کد خبر 613336
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگویی آخرین نظراتش در مورد جنجال‌های اخیر را تبیین کرد.

به گزارش مشرق، دوربین سایت رسمی باشگاه پرسپولیس این‌بار برای روشن شدن شرایط نقل و انتقالات و به خصوص جذب بازیکنان اوکراینی که به بحث روز بدل شده، به سراغ برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات تیم رفت.

برانکو در ابتدای این مصاحبه گفت: همان‌طور که قبلا گفتم و حالا هم تکرار می‌کنم، بنده و کادر فنی کاملا از لیست بازیکنان راضی هستیم. بازیکنانی گرفتیم که از نظر شخصی خوب هستند. یک ترکیب از بازیکنان باتجربه و بازیکنان جوان و آینده‌دار داریم که در واقع آنها اهداف ما و حضورمان در تمرینات و آینده تیم را تضمین می‌کنند. در همین دو بازی اخیر هم مشخص شد در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: طبیعی است که ما هم مثل سایر تیم‌های ایران و تمام تیم‌های دنیا بازیکنان را جذب کردیم تا کار شروع شود. از سوی دیگر طارمی برگشته و ماهینی که در اردوی اوکراین نبوده، از نظر بدنی خودش را به تیم رسانده است. بعد از بازگشت از اردوی اوکراین دو بازیکن اوکراینی به ما اضافه شده‌اند که آنها نیز سابقه بسیار خوبی دارند.

سرمربی سرخپوشان در مورد روند استخدام این دو بازیکن اوکراینی گفت: قبل از هر چیز باید بگویم در مورد همه بازیکنانی که جذب شده‌اند، حرف آخر را خودم به زبان آورده‌ام. آنها را خیلی خوب می‌شناسم. البته بین‌شان بازیکنان جوانی هستند که آشنایی چندانی با آنها ندارم. با توافق، تصمیم و خرد جمعی،‌ این بازیکنان را جذب کردیم. مثلا ابوالفضل درویش‌وند که عضو تیم ملی جوانان است یا احسان علوان‌زاده و صادق محرمی که فقط 20 سال دارد و سابقه‌اش در فوتبال ایران زیاد نیست. همین‌طور حامد آقایی که 18 ساله است.

برانکو اضافه کرد: اینها در پروسه‌کاری ما قرار خواهند گرفت و طبیعی است که انتظار داریم خیلی زود خودشان را به تیم تحمیل کنند. محسن ربیع‌خواه هم به تیم ما آمده و بازیکن باتجربه‌ایست. شخصا ایشان را نمی‌شناختم اما اطلاعات زیادی از این بازیکن جمع کردم. بهترین نمونه کیفیت این بازیکن همین است که در دو بازی گذشته فیکس تیم بود. ساسان انصاری و محمدامین آرام‌طبع هم نیازی ندارند که در موردشان صحبت زیادی انجام دهیم. در ضمن ملی‌پوشانی مثل سیدجلال حسینی،‌ علیرضا بیرانوند و وحید امیری هم ملی‌پوش هستند و در این بخش،‌ یعنی جذب بازیکن ملی‌پوش خیلی خوب کار کردیم. همین‌طور گولچ را جذب کردیم که در تیم شریف مولداوی بازی می‌کرد و گذرنامه استرالیایی دارد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: و جذب دو بازیکن اوکراینی که نمی‌دانیم چرا در موردشان این همه حرف و سخن به همراه شایعه‌پراکنی پیش آمده است. ما از یک فرصتی که در اوکراین پیش آمده بود و البته اتفاق خوبی از لحاظ مالی برای فوتبال نبود استفاده کردیم. در واقع بحرانی بین اوکراین و روسیه وجود دارد و بسیاری از باشگاه‌های اوکراین بدون اسپانسر مانده‌اند. ما از این شرایط استفاده کردیم و از موقعیت بدی که باشگاه متالیست داشت،‌ دو بازیکن را جذب کردیم.

وی ادامه داد: متالیست باشگاهی بود که همیشه در جدول در رده‌های چهارم یا پنجم قرار می‌گرفت. می‌دانید لیگ اوکراین آن‌قدر قوی است که شاختار‌ دونتسک و دیناموکیف از این کشور همیشه در اروپا بازی می‌کنند. شاختار یک‌بار هم قهرمان لیگ اروپا شده و در فینالش بازی داشته است. یعنی تیمی بسیار جدی است. این دو بازیکن سه سال در شاختار بازی می‌کردند آن هم در دورانی که شاختار روزها و ماه‌های بسیار خوبی را سپری می‌کرد.

برانکو افزود: یکسری اطلاعات بیشتر و مضاعف از شاختار کسب کردم چون آنجا دو بازیکن پیشین خودم یعنی سرنا و ادواردو بازی می‌کردند و آنها هم نظرات مثبتی در مورد این بازیکنان دادند. طبیعی است که شرایط‌شان خوب نباشد چون به تازگی به ما اضافه شدند اما زمان می‌خواهد که آنها خودشان را با تیم هماهنگ کنند.

او در پاسخ به این سوال که چرا این همه حاشیه‌سازی در مورد بازیکنان اوکراینی صورت گرفته، پاسخ داد: اینها متاسفانه ایده‌های عجیبی است که مطرح می‌شود. من خواستم این دو بازیکن را بیاوریم و وقتی برگشتیم به تهران، طاهری و ترکاشوند ادامه کار را انجام دادند. کارهای عملیاتی برای عقدقرارداد توسط کادرمدیریتی انجام شد. غیر از مدیرعامل چه کسی باید کار قرارداد را انجام بدهد؟ کار خوبی انجام دادیم و دو بازیکن خوب گرفتیم آن هم با حداقل قیمت.

برانکو در مورد بازی با گسترش فولاد گفت: طبیعی است تیم‌ها وقتی لیگ را شروع می‌کنند، در آمادگی کامل به سر نمی‌برند. اما من از دو بازی قبلی که انجام دادیم،‌خیلی راضی هستم. ما در ابتدای فصل به جرات می‌گویم بالاتر از انتظار خودم ظاهر شدیم. هر تیم بیش از 4،5 هفته زمان می‌خواهد تا هماهنگ شود. توقف ما در بازی مقابل فولاد نیز فقط یک بدشانسی ورزشی بود و شاید کمی عدم تمرکز داور باعث شد آن بازی را نبریم.

سرمربی سرخپوشان ادامه داد: الان با خوشبینی تمام به تبریز می‌رویم و با گسترش فولاد بازی داریم. تیمی که پارسال یک پدیده بود و عالی کار کرد. آنها امسال تیم بهتری هم هستند. بهترین دروازه‌بان فصل قبل یعنی دخسوس و بابک حاتمی را در تیم خود دارند. لوسیانو را جذب کرده‌اند،‌ خلعتبری هم به تیم آنها پیوسته است. محمدامین درویشی هم آنجاست که بازیکن خطرناکی در حمله به شمار می‌رود اما ما هدف‌مان مشخص است و فقط یک هدف داریم. هر بازی را برای برد وارد میدان می‌شویم و می‌خواهیم خودمان را به عنوان شانس اول قهرمانی نشان دهیم.

برانکو در نهایت در مورد حضور یک‌سری بازیکن هم‌سطح در پرسپولیس گفت: این‌ها نگرانی‌های شیرین یک مربی است و باشگاهی در سطح پرسپولیس باید نیمکت باکیفیت و بزرگی داشته باشد. بازیکنانی که می‌آیند،‌ تعویض می‌شوند و به زمین می‌روند،‌ باید تغییر مثبت در بازی ایجاد کنند. امسال هم که ما حدود 50 بازی رسمی داریم به همه بازیکنان می‌گویم همه آنها شانس بازی خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس