تحلیلگران روسی می‌گویند موافقت ایران با استفاده روسیه از پایگاهی در همدان صف‌بندی‌های نیروها در خاورمیانه علیه گروه تروریستی داعش را تغییر می‌دهد.

به گزارش مشرق، تحلیلگران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس می‌گویند موافقت ایران با استفاده روسیه از پایگاهش جهت حمله به مواضع گروه‌های تروریستی در سوریه، صف‌بندی نیروها در سوریه را تغییر می‌دهد. 

ارتش روسیه، روز سه‌شنبه برای اولین بار از پایگاه نظامی ایران در شهر همدان برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه استفاده کرد. 

«لئونید ایواشوف»، کارشناس مسائل نظامی و رئیس «آکادمی مسائل ژئوپولتیک»، در گفت‌وگو با ایتارتاس گفته که دسترس‌پذیری پایگاه همدان برای هواپیماهای روسیه، ائتلاف چهارجانبه روسیه، سوریه، عراق و ایران را تقویت می‌کند.

وی گفت: «این توافق، روابط مسکو - تهران را وارد مرحله مشارکت راهبردی می‌کند. روسیه و ایران فعال‌ترین شرکا در مبارزه با گروه تروریستی داعش هستند.»

«یوگنی استانوفسکی»، رئیس موسسه خاورمیانه نیز خاطرنشان کرده که طرح اولیه تشکیل این ائتلاف چهارجانبه سال گذشته مطرح شد، هنگامی که بعداد میزبانی مرکزی متشکل از کشورهای فعال در مبارزه با داعش را به عهده گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    این روزا هرکی منتقد ارتباط با روسیه است متهم به حمایت از امریکاست و بالعکس ولی من طرفدار هیچ یک از این کشورها نیستم بنظره من این حرکت اشتباه محض، این تاریخ نشون میده و اینده اثبات خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس