کد خبر 612665
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

جمعیت حقوق بشرمغرب با انتشار گزارشی دربارۀ کارگران مغربی در کشورهای حاشیۀ خلیج فارس، از سوء استفاده های جنسی این شیخ نشین ها از زنان مغربی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، جمعیت حقوق بشرمغرب، با انتشار گزارشی دربارۀ زنان کارگر مشغول به کاردر کشورهای خلیج فارس، اعلام کرد: «رفتارهایی که با زنان مغربی می شود، توهین به کرامت و شأن آنان است».

این جمعیت افزود: «مساله مربوط به قاچاق انسان است که نقض جدی حقوق بشر به شمار می رود که به زندگی، آزادی و کرامت اصیل انسان ها آسیب می زند».

روزنامۀ اینترنتی هسپرس نوشت که این جمعیت با صدور بیانیه ای اعلام کرده است: «شهروندان مغربی که برای کار به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مسافرت می کنند، معمولا باید کارهای اجباری انجام داده یا مجبور به انجام کارهایی می شوند که شان آنان را زیر سئوال می برد».

این جمعیت افزود: «در این میان، زنان بیشتر آسیب می بینند؛ زیرا با مورد سوء استفاده های جنسی قرار می گیرند یا به اجبار به کارهایی مشغول می شوند که بیشتر به بردگی شباهت دارد».

در این بیانیه؛ همچنین، آمده است: «مقامات مسئول به رغم فریادهای کمک خواهی این زنان در شبکه های اجتماعی یا شکایتشان به مسئولین، برای حمایت از آنان یا رهانیدشان از این وضعیت به وظیفه خود عمل نمی کنند».

جمعیت حقوق بشرمغرب تاکید کرد: شهروندان مغربی که برای یافتن لقمه نانی مجبور به مهاجرت و دور ماندن از خانواده های خود شده اند باید از حقوق اقتصادی، اجتماعی خود بهره مند شوند، کرامتشان حفظ و مشکلاتشان حل و فصل شود».

این جمعیت هم چنین بر ضرورت تلاش برای رهایی شهروندان مغربی که قربانی قاچاق انسان در کشورهای حوزه خلیج فارس شده اند، تاکید کرد و خواهان کمک به آنان برای گذر از مشکلاتشان شد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    پس این سلطان محمد ششم چه غلطی می کند لفظ پر طمطراق سلطان ما را یاد طاغوتهای زمان می اندازد که مردم به تن فروشی مشغولند و خودشان هر روز از افتخاراتشان سخن می گویند
  • ناشناس ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    1 0
    سخنان یوصف قرضاوی درباره زنان سعودی که برای فساد به هتل های دبی میروند بسیار قابل توجه است.
  • محمد ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    1 0
    مشرق گفت زنان مغربی. خدا نکنه با اسم مسلمان با یه اروپایی یا آمریکایی بحث کنی. این مغرب یا همون مراکش کلا مایه ننگ ماست. چند وقت پیش رونالدو رو به خاطر همجنسبازی در مراکش مواخذه کرده بودند. مغرب مایه ننگ جهان اسلامه.
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    1 0
    بالاخره هر عملی یه نتیجه ای داره این که دست از دامن اهل بیت پیامبر ( صلی الله) بکشی و غیر آنچه که خدا دستور داده عمل کنی لاجرم سر از دامن امثال ابو هریره و ابن تیمیه یهودی در میاری همین الان ببینید چه قدر مغربی تو سوریه دارن شیعه میکشن فقط به خاطر نزدیکی به رسول الله چه قدر دختر های مغربی قربتا الی الله جهاد زنا میکنن تو سوریه و عراق این همه جهالت یه شبه از جایی سر نمیزنه اینا حاصل جهالت چندین نسله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس