انگلیس با اعزام یک ناوشکن نیروی دریایی به سواحل لیبی، در پی دستگیری و مقابله با قاچاقچیان مهاجران آفریقایی است که به سوی اروپا هجوم می‌آورند.

 به گزارش مشرق، یک کشتی جنگی بریتانیایی طی روزهای آتی به سواحل لیبی فرستاده می‌شود تا قاچاقچیان انسان را دستگیر کند.

به نوشته گاردین، با موج مهاجرانی که سعی دارند از دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده و به دیگر کشورهای اروپایی بروند، انگلیس یک کشتی جنگی برای مقابله با قاچاقچیان انسان به لیبی گسیل می‌کند.

این اقدام مخاطره‌آمیز و غیرقابل پیش‌بینی انگلیس در راستای تلاش‌هاییست که اروپا برای بحران رو به رشد مهاجران در این قاره به کار گرفته است.

بعد از آنکه بهار گذشته مرزهای یونان به روی مهاجران بسته شد، لیبی مسیر اصلی مهاجران برای ورود به اروپا شده است و تنها در هفته گذشته قاچاقچیان شمار قابل توجهی از مهاجران دریایی را به سوی سواحل ایتالیا قاچاق کردند.

حداقل از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 100 هزار زن و مرد و کودک مهاجر از راه دریا وارد ایتالیا شده‌ و بیش از 3 هزار نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.

اکنون انگلیس یک ناوشکن مجهز به تسلیحات نظامی شامل موشک و توپ و تفنگ را به ناوگروه اتحادیه اروپا ملحق می‌کند که ماموریت آن‌ها دستگیری قاچاقچیان است.

گاردین در ادامه نوشت، عملیات سوفیا برای دستگیری قاچاقچیان انسان که ابتدا در بروکسل کلید خورد طی سال گذشته با استفاده از استراق سمع قاچاقچیان اطلاعاتی به دست آورده تا تصویری از محل تمرکز آنها داشته باشد. البته در یک بازی موش و گربه، قاچاقچیان تاکتیک‌های خود را تغییر داده‌اند.

ناوشکن بریتانیایی اچ‌ام‌اس دایموند ناوشکن اچ‌ام‌اس اینترپرایز که هفته گذشته 700 مهاجر را نزدیک لیبی نجات دادند،‌ ملحق خواهند شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس