سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان تاکید کرد مردانش آماده تحمل بار سنگین انتظارات در المپیک ریو ۲۰۱۶ هستند.

به گزارش مشرق، محمد بنا در خصوص سفر تیم ملی کشتی فرنگی به ریو اظهار داشت: سفری طولانی برای رسیدن به ریو داشتیم و خسته شدیم، البته با تمهیداتی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در رابطه با تهیه «بیلت‎های بیزینس‎کلاس» اندیشیده بودند، سفری راحت داشتیم. البته در راه سائوپائولو به ریو کمی اذیت شدیم. مدت انتظار اذیت کننده بود.

وی در خصوص موضوع اختلاف زمانی ایران با  برزیل، گفت: اختلاف زمانی شرایط را برای ما سخت کرده اما 4،5 روز تا آغاز مسابقات کشتی زمان داریم و به این موضوع عادت خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این پرسش که آیا فضای دهکده بازی‎های ریو مانند المپیک لندن به شما انرژی مثبت می‎دهد، یادآور شد: شرایط دهکده معمولی است. سابقه حضور در دو بازی آسیایی و یک المپیک را دارم. این هم دومین دوره المپیکی است که در آن شرکت می‎کنم. شرایط دهکده از دو بازی آسیایی و المپیک قبلی کمی ضعیف‎تر است اما این موضوع برای ما اهمیت ندارد. ما برای کشتی گرفتن به ریو آمده‎ایم. برای مبارزه اینجا هستیم. در لحظه ورود به ریو گفتم، بار دیگر هم می‎گویم،  اگر در چادر هم زندگی کنیم، برای ما اهمیتی ندارد، ما هم‎قسم شده‎ایم که تا آخرین نفس بجنگیم. اینکه دهکده چگونه است، برای ما اهمیتی ندارد. بچه‎‎های ما یک کفش و دو دوبنده دارند و برای هر مبارزه‎ای هم حاضر هستند.

وی در خصوص شرایط وزنی کشتی‎گیران ایران پیش از آغاز مسابقات کشتی فرنگی تاکید کرد: شرایط وزنی کشتی‎گیران زیر نظر دکتر ساسان در حال کنترل است و مشکلی در این باره وجود ندارد.  بعضی از بچه‎ها کمی اضافه وزن دارند اما مواظب آنها هستیم و برای رسیدن به سر وزن، وقت کافی داریم.

بنا در خصوص مصدومیت کشتی‎گیران، اظهار داشت:کمی آرنج دست راست قاسم رضایی درد می‎کند. حمید سوریان هم  گردنش کمی ناراحت است. البته مصدومیت‎های خاصی نیست و با ماساژ و فیزیوتراپی حل و فصل می‎شوند. این دو کشتی‎گیر با تجربه و مرد میدان‎های سخت هستند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که پیش‎بینی شما از این دوره چیست؟ عنوان کرد: کار در این دوره خیلی سخت است. من 6 دلاور دارم که با تمام وجود قرار است بجنگند. بدن‎های آنها سر حال است و فقط تنها چیزی که باقی می‎ماند، موضوع شرایط روز مسابقه است. باید از نظر روحی بچه‎ها را به شرایط آرمانی برسانیم. از نظر بدنی بچه‎ها شرایط را به دست آورده‎اند. در تمرین 90 درصد مسائل فیزیکی اهمیت دارد و 10 درصد تمرکز اما در روز مسابقه این موضوع برعکس است. خیلی مهم است که در این 3-4 روز آخر، شرایط روحی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: باید چند موضوع در نظر گرفته شود. قرعه‎کشی یکی از آن موارد است. کسی مثل سوریان خیلی برایش خوب خواهد بود که در دور اول با حرفی ضعیف پیکار کند چرا که او بدنش دیر راه می‌افتد، البته برای این کشتی‎گیر باتجربه ایران تفاوت چندانی ندارد اما این شرایط بهتر است. سعید عبدولی هم به شکلی کشتی می‎گیرد که حساسیت ایجاد می‎کند. در کشتی‎های او داوران می‎توانند اعمال نفوذ کنند. باید به این موارد توجه کرد. در مجموع شرایط خوب است و هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

«بار کاروان روی دوش کشتی فرنگی است و طلاهای لندن بر روی گردن بچه‎ها سنگینی می‎کند. نگاه‎ها به کشتی فرنگی است و همه می‎‎گویند کشتی باید طلا بگیرد. این برای شما مشکل ساز نیست؟» بنا در این خصوص، گفت: این را قبول ندارم که بار کاروان بر روی دوش کشتی فرنگی است. اگر مسئولیتی هست و اگر توقعی وجود دارد، به سبب بزرگی این تیم است. همیشه از تیم‎های بزرگ توقع می‎رود. در فوتبال از تیم ملی آلمان توقع چیست؟ همه در ابتدا از آنها برد می‎خواهند. حالا اینکه در روز مسابقه چه چیزی رخ می‎دهد، اتفاقاتی است که همیشه در ورزش وجود دارد. این توقع هم از تیم ما می‎رود، البته بچه‎های ما باتجربه‎تر از این حرف‎ها هستند که اسیر چنین صحبت‎هایی شوند.

وی ادامه داد: اگر یک جوانی مثل احسان روزبهانی بار زیادی را روی دوشش بگذارید، شاید تحمل بار را نداشته باشد ولی حمید سوریان، امید نوروزی، قاسم رضایی، سعید عبدولی و حبیب‎الله اخلاقی که سال‎ها این شرایط سخت را طی کرده‎اند، خیلی راحت این بار را تحمل می‎کنند. این موضوع باعث افزایش انگیزه آنها می‎شود. این نیست که باعث ایجاد استرس شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    بار دیگر هم می‎گویم، اگر در چادر هم زندگی کنیم، برای ما اهمیتی ندارد، ما هم‎قسم شده‎ایم که تا آخرین نفس بجنگیم. اینکه دهکده چگونه است، برای ما اهمیتی ندارد. بچه‎‎های ما یک کفش و دو دوبنده دارند و برای هر مبارزه‎ای هم حاضر هستند. ايول به اين حرف خيلي حال كردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس