عشق و ايمان، بصيرت و همت؛ اينها ستونهاى اصلى یک کار جهادی است. عشق و ايمان، انسانى كه ايمان ندارد، محورى براى حركت خود نميتواند تصوير كند....

به گزارش مشرق، عشق و ايمان، بصيرت و همت؛ اينها ستونهاى اصلى یک کار جهادی است. عشق و ايمان، انسانى كه ايمان ندارد، محورى براى حركت خود نميتواند تصوير كند. انسانى كه از احساس عاشقانه و عميق قلبى برخوردار نيست، نميتواند حركت جهادی را ادامه دهد و استمرار بخشد. انسانى كه همت ندارد، به كارهاى كوچك، به فرازهاى محدود اكتفاء مي‌كند؛ چشم به برترين قله‌ها نميدوزد. انسانى كه بصيرت ندارد، راه را عوضى ميرود؛ اگر عشق و ايمانى هم در او هست، آن را در راه غلط مصرف ميكند، كجراهه ميرود. عشق و ايمان، همت و بصيرت؛ اينها را انقلاب به مردم ما و جامعه‌ى ما داد؛ لذا انقلاب شد همان شجره‌ طيبه‌اى كه در قرآن از آن نام برده شده است: «أ لم تر كيف ضرب اللَّه مثلا كلمة طيّبة كشجرة طيّبة»

...يك روز نيازِ حركت دفاعى در درون جامعه بود، يك روز نيازِ حركت دفاعى در مرزهاى كشور بود، يك روز نيازِ به علم و دانش است، يك روز نيازِ به تحكيم عقايد و ايمان‌هاست، يك روز نيازِ به خدمتگزارى است؛ در همه‌ى اين شرائط، ميوه‌هاى متناسب با فصل در اختيار مردم گذاشته ميشود. اين حركتِ انقلاب است.

رفتن به یک اردوی چند روزه و با هدف خدمت و کمک کردن به مردم همان عشق ، ایمان و بصیرت است...

درست است که دیدن رنج و سختی دیگران خوب نیست و شاید ناراحت‌کننده باشد اما وقتى در آن محیط حاضر می‌شویم، در نقاط دور از دسترس، در میان مردم محروم مشغول کار می‌شویم، جوانى که در آنجاست، از ما الهام می‌گیرد و می‌شویم سفیر تلاش و کار و خدمت و جهاد و مجاهدت.

این یعنی همان احساس شیرین و خوب!

«من احیاها فکانّما احیا النّاس جمیعا» شما دل‌ها را زنده می‌کنید؛ فایده‌ بزرگى است. فواید فراوانى در این کار هست. این جریان عظیم را حفظ کنید. (بیانات رهبر حکیم انقلاب در جمع جهادگران) هر که شور پیوستن به این قافله را دارد بسم‌الله. شما هم همراه ما باشید...

اردوهای جهادی به مناطق محروم ظاهراً خبر از فقر و محرومیت و نیازمندی مردم میدهد ، ولی چیزی که مردمان این مناطق به ما می‌دهند اصلاً قابل‌مقایسه با چیزی که ما به آن‌ها می‌دهیم نیست!

ما مدرسه ی بچه‌ها، مساجد و خانه‌ها و... را بازسازی می‌کنیم و به خیلی‌ها هرچه میدانیم را یاد می‌دهیم. ولی همه این‌ها بهانه‌ای است برای ما برای یک‌چیز باارزش‌تر. تجربه‌ی یک زندگی مثل زندگی چندروزه ما در این اردوها را به‌راحتی نمی‌شود جای دیگری به دست آورد. ما در این مدت یک زندگی واقعی را تجربه می‌کنیم. هرروز صبح با یک هدف مشخص، با برنامه مشخص، از خواب بیدار می‌شویم و مفید بودن فعالیتمان را هرروز احساس می‌کنیم. در این مدت فرصت داریم مردمی را ببینیم که زندگی‌شان یک زندگی واقعی است و تمام فعالیت‌های روزانه‌شان کارهای مفید و متناسب با انتظار خدا از بنده‌هایش است. ما امکان تجربه یک زندگی فارغ از روزمرگی را پیدا می‌کنیم.

حتی نماز و دعا خواندن در این مناطق متفاوت است. فکر کردن به خودمان و دل‌مشغولی‌ها، همه‌چیز بدون رنگ است و به خدا نزدیک‌تر. توصیف این فضا سخت است و باید بیاید تا تجربه کنید ، در بین مردمی که زندگی‌شان رنگی نشده و روحشان دست‌نخورده باقی‌مانده است.

"وعده ما اردوی جهادی تابستان 95"

امسال علاوه بر اردوهای مناطق محروم جنگ‌زده در غرب کشور، اردوی دیگری با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق ارومیه، ایلام، خراسان شمالی و جنوبی برگزار می‌شود.

اردوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ 12/5/1395 با تعداد نفر 400 داوطلب و اردوهای قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از تاریخ 20/5/1395 شروع به فعالیت می‌کنند.

زمینه‌های فعالیت در منطقه:

علمی و آموزشی، عمرانی و سازندگی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و اجتماعی، امدادی و خدمت‌رسانی، اشتغال‌زایی

عمرانی: محوریت اصلی این فعالیت بهسازی و نوسازی منازل ایتام و محرومان است. همچنین در کنار این پروژه‌ها تعداد محدودی پروژه عمومی نظیر مسجد و مدرسه تعریف‌شده است.

بهداشت و درمان: باهدف خدمت‌رسانی به مردم مناطق، فعالیت خود را با شناسایی محلی و ارتباط مستقیم با مراکز بومی و با زیرگروه دندانپزشکی ، بهداشت و پزشکی و دامپزشکی آغاز می‌کند.

فرهنگی و اجتماعی: برگزاری کلاس‌هایی در زمینه‌های تقویت حافظه، برنامه‌ریزی تحصیلی، مدیریت زمان و مشاوره به‌منظور ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان در تمام رشته‌های نظری

برگزاری کارگاه‌های کار با کودک باهدف ایجاد فضای شاد و مفرح در جهت انتقال پیام‌های اخلاقی و بهداشتی، احکام و قرآن توسط نقاشی، کاردستی و شعرخوانی.

برگزاری کارگاه‌های مشاوره فردی و گروهی برای نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها

. از دیگر اقدامات فرهنگی پخش اقلام و هدایای مصرفی و فرهنگی در این منطقه است
 
اشتغال‌زایی: برگزاری همایش‌های کارآفرینی و کلاس‌های هنری و مشاغل خانگی شامل کنف بافی، بافت دستبند با نخ و بند کفش، قالی، گلیم، کوزه و سفال با توجه به روحیات بانوان منطقه.

قرارگاه جهادی امام رضا (ع) از تمامی علاقه‌مندان و فعالان عرصه‌های جهاد جهت حضور در این اردوی جهادی دعوت به عمل می‌آورد.

علاقه‌مندان و جهادگران داوطلب که تمایل به همراهی در این سفر معنوی دارند، برای ثبت‌نام، به آدرس  g-emamreza.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    من جای دولت حکومت بودم بودجه کلانشهرها را کمی کم می کردم تا به سیستان و بلوچستان لرستان کردستان ایلام خراسان جنوبی رسیدگی بیشتر بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس