کد خبر 619085
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۷

منابع رسانه ای نزدیک به گروه های تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده با انتشار تصاویری از گلوله باران شیمیایی شهر مارع واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه توسط داعش خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- منابع رسانه ای نزدیک به گروه های تروریستی تکفیری ارتش آزاد و القاعده با انتشار تصاویری از گلوله باران شیمیایی شهر مارع واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه توسط داعش خبر داده اند.

حمله شیمیایی داعش به مارع حلب+عکس

بنابر این گزارش، حداقل 4 موشک زمین به زمین دست ساز از سوی داعش به محلات حاشیه ای شهر مارع شلیک شده است. کارشناسان گفته اند که کلاهک انفجاری این موشک ها حاوی گاز سمی "کلر" بوده و به محض اصابت دود سفید و غلیظی از محل انفجار برخواسته است. صدها تن از ساکنین مناطق نزدیک به محل انفجار این موشکها با علائم مشابه مسمومیت شیمیایی مانند حالت خفگی، بیرون آمدن کف از دهان و ... به بیمارستان های میدانی اعزام شده اند. شهر مارع در کنار اعزاز از ابتدای بحران سوریه در سال 2011 کانون فعالیت گروه های وابسته به اخوان المسلمین و القاعده بوده و هم اکنون بشکل مشترک توسط ارتش آزاد و القاعده کنترل می شود. 

حمله شیمیایی داعش به مارع حلب+عکس

داعش طی ماه های گذشته تلاش های مکرری را برای اشغال مارع و اعزاز انجام داد که با دخالت آمریکا و ترکیه شکست خورده است. پیش از این در فروردین ماه امسال گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام وابسته به القاعده در دو مرحله اقدام به گلوله باران شیمیایی محله کردنشین شیخ مقصود واقع در شمال شهر حلب کرده بود.

حمله شیمیایی داعش به مارع حلب+عکس

حمله شیمیایی داعش به مارع حلب+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس