تلاش کند.

آیت الله اراکی گفت: «بیت الله الحرام مرکز امنیت جامعه بشری است و باید کسانی را که مدیریت این حرم امن الهی را به عهده می‌گیرند، امنیت را به جامعه بشری هدیه کنند درحالیکه این چنین نیست.»

به گزارش پرس تی وی، کنفرانس لندن در حمایت از ملت یمن به مدت دو روز برگزار می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس