رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: از کفش و لباس تا خوراک خود را بدهکار روستاییان هستیم اما مسئله اینجاست که چرا بعد از ۳۷ سال تازه توجه به روستا را محور کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در همایش ملی جهادگران رضوی که در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار داشت: اردوهای جهادی باید به یک جریان دائمی و ریشه‌ای تبدیل شود.

وی افزود: هر جوان ایرانی باید یک مهارت را بیاموزد و مشکل دولت و ملت ما این است که تحصیلکرده‌ها مدرک دارند اما مهارت ندارند، از طرف دیگر پادگان‌های ما می‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که سربازاران بعد از 2 سال مهارتی بیاموزند.

قرائتی درباره ثواب کمک به مردم در احادیث و روایات تصریح کرد: احادیث بسیاری داریم کسی که مومنی را مسرور کند به ویژه در مناطق محروم، ثواب دو ماه اعتکاف، 10 طواف، 1000 حج، 9هزار سال عبادت دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: کسی که بتواند کمک کند و خودداری کند از ولایت خدا خارج شده است و گناه اشرار را به پایش می‌نویسند.

قرائتی افزود: در روایت داریم کسی که نیرو و پولش را در راه خدا خرج کند خدا او را طوری پیش می‌برد که پول را در راه رضای خدا خرج کند به‌طور کلی حتی اگر توان کمک کردن را ندارد دیگران را تحریک و تشویق کند و واسطه کمک کردن شود.

وی با بیان اینکه خدمت در قرآن انواع متعددی دارد تصریح کرد: خدمت آبرویی، مالی، نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی و غیره در قرآن گفته شده است که 500 آیه در قالب انفاق، صدقه، خمس، اعطا، اطعام، ایثار، قرض الحسنه و غیره برای کمک مالی آورده شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه کمک فنی از کمک مالی مهم‌تر است خاطرنشان کرد: بالاترین خدمت، خدمت کلیدی است و کارها باید چندمنظوره و دائمی باشد.

قرائتی افزود: مؤسسه‌ای در آستان قدس با عنوان دفتر نماز باشد تا نماز زائران تصحیح شود در واقع سوادآموزی نماز مصداق کارهای کلیدی است.

وی با بیان اینکه فقر زدایی جز دین است تصریح کرد: در عید فطر با پرداخت فطریه براساس گندم، نان مردم و در عید قربان، گوشت مردم تامین شود و این‌ها پیام‌های دین است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: از کفش و لباس تا خوراک خود را بدهکار روستاییان هستیم، اما مسئله اینجاست که چرا بعد از 37 سال تازه توجه به روستا را محور کرده‌ایم.

قرائتی با اشاره به ضرورت انجام کار فرهنگی صحیح و واقعی اظهار داشت: باید برای تسهیل ازدواج جوانان بسیج شویم دو سوم گناهان مربوط به شهوت است و ازدواج باید آسان شود.

وی تصریح کرد: بودجه فرهنگی کشور صرف ساخت استخر شده‌ در حالی که مسئله ازدواج را باید حل کرد.

قرائتی با اشاره به ضرورت تقویت اعتقادات جوانان گفت: قطع دست برای سارق 26 شرط دارد و برخی جوانان چون اطلاع ندارند با یک شبهه دچار ضعف عقیده می‌شوند روی اعتقاداتمان باید کار کنیم زیرا شبهه مثل تیغ است زمانی که وارد ذهن طرف رو جلوی نماز، روزه و غیره را می‌گیرد.

قرائتی با بیان اینکه کمک باید برای خدا باشد و به دنبال آرم و نشان نباشیم گفت: در کمک کردن نیاز مردم اولویت دارد، کار را رایگان و محکم انجام دهید در واقع مردم می‌فهمند در کار اخلاص وجود دارد یا خیر پس اگر کار شما به اسم دیگری شد تعصب نداشته باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اصل خدمت بر این است که تا کار واجب وجود دارد کار مستحب انجام ندهید افزود: در مورد مسائل مذهبی تا زمانی که در منطقه‌ای مسجد نداریم حسینیه نسازید عزاداری مستحب است اما نماز واجب است.

قرائتی با تأکید بر اینکه تقلید باید از اسلام شناس باشد اظهار داشت: کار آموزشی قبل از هرچه چیز باید بر پایه  نماز باشد زیرا نماز قبول شود باقی کارها هم قبول است.

وی افزود: در اردوهای جهادی نماز واجب و ساده را به 100 هزار کودک بیاموزند و این مصداق کار فرهنگی ظریف و دقیق است.

قرائتی با تاکید بر اینکه اردوی جهادی اثر انسانی و انقلابی دارد تصریح کرد: کارها را به‌صورت شریکی انجام دهیم در اردوهای جهادی بسیج و آستان قدس شریک شده است این موارد می‌تواند تعمیم یابد پیش نماز برخی مساجد پیرمرد هستند و می‌تواند خدمات اجتماعی و روابط عمومی را با روحانیون جوان‌تر شریکی برگزار کند.

وی در ادامه بیان نکات و توصیه‌های جهادی به جهادگران رضوی افزود: لباس شهرت حرام است و لباس و چهره طبیعی داشته باشید همچنین تفقد اهمیت بسیاری دارد و با مردم مشورت کنید زیرا بین داشتن سواد و فرهنگ فرق وجود دارد.

قرائتی تصریح کرد: روان و ساده با مردم صحبت کنید و مواظب کلمات و صحبت‌هایتان باشید زیرا مردم حساس و دقیق هستند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس