همزمان با حضور کاروان «زیر سایه خورشید»، مراسم جشنی از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش برگزار شد و قریب به 300 نفر از رابطان فرهنگی، طلاب و شیعیان اهل بیت(ع) این کشور در این برنامه شرکت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»، در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی، مبلغ کاروان اعزامی، به ارکان و ابعاد روش‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در این عرصه خطیر باید با آگاهی کامل قدم برداشت تا بستر سوء‌استفاده جریان‌های معاند فراهم نشود.

 جشن میلاد امام‌رضا(ع) با حضور مسلمان بنگال +عکس

وی با تاکید بر لزوم مرزبندی با دشمنان حقیقی اهل بیت(ع) به ویژه صهیونیست و آمریکا، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که از طرق مختلف، برای جوامع اسلامی، مسئله و ضرورت دشمن‌شناسی تبیین و تبلیغ شود.

در ادامه عباس واعطی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش و رایزن فرهنگی سفارت نیز هر کدام در سخنانی به مقامات و کرامات امام رضا (ع) اشاره نمودند.

 جشن میلاد امام‌رضا(ع) با حضور مسلمان بنگال +عکس

این گزارش حاکیست؛ اجرا صلوات خاصه و توسل به حضرت رضا (ع)، تبرک جویی از پرچم حرم رضوی و اهدای هدایای متبرک آستان قدس رضوی به حضار، از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

بعد از پایان مراسم نیز اعضای کاروان «زیر سایه خورشید» در نشستی با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش، دیدار و گفتگو نمودند. در این دیدار طرفین ضرورت، ابعاد و بسترهای توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) در شرق آسیا و همچنین بستر‌های فرهنگی در کشور بنگلاش مورد بررسی قرار دادند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس