وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز اعلام کرد که سیستم دفاع موشکی ایجیس خود را در اختیار کشورهای ژاپن و کره جنوبی قرار می دهد.

به گزارش مشرق، این وزارتخانه امروز به بخش آموزشی و سیستم های عملیاتی شرکت تسلیحاتی 'لاکهید مارتین' در شهر مورستاون واقع در ایالت نیوجرسی دستور داده تا براساس یک قرارداد 490 میلیون و 600 هزار دلاری برای نصب، ادغام و آزمایش سامانه دفاع موشکی ساحلی آیجیس بر روی ناوهای جنگی ژاپن و کره جنوبی اقدام کند.
 
پنتاگون که چهارشنبه گذشته نیز یک قرارداد 36 میلیون و 300 هزار دلاری را برای نصب و آزمایش تجهیزات جدید در تاسیسات دفاع موشکی ایجیس در لهستان امضا کرده بود، این بار قرار است این سیستم را با هدف تقویت سیستم دفاع موشکی ژاپن و کره جنوبی در برابر حملات احتمالی کره شمالی نصب کند.
 
پنتاگون که پیش از این در بهمن ماه سال گذشته به همین بهانه این سیستم دفاعی دریایی را خاک خود در جزایر هوایی در اقیانوس آرام نصب کرده بود، امروز اعلام کرده است که این سیستم را طی یک قرارداد 112 میلیون دلاری شامل تجهیزات جدید مرتبط با موشک های بالستیک و سیستم تسلیحات ایجیس و تجهیزات وابسته به روزرسانی نیز می کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    بدهد
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    1 0
    یه تعریف هایی میکنن ازش بعدش وقتی میفهمی سوخو24 روسیه هک کرده بوده ناو امریکایی که اصلا توان شلیک نداشت شاخ در میاری پس چی شد! چی رو باور کنیم ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس