کد خبر 616158
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹

منابع لبنانی اعلام کردند که سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دستوراتی درباره شرکت "سعودی اوجیه" صادر کرده که متعلق به "سعد الحریری" نخست وزیر سابق لبنان است.

به گزارش مشرق، این منابع که به نام آنان اشاره نشده، افزودند که این دستورات برای نجات این شرکت از ورشکستگی نیست؛ شرکتی که از اواسط 2015 قادر به پرداخت حقوق کارمندان خود نبوده است.

گفته شده که صدور فرامین پادشاه عربستان ناشی از فشارهای کشورهایی مانند فرانسه و هند جهت دفاع از اتباع خود بوده که در این شرکت فعالیت داشته و نه فقط حقوق دریافت نکرده اند، بلکه دچار مشکلاتی در زمینه وضعیت شغلی و حقوقی در عربستان هستند.    

منابع سعودی تصریح کردند: هدف پادشاه از مداخله برای حل بحران این شرکت، دفاع از وجهه کشورش در بازارهای جهانی و جلوگیری از گسترش بحرانی است که باعث ایجاد تنش در روابط ریاض با شرکای بین المللی اش شده و این فرامین نشان دهنده اصرار عربستان سعودی برای رفع مشکلات مالی اش است.

منابع سعودی گفتند که رابطه مالی الحریری با عربستان تحت تاثیر معیارهای جدیدی قرار گرفته که به خاطر عملکرد منفی جریان "المستقبل" در لبنان و ناتوانی این حزب از مقابله با مقاومت اسلامی است که بسیاری از اهل سنت لبنان هوادار آن هستند چه اینکه آل سعود کمک هنگفتی به این حزب کرد تا مانع جذب اهل سنت به مقاومت شود. 
 
سعودی اوجیه یک شرکت زنجیره ای عربستانی است که در حوزه‌های ساخت‌وساز و توسعه املاک و مستغلات، مخابرات و فناوری اطلاعات فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۹۷۸ توسط رفیق الحریری نخست‌وزیر اسبق لبنان تاسیس شد و در زمان حاضر در کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، لبنان، اردن، آفریقای جنوبی و بخش‌هایی از اروپا فعال است.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر ریاض، عربستان سعودی قرار دارد و اکثریت سهام آن متعلق به سعد الحریری می‌باشد.
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس