کد خبر 615648
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۷

گزارش‌ها از موصلِ عراق حاکی است گروه تروریستی داعش در حال جابجایی رایانه‌ها و اسناد و مدارک خود از این شهر به شهر رقه، پایتخت خودخوانده این گروه در سوریه و امحاء برخی اسناد است.

به گزارش مشرق، شفق نیوز به نقل از یک منبع اطلاعاتی در موصل نوشت: پایتخت خودخوانده داعش در عراق، این اسناد حاوی اطلاعات اعضای داعش و همچنین برنامه‌های این گروه تروریستی برای ارتکاب حملات تروریستی هستند.

به گفته این منبع، در پی حملات نیروهای دولتی و داوطلب عراقی و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به مراکز فرماندهی این گروه تروریستی در موصل، داعش محل برخی مقرهای خود در این شهر را تغییر داده است.

موصل، دومین شهر بزرگ عراق است که حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد.

ارتش عراق اخیراً عملیات آزادسازی مناطق جنوب موصل را آغاز کرده است تا بتواند تروریست‌های داعش را در این شهر محاصره و راه را برای آزادی هرچه سریع تر این شهر هموار کند.

ارتش و نیروهای داوطلب عراق اوایل تیرماه امسال موفق شدند شهر راهبردی فلوجه را در شرق استان الانبار آزاد کنند.

عملیات آزادسازی فلوجه از سوم خرداد امسال با مشارکت حدود 22 هزار نیروی ارتش، پلیس، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شده بود.

به گزارش پرس تی وی، دولت بغداد وعده داده است موصل، دومین شهر بزرگ عراق مقصد بعدی نیروهای ارتش این کشور باشد.

اگر چه برای عملیات آزادی موصل جدول زمانی اعلام نشده است اما به گفته دیپلمات‌های عراقی و غربی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق می‌خواهد این عملیات در ماه اکتبر (شهریور - مهر) انجام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس