کد خبر 619732
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت روسیه تا این لحظه برای عبور جنگنده‌های خود از حریم هوایی عراق به منظور حمله به مواضع داعش در سوریه، درخواست رسمی مطرح نکرده است.

واکنش بغداد به عبور جنگنده‌های روسی از آسمان عراقبه گزارش مشرق به نقل از سومریه نیوز،  «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق گفت: دولت روسیه تا این لحظه برای عبور جنگنده های خود  از حریم هوایی عراق به منظور حمله به مواضع داعش در سوریه، درخواست رسمی به ما نداده است.

وی افزود:  فقط در مورد عبور هواپیماهای روسیه از نوار مرزی عراق با ترکیه بین دو طرف تفاهم وجود دارد و اجازه‌ای مبنی بر ورود این هواپیماها به عمق حریم هوایی عراق وجود ندارد.

تاکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان در حملات هوایی روسیه


الحدیثی تاکید کرد که باید در هدف قرار دادن مواضع از سوی روسیه در داخل خاک روسیه دقت شده و سلامت غیر نظامیان حفظ شود.

وی  با اشاره به اینکه عراق از هرگونه ضربه زدن به داعش و تضعیف آن استقبال می کند، گفت : هدف قراردادن داعش در سوریه به نفع عراق است، اما دولت در خصوص استفاده از حریم هوایی آن برای پرواز جنگنده های روس به سمت سوریه درخواست رسمی دریافت نکرده است.

الحدیثی همچنین تصریح کرد: درصورت دریافت درخواست رسمی، موضوع در دولت عراق بررسی و در باره آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی یادآور شد که دولت عراق به کشورهای عضو ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا اجازه داده است  از نوار مرزی این کشور با عربستان، کویت و اردن برای حمله به داعش در سوریه استفاده کنند که  این مسیر همه هواپیماها برای حمله به داعش در سوریه به شمار می آید.

این در حالی است که مقام های روسیه روز چهارشنبه اعلام کردند که یک گروه از جنگنده بمب افکن های روسی از فرودگاه همدان به پرواز در آمده و مواضع داعش در سوریه را هدف قرار دادند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • آریوبرزن ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    لابی عربستانی داره نقش خودشو پررنگ تر میکنه.. صدای مخالف از دفتر کسی بلند شده که فکرش را نمی کردیم
  • ملت ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    این مخالفت نیست ،یه جور پاسخ سیاسیه
  • فامیل دور ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    بتمرگ سرجات بابا ترکیه تو خاک عراق رژه میره هر روزم هواپیمای یه کشور غربی داره از بالا بمب میندازه این الان زبونش باز شده
  • حمزه ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    مشرق انصافا درج کن : روسیه میدونه که عراق هیچوقت عرضه بیرون راندن داعش ضعیف شده رو نداره بنابراین نیازی به کمک نمیبینه ، شما الان توجه کنید این 3 ماهه از ازادی فلوجه میگذره ولی برخلاف ادعای مسئولین عراقی که میگفتند بعد از فلوجه بلافاصله موصل رو فتح میکنیم ، هیچ اتفاقی نیفتاده ، حتی منطقه القیاره و شرقاط که گرفته بودن دوباره بعلت بی لیاقتی دادن به داعش ، خب اول باید این دو منطقه استراتژيک رو بگیرن بعدش موصل .......... کلی زور زدن این مناطق رو گرفتن دوباره دادن به داعش ، با این شرایط مردم ضد عراقی موصل حالا حالا ها باید شاهد پرواز اعلامیه هواپیما های عراقی مبنی بر ازادی سریع موصل باشند !! بعلاوه تمامی استان نینوا + کرکوک و الحویجه و مناطق اطرافش دست داعشه و هر روز شاهد کشتار هستیم بعلت تعلل و بی کفایتی عراقی ها این در حالی بود که تا الان میبایست عراق موصل رو فتح کرده و به سمت نینوا و کرکوک در حرکت بود ، پس با این حساب میشود نتیجه گرفت برخلاف ادعاهای واهی العبادی مبنی بر پایان کار داعش در سال 2016 ، حتی موصل هم در این سال ازاد نخاهد شد .........
  • مینا گلرو ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    حالا خنده داره یکباره دیگه تاریخ تکرار بشه و اینبار سوخو روسی هدف اف۱۶عراق قرار بگیره ولی از این گذشته این عدم دریافت مجوز نشون میده که روسیه خیلی پایبند مسائل بین المللی نیست و در مساله ترکیه هم حق با ترکیه بود روسیه ترکیه رو هم مثل عراق خیلی دستکم گرفته بود و انتظار اون واکنش رو از ترکیه نداشت
  • بازم حمزه ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    این دوستمون راست میگه عراق خیلی تعلل میکنه اونم بر این گروه وحشی که ثانیه ای نباید تعلل کرد ، وقتی در الحویجه هشتاد جوان عراقی رو زنده زنده در اتش سوزاندن ، عراق چه کار کرد هان ؟؟ بجای فتح سریع الحویجه و جلوگیری از قتل عام بیشتر فتط تعلل کرد تا الرشاق و قیاره رو داعش گرفت ، یعنی ازادی موصل حتی سخت تر هم شد ، با این حساب عراق و داعش در کنار هم همیشگی خاهد بود ، اگه سرداران ایرانی دوتا تلنگر به این شکم گنده ها بدن ، تحریک میشن و این قدر بی بخار نمیمونن ..........
  • مهدی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    کو مخالفت؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    0 0
    گویا عراق یادش رفته که الان دراه نفسش در می اید
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 0
    اشکال نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس