وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، وزارت امور خارجه این کشور با فروش بیش از 130 دستگاه تانک جنگی 'آبرامز'، 20 دستگاه 'خودروی زرهی بازیابی' و سایر مهمات جنگی به ارزش 1.15میلیارد دلار به عربستان موافقت کرد.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: اداره همکاری امنیتی دفاعی آمریکا که بر فروش تسلیحات به کشورهای دیگر نظارت دارد، روز سه شنبه گفت، 'جنرال داینامیکس' پیمانکار اصلی این فروش خواهد بود و با بهبود امنیت یک شریک منطقه ای، در تامین امنیت ملی آمریکا مشارکت خواهد کرد.
 
این اداره در یادداشتی که در سایت خود برای قانونگذاران گذاشت، افزود، این فروش موجب افزایش همکاری نیروهای زمینی عربستان با نیروهای آمریکا خواهد شد و حامل تعهد آمریکا به امنیت و مدرن سازی نیروهای مسلح عربستان است.
 
بر اساس این گزارش، قانونگداران آمریکا 30 روز برای لغو این قرارداد فرصت دارند.
 
موافقت با فروش این ادوات مورد نیاز نیروی زمستانی در زمانی صورت گرفت که عربستان هدایت یک ائتلاف نظامی را به منظور حمایت از نیروهای یمنی وفادار به 'عبد ربه منصور هادی' رئیس جمهوری فراری یمن به عهده دارد.
 
حملات هوایی این ائتلاف تحت فرماندهی عربستان که باعث کشته شدن غیرنظامیان در یمن شده است با انتقاد شدید گروه های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    موافقت؟؟! تیترت‌رو اصلاح کن مشرق! "امریکا یک میلیارد دیگه ار آل سعود تیغ زد!"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس