کد خبر 613108
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۱

دولت اوباما در آخرین سال زمامداری خود می‌خواهد معاهده منع آزمایش سلاح‌های هسته‌ای را برای ارتش آمریکا الزامی کند که البته با مخالفت سنا، قرار است از قدرت شورای امنیت سازمان ملل در این راه استفاده شود.

به گزارش مشرق، منابع دولتی آمریکا می‌گویند «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور برای ممنوع کردن آزمایش بمب‌های اتم احتمالاً به مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متوسل شود.

بنا بر گزارش وال‌استریت ژورنال، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم دارد مقدمات تصویب قطعنامه‌ای الزام‌آور در شورای امنیت را فراهم آورد که بر اساس آن و بدون نیاز به تصویب قوانین داخلی در کنگره کشورش، آزمایش سلاح‌های هسته‌ای ممنوع شود.

مقامات ارشد دولت اوباما برای اینکه این موضوع به محل چالشی جدی میان دولت و کنگره تبدیل نشود به تکاپو افتاده‌اند و به طور مثال، «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا ضمن ملاقات با سناتورها و نمایندگان، از تصمیم اوباما برای اعلام این تصمیم در نشست عمومی سران کشورها در سازمان ملل در شهریور ماه سال جاری با آنها سخن گفته‌اند.

آزمایش سلاح‌های کشتار جمعی در آمریکا ممنوع نیست. در سال 1996 مجلس نمایندگان آمریکا معاهده جامع منع آزمایش تسلیحات کشتار جمعی را تصویب کرد ولی با مخالفت کنگره، این قانون معاهده هیچ‌گاه تصویب نهایی نشد.

«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا که از مخالفان جدی این کار است گفته: «این ایده‌ای است که در صورت تحقق آن، وظایف مصرح سنا در قانون اساسی به سازمان ملل واگذار می‌شود و این خطرناک است. این بی‌حرمتی به کنگره و مردم آمریکاست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس