نفت تازه وارد به لیگ برتر هفته قبل تراکتورسازی را با تمام ستاره هایش متوقف کرد و شاید در دیدار یازدهم دو تیم گریبان استقلال را هم بگیرد. آیا علی منصور آبی ها بر خلاف گدشته می تواند یک سردار پیروز برابر برزیلی های ایران لقب بگیرد؟

سرویس ورزش مشرق - استقلال با علیرضا منصوریان از دو بازی ابتدای فصل فقط یک امتیاز گرفت تا فردا در تقابل با میهمانش صنعت نفت آبادان چاره ای جز کسب سه امتیاز نداشته باشد.

نفت تازه وارد به لیگ برتر هفته قبل تراکتورسازی را با تمام ستاره هایش متوقف کرد و شاید در دیدار یازدهم دو تیم گریبان استقلال را هم بگیرد. آیا علی منصور آبی ها بر خلاف گدشته می تواند یک سردار پیروز برابر برزیلی های ایران لقب بگیرد؟

خاطره تلخ منصوریان از صنعت نفت
استقلال و صنعت نفت آبادان در طول ادوار لیگ برتر ۱۰ مرتبه برابر یکدیگر قرار گرفته اند که حاصل این ۹۰۰ دقیقه جدال ثبت ۵ پیروزی به کام هر یک از طرفین بوده است. با این حال استقلال فقط در لیگ هفتم برابر جنوبی ها رقیبی ۱۰۰ درصد بازنده بوده است.

نکته قابل توجه اینکه در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ یادشده علیرضا منصوریان سرمربی فعلی آبی ها وارد ترکیب استقلال شد تا شریک دو شکست پی در پی تیمش برابر برزیلی های خوزستان باشد.

جمعه ۲۳ آذرماه سال ۱۳۸۶در حالی که فیروز کریمی هدایت آبی ها را عهده دار بود فرهاد مجیدی و روانخواه برای استقلال در استادیوم آزادی گلزنی کردند اما پیمنتا در ابتدا و سعید حلافی(۲) در ادامه ۳ گل برای میهمان زدند تا آبی ها در حضور ۹۰ دقیقه ای علیرضا منصوریان شکست را پذیرا شوند. هر چند که آن روز محسن یوسفی در دقیقه ۷۷ از جمع آبی ها اخراج شده بود.

استقلال در بازی برگشت ۲-۱ به نفتی ها باخت و این بار منصوریان در ۵-۶ دقیقه پایانی مسابقه جای آرش برهانی را گرفت. به این ترتیب نبرد با نفت آبادان برای علی منصور آبی ها- به عنوان بازیکن- آمد نداشت.

هوری شش تایی شد
حسن هوری را باید پرسابقه ترین بازیکن نفت آبادان در دیدار پیش روی دانست. کاپیتان فعلی تیم نادر دست نشان در لیگ هفتم از خوبهای صنعتی ها برابر استقلال بود. با این حال یکی از تیره ترین روزهای هوری در ادوار لیگ برتر برابر استقلال رقم خورد.

در ایستگاه ۳۱ لیگ دهم سید مهدی سید صالحی(۲۱و۶۸)مجتبی جباری(۲۹)هادی شکوری(۵۳)فرهاد مجیدی(۶۵) و آرش برهانی(۹۱) دروازه هوری و نفت را به توپ بستند تا این دروازه بان تا مدتها دیدار شنبه سوم اردیبهشت ماه جنوبی ها و استقلال را در روز ۶ تایی شدنش از یاد نبرد.

مغلوب قلعه نویی
آخرین دیدارهای استقلال و نفت آبادان در ادوار لیگ برتر چهار فصل قبل برگزار شد. در لیگ دوازدهم استقلالی که با امیرقلعه نویی قهرمان شد از آبادانی ها طی دو دیدار ۶ امتیاز گرفت.

در بازی رفت استقلال با دو برزیلی خود توسی و جانواریو گل دقیقه ۲ رسول نویدکیا را بی اثر کرد. در بازی برگشت هم منتظری و فرهاد مجیدی سند پیروزی ۲-۱ تیم امیر قلعه نویی را امضا کردند.

نکته جالب توجه اینکه در بازی آخر دو تیم که پنجشنبه سوم اسفند ماه سال ۱۳۹۱ به میزبانی استقلال برگزار شد بهنام برزای هافبک- مهاجم کنونی آبی ها ۲۰ دقیقه برای نفت آبادان به میدان آمد.

تنها بازماندگان آبی
ازترکیب استقلالی که با امیر قلعه نویی موفق شد در ایستگاه ۲۷ لیگ ۱۲ نفت آبادان را شکست دهد فقط دو نفر شانس بازی مجدد برابر این تیم را دارند. ۳ سال و ۵ ماه و ۱۲ روز قبل خسرو حیدری و سید مهدی رحمتی در فاز دفاعی استقلال از خوبهای تیم قلعه نویی برابر نفتی ها بودند و حالا علیرضا منصوریان مجددا چشم به درخشش این دو برای خروج از شرایط نامطلوب تیمش دارد.

خدمتکاری زد، مجیدی جواب داد
باید از اولین دیدارهای نفت آبادان و استقلال در ادوار لیگ برتر هم نوشت. اولین دیدار میان این دو تیم چهارشنبه ۱۸ آبان ماه سال ۱۳۸۱ برگزار شد. در ایستگاه دوم لیگ دوم این حمیدرضا خدمتکاری بود که با گل دقیقه ۴۴ خود نخستین پیروزی را به اردوی جنوبی ها برد.

با این حال در بازی برگشت فرهاد مجیدی منجی آبی ها شد تا گل بازی رفت را با ضربه دقیقه ۱۷ خود پاسخ دهد. به این ترتیب دو تیم در نخستین فصل لیگ برتری شدن آبادانی ها بی حساب شدند.
 
جدول ۱۰ تقابل استقلال و نفت آبادان در ادوار لیگ برتر
 

تیم

تعدادبازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل گل

امتیاز

استقلال

۱۰

۵

-

۵

۱۷

۱۵

۲+

۱۵

صنعت نفت

۱۰

۵

-

۵

۱۵

۱۷

۲ـ

۱۵

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    1 1
    ابادان برزیلته چه صنعت نفت ببره چه ببازه عشقه
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    2 1
    من استقلالی ام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس