کد خبر 615901
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

ساعاتی پس از آنکه مفتی سعودی تروریست‌های تکفیری به زعم خود آغاز حماسه بزرگ حلب را برای شکستن حلقه محاصره گروه‌های تروریستی مستقر در شرق حلب اعلام کرد، فضای مجازی به جولانگاه شیوخ سعودی برای حمایت از تکفیری‌ها تبدیل شد.

 به گزارش مشرق، جبهه فتح الشام نام دیگر جبهه تروریستی النصره و احرارالشام در کنار 25 گروه تروریستی دیگر از جمله شبه‌نظامیان موسوم به الجیش الحر که آمریکا و غربی‌ها آنها را میانه‌رو می‌خوانند، قصد داشتند آنچه به زعم خود حماسه بزرگ حلب می‌خواندند، یعنی اشغال کامل دومین شهر بزرگ سوریه را محقق کنند، که رویایشان بر باد رفت.

رسانه‌های حامی تروریست‌های تکفیری در فضای مجازی این‌گونه نوشتند:«ثمره حماسه حلب، انقلابیون شام ادغام کامل خود را در جیش المجاهدین اعلام کردند». 

نگاهی به تبلیغات گسترده تروریسم تکفیری در فضای مجازی

رسانه‌های سعودی، قطری و همتایان آنها در شبکه عنکبوتی تبلیغات گسترده‌ای را برای حمایت از تروریست‌های تکفیری از زمان آغاز جنگ جهانی علیه سوریه آغاز کرده‌اند و در این زمینه مفتیان وهابی سعودی، کویتی و ... به تطهیر تروریست‌ها و مشروعیت‌بخشی به آنها با استناد به احادیث ساختگی و دروغین و با بهتان و دروغ بستن به پیامبر(ص) مشغول هستند و خط اصلی این رسانه‌ها و مفتیان وهابی که در فضای مجازی دنبال می‌شود، تلاش برای شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی میان شیعیان و اهل سنت و تحریک و تشویق تروریست‌ها به مسلمان‌کُشی است.

 

عائض القرنی از شیوخ معروف وهابی در صفحه خود در توئیتر نوشت : «نبرد حلب، سرنوشت تمام سوریه و نبرد سوریه سرنوشت منطقه و امت را تا 100 سال آینده تغییر خواهد داد، آیا امت ما آن را می‌داند، همه حمایت کنید».

تحولات اخیر حلب و عزم جدی ارتش سوریه و جبهه مقاومت برای یکسره کردن کار تروریست‌های تکفیری در این استان، سبب شده است تا محور ضد سوری همه امکانات مادی، انسانی، سیاسی، رسانه‌ای و تسلیحاتی خود را به میدان بیاورد و در این میان مفتیان و شیوخ سعودی رقابت شدیدی را در فضای مجازی برای روحیه‌بخشی به تروریست‌های تکفیری و فریب افکار عمومی عرب و تشویق و ترغیب آنها برای حمایت مالی از تروریست‌ها در پوشش جهاد ادعایی و آنچه به دروغ کشتار و محاصره اهل سنت می‌خوانند، به راه انداخته‌اند.

شبکه الجزیره پیشتاز حمایت از تروریست‌های تکفیری:

این شبکه با توصیف گروه‌های تروریستی به انقلابیون در صدر رسانه‌های حامی این گروه‌ها قرار دارد.

به عنوان مثال درباره تحولات حلب این شبکه با وارونه نشان دادن واقعیت‌های میدانی و نادیده گرفتن تلفات سنگین تروریست‌های تکفیری و توصیف تغییر موضع ارتش سوریه در برخی مناطق جنوبی به عنوان شکست محاصره حلب، مدعی شکسته شدن کامل محاصره تروریست‌ها در حلب شده بود. یکی از تیترهای الجزیره در روز هفتم آگوست :«انقلابیون با تلاش‌های پیشروی نیروهای اسد به سمت تپه المحروقات در جنوب حلب مقابله می‌کنند».

الجزیره در تلاش برای روحیه‌بخشی به تروریست‌های تکفیری مدعی شد:«حلب معادله را(به نفع تروریسست‌ها) تغییر می‌دهد».

این رسانه وابسته به حاکمان قطر، جیش الفتح را که جبهه النصره مهمترین گروه تشکیل دهنده آن است، معارضان و گروه‌های انقلابی توصیف می‌کند. الجزیره هیچ گاه از واژه تروریستی برای جبهه النصره و داعش استفاده نکرده است، این رسانه حتی واژه داعش را هم به کار نمی‌برد و به جای آن لفظی را که بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های غربی برای مخدوش کردن وجهه اسلام ناب محمدی مورد استفاده قرار می‌دهند، استفاده می‌کند یعنی «الدوله الاسلامیه»، «تنظیم الدوله».

 

رسانه‌های سعودی و تبلیغ گسترده تروریست‌های تکفیری

رسانه‌های سعودی از جمله الوطن و  عکاظ پیشتاز حمایت از تروریست‌های تکفیری و ادامه اقدامات خشونت آمیز آنها و ویرانگری و بی‌ثباتی و نامنی در سوریه هستند:

عکاظ در این باره با تحریک و تشویق تروریست‌های تکفیری به گسترش اقدامات جنایتکارانه خود مدعی شد" «فروپاشی نظام،‌معارضان را برای تمام حلب ترغیب و وسوسه کرد، فروپاشی نظام بشار اسد در دانشکده توپخانه و الراموسه در حومه حلب و موفقیت معارضان در شکستن محاصره شهر،‌اعتماد به قدرت معارضان سوری برای ورود به جنگ فرسایشی در تمام شهر برای سیطره کامل بر دومین استان بزرگ سوریه که نزدیک ترکیه است، افزایش داده است».

البته عکاظ با وجودی که آرزو دارد تروریست‌های تکفیری بتوانند شهر حلب را به اشغال کامل خود درآورند، در عین حال به دشوار بودن این ماموریت و ناتوانی آنها اذعان کرده و می‌نویسد:«گروه‌های معارض از واکنش غافلگیرکننده نظام، روسیه و شبه‌نظامیان می‌ترسد، به ویژه اگر روس‌ها تصمیم به پوشش هوایی نبردها بگیرند که این مسئله،‌معارضان را وادار کرده است در خصوص طرح خود برای سیطره کامل بر شهر دست نگه دارند و منتظر بمانند».

اذعان عکاظ به ناتوانی تروریست‌ها در سیطره بر حلب

توصیف تروریست‌های تکفیری به عنوان انقلابیون به عنوان شگرد رسانه‌های محور ضد سوری برای مشروعیت‌بخشی به آنها همچنان دنبال می‌شود،‌به عنوان مثال یکی از این رسانه‌ها مدعی شده بود:« انقلابیون توانستند روز شنبه محاصره حلب را پس از سیطره کامل بر محله الراموسه و دانشکده توپخانه بشکنند».

این‌ رسانه‌ها عملیات تروریست‌های تکفیری را شهادت‌طلبانه توصیف می‌کند، به عنوان مثال در یکی از خبرهای آنها آمده است :«جیش الفتح(که جبهه النصره سرکرده آن است)، چندین عملیات شهادت‌طلبانه را انجام داده است».

الوطن : انقلابیون سوریه برای نبرد بزرگ حلب آماده می‌شوند

روزنامه الوطن سعودی با انقلابی خواندن تروریست‌های تکفیری مدعی شد:«انقلابیون سوریه برای نبرد بزرگ حلب و نبرد سرنوشت ساز آماده می‌شوند، نبردی برای جنگجویان و حامیانشان سرنوشت‌ساز است».

 

 

حجم سنگین تبلیغات ماشین رسانه‌ای حامی گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و گروه نورالدین زنگی ذبح‌کننده کودک بیمار فلسطینی، اهمیت نبرد حلب برای محور ضد سوری را بیشتر نشان می‌دهد، این ماشین عظیم رسانه‌ای که در لیبی تحت شعار سرنگونی دیکتاتور و آزادی به حمایت از افراطیون و جنگ‌افروزان غربی(ناتو) پیوست و پس از سرنگونی قذافی، این کشور را با تروریست‌های تشنه خون به حال خود رها کرد تا مشخص شود در پس این این همه شعار و حمایت از ناتو، مسئله تصفیه حساب شخصی با قذافی بوده و دیگر هیچ، بدون این‌که حامیان تروریست‌ها، اهمیتی برای سرنوشت این کشور ویران شده قائل شوند.

اکنون همان سناریو با همان ابزارهای رسانه‌ای و گفتمان از چند سال پیش در سوریه دنبال می‌شود که هدف از آن سرنگونی نظام سوریه است و برای محور ضد سوری مهم نیست که جانشین بشار اسد گروه‌‌ها و باندهایی باشند که با پخش فیلم‌های جنایات خود به سربریدن کودک بیمار در برابر دوربین افتخار می‌کنند، گروه‌هایی که می‌خواهند سوریه را 1400 سال به عقب بازگردانند و خلافت موهوم دروغین خود را بر مردم سرزمین شام تحمیل کنند.

شگرد شیخ سعودی برای تحریک تروریست‌های تکفیری : کجایند کسانی که طالب 72 حورالعین در بهشت هستند

شیخ عبدالله المحسینی مفتی سعودی تروریست‌های تکفیری که به مسئول شرعی جیش الفتح معروف است، پیش از آغاز حماسه ادعایی حلب، برای تهییج و تحریک آنها به این جنگ، مدعی شد هر تروریستی که در این جنگ کشته شود، 72 همسر زیبا از حورالعین‌های بهشت نصیب وی خواهد شد.

وی در نوار ویدئویی که به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده در جمع تروریست‌های تکفیری که با ولع فراوان و با نشانه گرفتن موبایل‌های هوشمند خود در حال تصویربرداری از وی بودند، چنین گفت :«کجایند کسانی که می‌گویند ای خدا ما خواهان بهشتی به پهنای آسمان‌ها و زمین هستیم، کجایند کسانی که خواهان 72 زن زیبارو از حورالعین هستند.»

 

 

تمام سخنان این سرکرده سعودی تکفیری‌ها از حورالعین بود تا عاشقان جهاد نکاح را برای جنگ ترغیب کند. وی در راستای رویکرد خاص خود برای شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی میان شیعیان و اهل سنت به تروریست‌‌هایی که در حال گوش کردن به سخنانش بودند، مرتب می‌گفت این جوانان اهل سنت،‌ای جوانان اهل سنت، با روافض(منظور شیعیان) بجنگید.

این شیخ سعودی با این سخنان تحریک‌آمیز و شهوت‌انگیز خود تروریست‌های تکفیری را به کام مرگی که تنها هدفشان ارضای مسائل جنسی‌ آن هم با حورالعین‌های ترسیم شده در خیالات این مبلغ وهابی است و نشان داد که تنها هدف و انگیزه تکفیری‌ها مسائل مادی و شهوانی است.

وی در یکی از توئیت‌های خود با شهادت‌طلب خواندن تروریست‌‌‌های تکفیری می‌گوید:« یکی از مجاهدان در حالی که چشمانش لبریز از اشک بود، به من(المحیسنی) گفت تو مرا شفاعت کن تا زودتر برادرانم کشته شوم، زیرا شوق و حرارتم بیشتر از آنهاست...»

المحیسنی که برخی رسانه‌های عربی وی را «سوپراستار مفتیان جهادی» نامیده‌اند، در نوار دیگری ادعا کرده بود:«نبرد حلب،‌بزرگترین حماسه تاریخ جهاد شامی است،‌اگر نظام چهار گذرگاه را باز کرده، جیش الفتح(جبهه تروریستی النصره و گروه‌های تحت سیطره) تمام گذرگاه‌های حلب را خواهد گشود»

 

 

اتحاد مبلغان و شیوخ وهابی برای حمایت از تروریست‌های تکفیری:

مبلغان و شیوخ وهابی سعودی که به سبب مواضع گذشته و فتاوای تحریک‌آمیز و آنچه جهاد می‌خواندند، در تنگنای شدیدی قرار گرفته بودند، ساعاتی پس از آنکه عبدالله المحیسنی مفتی سعودی تروریست‌های تکفیری به زعم خود آغاز حماسه بزرگ حلب را برای شکستن حلقه محاصره گروه‌های تروریستی مستقر در شرق حلب اعلام کرد، شبکه مجازی را به جولانگاه خود برای حمایت از تکفیری‌ها تبدیل کردند.

حامیان تروریست‌ها در فضای مجازی با هشتگ حماسه بزرگ حلب، مطالب فراوانی در تایید جنایات تروریست‌ها و تشویق آنها به جنگ و آنچه جهاد می‌خوانند،‌منتشر کردند.

محمد العریفی که وی را به مفتی جهاد نکاح هم می‌شناسند،‌در توئیتی دعا کرد تا تروریست‌های تکفیری به پیروزی برسند.

شیخ احمد فارس السلوم از شیوخ تکفیری فعال در فضای مجازی برای حمایت از تروریست‌های تکفیری است، وی در یکی از توئیت‌های خود با نگرانی از شکاف و دودستگی در میان تروریست‌ها بر ضرورت متحد شدن آنها تاکید کرده و چنین می‌گوید: « علماء‌و حکما از مجاهدان(تروریست‌ها) در سوریه می‌خواهند که با یکدیگر متحد شوند و اختلافات مستمر خود را کنار بگذارند، اتحادیه علمای مسلمان(تشکل وهابی) بار دیگر از آنها می‌خواهد با یکدیگر متحد شوند.»

 

 

یکی دیگر از حامیان تکفیری‌ها در فضای مجازی چنین گفته است :« درخواست می‌کنم فورا با رئیس جمهور اردوغان دیدار کنید و از وی بخواهید میزبانی نشستی برای متحد کردن انقلابیون(تروریست‌ها) را برعهده بگیرد...»

توئیت محمد ابانمی از شیوخ تکفیری حامی تروریست‌ها ، تلاش وی برای روحیه بخشی به تروریست‌ها با القای این ادعا که جنگ آنها در سوریه شبیه جنگ احد است از آنها خواست اختلافات و دودستگی را کنار گذاشته و متحد شوند.

محور ضد سوری تمام گروه‌های تروریستی اعم از آنچه میانه‌رو می‌خوانند همچون الجیش الحر و آنهایی که تندرو می‌خوانند همچون جبهه النصره و نورالدین زنگی را برای آنچه حماسه فتح حلب خوانده، به میدان فرا خواندند، به گفته رسانه‌های حامی تروریست‌ها، 27 گروه تروریستی مجهز با 6 هزار نفر در این نبرد شرکت کرده‌اند، این رسانه‌ها اعلام کردند این تعداد انقلابی(تروریست) کمتر از پنج درصد مجموع انقلابیون(تروریست‌ها) را تشکیل می‌دهند.سوریا  !

فیصل بن جاسم آل ثانی از اعضای خاندان حاکم بر قطر فعالیت گسترده‌ای در فضای مجازی در راستای حمایت از تروریست‌های تکفیری دارد.

وی در یکی از توئیت‌های خود نوشته بود: «تو چه می‌دانی نبرد حلب چیست، موازنه‌ها را بر هم خواهد زد، هوش از سر خواهد رفت، ای خدا تو قسم خوردی که ما را در حلب یاری کنی، حماسه بزرگ حلب»

انقلابیون رسما شکستن محاصره حلب را اعلام کردند، خداوند قهرمانان را روسفید گرداند، کسانی که بینی دشمنان را به خاک مالیدند، انقلابیون شجاع که با خون خود حماسه جاویدانی را رقم زدند... به همه شما می‌گویم، مبارک باشد شکستن شدن محاصره»

أحمد فارس السلوم   یکی از شیوخ وهابی حامی و تحریک کننده تروریست‌های تکفیری، وی استاد دانشگاه ملک فیصل سعودی بوده و با ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به حمایت گسترده از تروریست‌ها و تبلیغ و همچنین جمع آوری کمک برای آنها می‌پردازد.

 

ولید الطبطبائی از شیوخ وهابی کویتی، وی هم صفحه‌ای در شبکه های اجتماعی در حمایت از تروریست‌های تکفیری فعال کرده است و در یکی از توئیت‌هایش خواستار جمع آوری پول برای تروریست‌های تکفیری شده است. وی در این زمینه در فضای مجازی خطاب به شهروندان عرب نوشت:«چرا ما 10 درصد اموال خود را برای مجاهدان در حلب اختصاص نمی‌دهیم، قبل از آنکه همه چیزمان را فردا از دست بدهیم...»

 

العربیه سعودی از مهمترین حامیان تکفیری‌ها

شبکه العربیه سعودی هم از مهمترین رسانه‌های حامی تروریست‌های تکفیری در کنار  الجزیره به شمار می‌آید که درباره تحولات حلب به حمایت گسترده از گروه‌های تروریستی پرداخت، در یکی از توئیت‌های این شبکه آمده بود:«حلب... بزرگترین شکستی که نظام اسد از سال 2013 متحمل شد»

العربیه همچنان تروریست‌های تکفیری را انقلابیون و تحرکات خشونت آمیز آنها را انقلاب می‌خواند،‌تناقضات در رسانه‌های آل سعود در حالی است که پادشاهی آل سعود به صورت رسمی جبهه النصره و داعش را در فهرست تروریستی خود قرار داده بود،  اما هم رسانه‌ها و هم شیوخ وهابی به طور صریح از آنها حمایت می‌کنند.

اعتراف الجزیره به ناتوانی تروریست‌ها در اشغال حلب

اگر چه شبکه‌ها و رسانه‌های پرتعداد محور ضد سوری بر رویکرد خاص خود یعنی وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و حقایق میدانی در سوریه به ویژه درباره تحولات حلب پافشاری کردن و مدعی پیروزی گروه‌های تروریستی و شکسته شدن حلقه محاصره مواضع تروریست‌ها در حلب شدند، با این حال شبکه الجزیره از مهمترین حامیان این گروه‌ها در صفحه توئیتر خود به عجز تکفیری‌ها اذعان کرد:« معارضان تاکید می‌کنند که سیطره بر حلب، به زمان نیاز دارد، این در حالی است که آمریکا در این زمینه(توان تروریست‌ها برای اشغال حلب) تردید دارد».

 

الجزیره حاضر نشده است گروه تروریستی داعش را تروریستی بخواند و حتی نام آن را همانند رسانه های غربی که به تخریب وجهه اسلام می‌پردازند، تنظیم الدوله اعلام می‌کند.

 

 

 

 

صقور بنی امیه(بازهای بنی‌امیه) یکی از صفحاتی است که در شبکه مجازی برای حمایت از تروریست‌های تکفیری ایجاد شده است
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس