مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعید است برانکو بخواهد به خاطر بازیکنان اوکراینی رزومه‌اش را زیر سوال ببرد اما در نظر داشته باشید که در فوتبال ایران احتمال رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد.

به گزارش مشرق، علیرضا امامی‌فر در پاسخ به این سوال که وقتی برانکو سرمربی پرسپولیس بارها مصاحبه کرده و گفته که جایی برای رامین رضاییان در پرسپولیس ندارد اما با این شرایط چرا مسئولان باشگاه با این بازیکن مذاکره می‌کنند و آیا این مسئله اقتدار سرمربی تیم را زیر سوال نمی‌برد، گفت: فکر می‌کنم همه کارها در یک باشگاه باید با تعامل بین سرمربی و مسئولان باشگاه عنوان شود. به هر حال در نظر بگیرید که رامین رضاییان یک بازیکن ملی‌پوش و یک سرمایه برای فوتبال به حساب می آید. او در برهه‌ای از تیم جدا شد و مربی هم برای او جایگزینی آورد اما حالا خودش می‌خواهد به پرسپولیس بازگردد و به همین دلیل باید یک تعامل بین باشگاه و سرمربی انجام شود تا اقتدار برانکو زیر سوال نرود. البته باید دید سیاست باشگاه در این زمینه چه بوده است.

وی ادامه داد: شاید مسئولان باشگاه برنامه بلندمدتی برای این بازیکن دارند و می‌خواهند او را حفظ کنند. زمانی که خود من در بلژیک بازی می‌کردم اگر بازیکنی را نمی‌خواستند یا او از فرم ایده‌آل بدنی خارج شده بود این بازیکن را به تیم «ب» می‌فرستادند اما در نهایت معتقد هستم که باشگاه باید تحت هر شرایطی پشت سرمربی تیم باشد. باید همچنین در نظر داشت قرارداد بستن با بازیکن تحت اختیار مدیران تیم است اما تمرین کردن و بازی کردن و به طور کلی چارچوب زمین سبز در اختیار سرمربی است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: به نظرم باید با تعامل این مسئله حل شود. ما باید یاد بگیریم مسائل را با حرف زدن و گفت‌وگو حل کنیم. برانکو و مدیران باشگاه هم باید با یکدیگر صحبت کنند و در نهایت یکی از طرفین دیگری را قانع می‌کند. اگر برانکو بتواند مدیران باشگاه را قانع کند که حضور رضاییان مناسب نیست باید جذب این بازیکن منتفی شود و اگر مسئولان باشگاه بتوانند برانکو را توجیه کنند که حضور این بازیکن چقدر می‌تواند موثر باشد می‌توانند رضاییان را دوباره به تیم بیاورند.

مربی اسبق پرسپولیس در خصوص زمزمه‌هایی که شنیده می‌شود مبنی بر اینکه برانکو در محافل خصوصی عنوان کرده یکسری بازیکنان را نمی‌خواسته اما به تیم اضافه شده‌اند و حالا هم که علنا مصاحبه می‌کند و می‌گوید جایی برای این بازیکن ندارد اما مدیران باشگاه به دنبال آوردن این بازیکن هستند، گفت: چطور برانکو در محافل خصوصی گفته چند بازیکن را نمی‌خواسته اما درباره رامین رضاییان مصاحبه می‌کند و علنا این حرف‌ها را می‌زند؟ اگر موضوعی هست باید برانکو اینقدر شهامت داشته باشد و صادقانه مصاحبه کند و بگوید که بازیکنان جذب شده تعدادی از آنها در لیست او نبودند. به نظرم یک مربی باید شهامت داشته باشد و حرفش را بدون واهمه بزند. البته این محافظه کاری‌ها فقط درباره مربیان خارجی نیست چرا که یکسری از مربیان ایرانی هم به دلیل حفظ شغل، سمت، مسائل مادی و ... معمولا برخی مسائل را می‌پذیرند. می‌توانم مثال بزنم که یک مربی برای آنکه کارش در فلان ارگان انجام شود پسر یا یکی از اقوام مدیر آن ارگان یا اداره را به تیم می‌آورد یا یک اسپانسر شرط کمک مالی را اضافه شدن دو بازیکن مطرح می‌کند. این مسائل متأسفانه در خارج از کشور هم وجود دارد.

امامی‌فر درباره جذب دو بازیکنی اوکراینی به پرسپولیس و سر و صدا و حاشیه‌های زیادی که حضور این بازیکن به راه انداخته و خیلی‌ها معتقد هستند این دو بازیکن از لحاظ فنی در حد و اندازه‌های پرسپولیس نیستند، اظهار داشت: اتفاقا این اولین بار نیست که این مسائل رخ می‌دهد. زمان خود ما هم بازیکنی مثل اومانیا به تیم آمد که خیلی خوب بود اما برانکو او را رد کرد. به هر حال مربیگری یک مسئله سلیقه‌ای است و سلیقه مربیان هم به فلسفه کاری آنها برمی‌گردد. پرسپولیس امسال در لیگ آسیا بازی می‌کند و آنجا سطح بالاتری نسبت به ایران دارد و اگر قرار است این دو بازیکن اوکراینی در آسیا به پرسپولیس کمک کنند از حالا باید در ترکیب قرار بگیرند تا با سایر بازیکنان هماهنگ شوند. اعتقاد دارم بازیکنی باید در پرسپولیس بازی کند که هم از نظر فنی و هم از نظر روحی روانی آمادگی حضور در این تیم را داشته باشد. به طور مثال ربیع‌خواه در بازی با فولاد و در صحنه‌ای که پرسپولیس گل خورد باید قوی‌تر عمل می‌کرد. اگر قرار است بازیکن خارجی به پرسپولیس بیاید باید یک سر و گردن بالاتر از بازیکن ایرانی باشد. با این شرط وقتی بازیکن خارجی به تیم می آید یعنی اینکه از بازیکن ایرانی هم‌پستش بهتر است و باید بازی کند. نمی‌توان زلاتان را به منچستر یونایتد برود ولی او را روی نیمکت نشاند. اگر این بازیکنان خارجی واقعا خوب هستند باید در پرسپولیس بازی کنند.

وی درباره اینکه اگر این بازیکنان حرفه‌ای هستند پس چرا این همه اضافه وزن آورده‌اند، گفت: این اضافه وزن‌ها طبیعی نیست. خود من زمانی که بلژیک بازی می‌کردم و قرار بود برای تعطیلات به ایران بیایم قبل از سفر وزنم را می‌گرفتند و برنامه تمرینی به من می‌دادند و در بازگشت از سفر اگر وزنم بیشتر می‌شد جریمه می‌شدم. وقتی بازیکنی اینگونه اضافه وزن می آورد مشخص است که تفکر حرفه‌ای ندارد. بازی مهاجم اوکراینی را در دیدار با فولاد دیدم و با وجود اینکه یکی دو موقعیت خیلی خوب هم داشت اما کار خاصی انجام نداد. به نظرم اضافه وزن برای یک بازیکن حرفه‌ای غیرطبیعی است و نباید آن را پذیرفت هر چند که بعید می‌دانم برانکو بخواهد رزومه خودش را با چنین بازیکنانی زیر سوال ببرد چرا که به هر حال رسانه‌ها و مردم آنها را زیر نظر دارند اما این را هم باید بگویم که در فوتبال ایران هر اتفاقی امکان افتادنش هست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس