کد خبر 619559
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

وزارت خارجه آلمان با ابراز نگرانی شدید از خبرها درباره بمباران بیمارستان پزشکان بدون مرز در یمن و حمله موشکی در نجران اعلام کرد که از شنیدن این خبرها شوکه شده است.

به گزارش مشرق، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان به بمباران بیمارستانی در یمن که پزشکان بدون مرز در شمال شرقی یمن در آن مستقر بودند و نیز حمله موشکی عربستان به شهر نجران در جنوب این کشور واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آلمان به نقل از وی نوشت: «ما با نگرانی شدید افزایش مجدد خشونت‌ها در یمن را پیگیری می‌کنیم و از شنیدن اخبار بمباران یک بیمارستان در استان حجه واقع در شمال شرقی یمن شوکه شده‌ایم و می‌خواهیم که این موضوع هر چه سریعتر بررسی شود. همچنین اخباری ترسناک درباره حملات موشکی عربستان سعودی در شهر نجران به دست ما رسیده است ما این حملات را محکوم می‌کنیم و خواستار پایان یافتن خشونت‌ها هستیم.»

در ادامه این پیام آمده است: «قربانیان غیرنظامی هر 2 طرف نشان می‌دهد که هیچ راهکار نظامی برای یمن متصور نیست و طرف‌های درگیر باید مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل را از سر بگیرند و از انجام هر اقدامی که مانعی بر سر راه تعامل ایجاد می کند هم خودداری کنند.»

وزارت کشور عربستان روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که 7 نفر از نظامیان سعودی بر اثر اصابت موشک یمن به مواضع نظامی عربستان در منطقه مرزی «نجران» کشته شدند.

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله، پیش از این هم پایگاه نظامی «صحن الجن» متعلق به مزدوران سعودی در شرق مأرب را با شلیک یک موشک بالستیک منهدم کردند.

ارتش یمن پیش از این اعلام کرده بود که در صورت استمرار حملات و تجاوزات سعودی، حملات موشکی یمن نیز ادامه خواهد داشت.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس