کد خبر 620578
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

وزارت دفاع ژاپن برای بودجه سال مالی آینده (2017) این وزارتخانه درخواست افزایش بودجه دفاعی به میزان بیش از دو درصد کرده است.

به گزارش مشرق، بودجه درخواستی وزارت دفاع ژاپن برای سال آینده میلادی 5 تریلیون و 170 میلیارد ین معادل حدود (51 میلیارد و 700 میلیون دلار) پیش بینی شده که 2.3 درصد بیشتر از بودجه کنونی این وزارتخانه است.
 
دولت ژاپن با یک افزایش یک و نیم درصدی در رقم بودجه نظامی در سال 2016 میلادی میزان آن را در مقایسه با یک سال قبل (2015) به 5 تریلیون و 90 میلیارد «ین» (41 میلیارد و 341 میلیون و 780 هزار و 376 دلار) رسانده بود.
 
با این حساب دقیقا از سال 2012 میلادی که «شینزو آبه» در ژاپن قدرت را به دست گرفت، یعنی در هر چهار سال گذشته بودجه ارتش افزایش یافته است.
 
وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده که افزایش این بودجه به منظور تجهیز سامانه های موشکی این کشور بسیار ضروری است و این کشور قصد دارد بخشی از آن را به توسعه سامانه ای اختصاص دهد که قابلیت پرتاب از ناوهای جنگی را داشته و توکیو با همکاری آمریکا نسبت به ساخت آن مبادرت کرده است.
 
ژاپن که پیشتر اعلام کرده بود قصد دارد سامانه موشکی پاتریوت خود را توسعه دهد، وزارت دفاع این کشور نیز با تایید آن یادآور شد که ارتقای سیستم رهیاب موشکی «پاتریوت - 3» در صورت موافقت با افزایش بودجه نظامی، قدرت دفاعی ژاپن را در برابر تهدیدهای فزاینده کره شمالی بیشتر می کند.
 
در بودجه دفاعی سال 2017 ژاپن مبلغ 98 میلیارد و 700 میلیون ین برای تجهیز 28 سامانه «پاتریوت - 3» و 14 میلیارد و 700 میلیون ین نیز برای خرید موشک های «SM - 3 block 2a» در نظر گرفته شده است.
 
رونامه «ژاپن تودی» در گزارشی اعلام کرد که توکیو و واشنگتن قرار است طرح کامل سازی این سیستم موشکی را تا پایان سال جاری میلادی به اتمام رسانده و به سرعت تولید آن آغاز کنند.
 
وزات دفاع ژاپن همچنین با توجه به تصمیم دولت این کشور برای افزایش آمادگی جهت مقابله با فعالیت های نظامی کره شمالی، ابراز امیدواری کرده است که در فصل بودجه بندی، با هزینه 39 میلیارد و 300 میلیون ینی برای خرید 4 هواپیمای لجستیک «آسپری» و شش جنگنده «استیلت اف - 35» به مبلغ 94 میلیارد و 600میلیون ین موافقت شود.
 
آمارها حکایت از آن دارد که ژاپن در طول یک دهه یعنی از سال 2002 تا 2012 میلادی با صرف 170 میلیارد دلار، در میان 170 کشور دنیا بزرگترین وارد کننده تسلیحات بوده است و به باور کارشناسان نظامی چین، کشوری که دم از صلح می زند چرا باید این میزان خرید تسلیحاتی انجام دهد و از بزرگترین خریداران سلاح در دنیا باشد.
 
چین معتقد است که روند در پیش گرفته شده توسط ژاپن، نیات صلح طلبانه مقام های این کشور را مورد تردید قرار داده است.
 
پکن که پیشتر نیز با افزایش بودجه نظامی ژاپن مخالفت کرده بود، معتقد است: تحرکات ژاپن نشان دهنده آن است که این کشور در حال تغییر نقش خود و تبدیل شدن به یک کشور مداخله جو است که این روند می تواند به مناقشه و جنگ بینجامد.
 
بودجه نظامی چین نیز در 2016 میلادی با یک افزایش 7.6 درصدی نسبت به سال قبل به 954 میلیارد یوان (حدود 146 میلیارد دلار آمریکا) رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    0 0
    مام باید زیاد کنیم
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
    0 0
    ژاپن هیچ دشمنی نداره ولی ایران جز ارمنستان همه به خاکش تشنن
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
    0 0
    ارمنستان هم شد کشور که حالا بیاد با ما دشمنی کنه خخخخخخخ اونم وقتی ایران اینهمه هواشو داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس