کد خبر 618128
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

سلمان شاه عربستان بعد از حدود یک ماه از سفر پرهزینه تفریحی اش در مغرب به کشورش بازگشت.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (اسپا)، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود روز یکشنبه از مغرب بازگشت و وارد فرودگاه جده شد.

رسانه ها گزارش داده بودند که وی برای شرکت در جشن عروسی یکی از فرزندانش در شهر بوغاز مغرب به این کشور سفر کرده است. سلمان طی این مدت امور حکومتی را به بن نایف ولیعهد خود واگذار کرده بود.

هزینه های این سفر که بیش از یک ماه طول کشید در رسانه های اجتماعی و مطبوعات جهان و کشورهای عربی خبر ساز شد.

مجتهد فعال سیاسی و منتقد عربستان هزینه این سفر تشریفاتی را معادل بودجه حقوق سالیانه 40 هزار نظامی این کشور دانست و نوشت: در حالی که جوانان ما در جبهه جنگ آنها می جنگند ملک سلمان و محمد بن سلمان پسرش و بیش از 4 هزار نفر از همراهانشان در شهر طنجه مغرب به خوشگذرانی و فساد مشغول هستند.

کارشناسان با توجه به وضعیت اقتصاد عربستان و فشارهای ناشی از افت قیمت نفت، جنگ های پرهزینه این که این کشور در منطقه به راه انداخته و نیز زندگی های تجملاتی خاندان آل سعود، درباره احتمال بروز ناآرامی در نتیجه تشدید نارضایتی عمومی در این کشور هشدار داده اند.

خبرگزاری عربستان امروز دوشنبه اعلام کرد که سلمان پس از ورود به عربستان دستور داد معادل یک ماه حقوق به همه نظامیان اعم از نیروهای داخلی، گارد ملی و نیروهای دفاعی که در صفوف اول جنگ عربستان در یمن شرکت کردند به عنوان پاداش پرداخت شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس