رسانه انگلیسی نوشت تروریست‌ها در حلب از سوی کشورهای منطقه تسلیحات و آموزش‌های نظامی دریافت می‌کنند.

 به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت این دولت‌های مخالف اسد در منطقه هستند که از معارضان دولت اسد حمایت مالی و تسلیحاتی کرده و روزانه چندین تن کمک برای آن‌ها از مرز ترکیه به سوریه ارسال می‌کنند.

در ادامه گزارش فایننشال تایمز آمده است، حملاتی که از سوی معارضان سوری علیه نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام می‌گرفت، با حمایت و کمک‌های خارجی انجام می‌گیرند. معارضان و مخالفان دولت اسد کمک‌های تسلیحاتی، مالی و ذخایر زیادی قبل و در زمان مبارزات دریافت می‌کنند.

یک فعال سوری که بین سوریه و ترکیه آمد و شد می‌کند در این‌باره گفت «دیروز در مرز کامیون‌هایی حامل چند تن تسلیحات را دیدیدم. این اتفاق هر روز و هفته‌هاست که روی می‌دهد، تسلیحات، آتش‌بار – سخن از چند تا گلوله و تفنگ نیست.»

دو معارض سوری دیگر که خواستند نامشان فاش نشود، در توضیح این کمک‌ها گفتند که کمک‌های پولی و آذوقه به مدت چندین هفته برای آن‌ها فرستاده می‌شد. این دو نفر در ادامه گفتند که این کمک‌ها از سوی حامیان در منطقه شامل کشورهای عربستان سعودی و قطر برایشان ارسال می‌شد که همگی در کامیون‌هایی از مرز ترکیه وارد سوریه می‌شدند.

در ادامه فایننشال تایمز نوشت، این کمک‌ها در حالی برای معارضان ارسال می‌شد که حملات آن‌ها از سوی جبهه فتح شام و جبهة النصره مدیریت می‌شد.

برخی از معارضان می‌گویند مقامات آمریکایی به طور هدفمند چشم بر همکاری‌های فتح الشام در این حملات بسته‌اند.

یک دیپلمات غربی در تماسی با مخالفان دولت سوریه گفته بود «البته که آمریکایی‌ها می‌دانستند چه چیزی در جریان است. آنها به این مسایل توجهی نکردند تا فشاری بر روسیه و ایران وارد کنند.»

یکی از مخالفان اسد که در ترکیه به سر می‌برد گفت ماه گذشته پول زیادی به دست همه این گروه‌های معارض رسید و این تنهای راهی است که می‌تواند کمک کند تا این افراد با هم، همکاری داشته باشند.

یک دیپلمات غربی هم گفت «مشکل معارضان هرگز کمبود تسلیحات نبوده است.» وی در ادامه مدعی شد که این مساله برنامه‌ریزی شده است و دلیل موفقیت آن‌ها به خاطر حمایت خارجی نیست بلکه به خاطر قانون‌مندی بسیار در میان اعضای فتح الشام و دیگر گروه‌های تروریستی است که تعداد زیادی در میانشان آماده عملیات انتحاری هستند.

یک تحلیل‌گر نزدیک به مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس هم گفت، نیروهای فتح الشام نه تنها کمک‌های تسلیحاتی دریافت می‌کنند، بلکه آموزش هم به آن‌ها داده می‌شود.

وی در ادامه گفت که این گروه به خوبی تعلیم داده شده است و برای این منظور نیاز به فردیست که آموزش‌ها را بدهند و این مربی باید خودش تعالیم نظامی بداند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس