کد خبر 617508
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

همزمان با حساس‌تر شدن نبرد جنوب حلب، جنگنده‌های روسیه و سوریه انبارها و مواضع «جیش الفتح» در جنوب و غرب ادلب را به شدت بمباران کردند.

 به گزارش مشرق، جنگنده‌های روسیه و سوریه از شنبه (روز گذشته) حملات بسیار گسترده ای به مواضع و انبارهای مهمات تروریستها در استان «ادلب» در شمال غرب سوریه انجام دادند.

روزنامه«الحیات» سعودی گزارش داد که جنگنده‌های مسکو و دمشق پس از سرنگونی بالگرد روس در منطقه «سراقب» توسط تروریستها 113 بار به استان ادلب حمله کرده اند و روز گذشته فقط 60 بار مواضع تروریستها را در این استان هدف قرار داده است.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان، نیز اعلام کرد که این جنگنده‌ها، شهرک «تفتناز، روستاهای معراته، عرب سعید و مناطق سرمین، کفریحمول، کفرنبل، النیرب، أبو الضهور، طعوم، تل مردیخ، حزانو، عرب سعید، تل السلطان، أریحا، خان شیخون، معراته، کفرتخاریم، رام حمدان، کفرروحین، معارة النعسان و سراقب» را هدف قرار دادند.

استان ادلب عقبه عملیات تروریستها برای حمله به حلب است

استان ادلب سال گذشته در حمله وسیع عناصر «جیش الفتح» (اتحاد جبهة النصره و پنج گروهک دیگر) اشغال شد و اکنون تحت اشغال همین ائتلاف تروریستی است.

در همین راستا، «مهند الحاج»، عضو پارلمان و فرمانده گردان «مغاویر» سوریه چند روز پیش تاکید کرد که هزاران مزدور سعودی از استان ادلب و ریف آن و همچنین از ریف لاذقیه برای حمله به استان حلب سرازیر شدند و رهبری سوریه با استفاده از این فرصت برای پیشروی در این مناطق اقدام کرده که از جمله آن شهرک مهم کنسبا در ریف شمالی لاذقیه است که 2 روز پیش آزاد شد.

 این فرمانده میدانی در گردان مغاویر سوریه همچنین پیش‌بینی کرد که بزودی پرچم سوریه در استان ادلب و ریف آن به اهتزار درخواهد آمد؛ جایی که هم اینک پایگاه جبهه النصره گروهک تروریستی مورد حمایت عربستان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس