کد خبر 615294
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷

وزیر خارجه آلمان در گفت‌ؤگو با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت که در سوریه یک تراژدی در جریان است اما راهکار دیگری هم غیر از مذاکره برای حل بحران در این کشور مد نظر نیست.

 به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان کافی نبودن اقدامات برای حل بحران سوریه را رد کرد.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «پس ما روز و شب مشغول چه کاری هستیم؟ ما تلاش می‌کنیم که احزاب را به سمت تعامل سوق دهیم.» وی همچنین گفت که همکاران جهانی وی تلاش فراوانی کرده‌اند ولی راهکار دیگری پیدا نکرده‌اند.

 اشتاین‌مایر افزود: «در سوریه یک تراژدی در جریان است و تصاویری از ظلمی که در حلب رخ می‌دهد تقریبا امکان ندارد بدتر از آن رخ دهد.»

در حلب از چند هفته گذشته میان نیروهای وفادار به «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و هم‌پیمانانش و گروه‌های معارض و تکفیری جنگی سخت در گرفته است.

وزیر خارجه آلمان درباره آینده سوریه هم گفت: «اسد نباید در آینده سیاسی سوریه جایگاهی داشته باشد. نزدیک‌ترین هم‌پیمان دمشق، مسکو است و راهکار جنگ داخلی در سوریه بدون روسیه امکان‌پذیر نیست.»

اشتاین‌مایر از دیدار اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی نیز استقبال کرد. اما در عین حال گفت که تصور نمی کند که روابط 2 طرف نزدیک بشود و افزود: «ترکیه شریک نزدیک ناتو است و باید هم همینطور باشد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    بهتره بگی در سوریه ما یک تراژدی بوجود آوردیم و داریم به قدرت بهش ادامه می دیم و طولانی ترش می کنیم. تا تو کشور خودتون مثل عراق و سوریه چپ و راست انفجار نشه، آدم نمیشید.
  • پويا ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    اروپاييها به تمام معنا انگل هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس