کد خبر 600960
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

یک دیپلمات اماراتی فاش کرد که وزیر مستعفی دادگستری لبنان به صورت مستقیم از کشور امارات متحدۀ عربی کمک مالی دریافت می کرده است.

کدام وزیر لبنانی از امارات پول می گرفت؟
به گزارش مشرق، "یوسف العصیمی" گفت که با "اشرف ریفی" روابط دیرینه ای دارد که به زمان اشتغال او به عنوان سفیر امارات در بیروت مربوط می شود.

"العصیمی" افزود: «در آن زمان ریفی که مدیرکل نیروهای امنیت ملی بود به امارات و کشورهای عربی و به خصوص کشورهای حوزۀ خلیج فارس اصرار می کرد تا به منظور حفظ توازن قوا از اهل تسنن لبنان حمایت و پشتیبانی کنند».

این دیپلمات اماراتی می گوید که در آن زمان به اطلاع "اشرف ریفی" رساند که در مرکز پزشکی شیخ زاید در پایگاه "الحلو" که مخصوص نیروهای امنیت ملی است، با کمک امارات دایر شده است.

وی همچنین به وزیر مستعفی لبنانی وعده داد که حمایت از نیروهای امنیت ملی به عنوان یک سازمان سنّیِ وابسته به جریان 14 مارس (گروه لبنانی طرفدار عربستان و سعد حریری) ادامه خواهد داشت و او نیز همواره از دولت امارات خواهد خواست که همراه با سایر کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس به صورت فعال به حمایت از اهل تسنن لبنان بپردازد و در اجرای طرح های حیاتی که به تقویت این گروه در مقابل نهادهای حزب الله منتهی می شود، مشارکت نماید.

اشرف ریفی، وزیر جنجالی دولت لبنان حدود 5 ماه قبل از پست وزارت دادگستری این کشور استعفا داد. وی در بخشی از بیانیه خود خطاب به مردم لبنان (خطاب به مردم طرابلس) با حمله به حزب‌الله لبنان، دخالت های ادعایی این حزب در امور حکومتی را سبب استعفای خود برشمرد.
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس