کد خبر 612568
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

محمدجواد لاریجانی گفت: فاجعه منا یک جنایت علیه بشریت بود؛ یک جنایت علیه حق پرستش آزادانه مردم و یک تخلف از تعهدات حقوق بین‌الملل و دیپلماتیک دولت عربستان نسبت به امنیت حجاج بود و معتقدم یک توطئه پشت وقوع این جنایت بود.

به گزارش مشرق، محمدجواد لاریجانی درباره اقدامات انجام‌ شده توسط ایران در مدت زمان گذشته از فاجعه منا اظهار داشت: نخستین نکته قابل بیان در این زمینه مقایسه فعالیت دولت‌ جمهوری اسلامی ایران با سایر دولت‌هاست. در جهان اسلام، نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران، و مخصوصا مقام معظم رهبری در واقع به طور منحصر به فرد، دفاع بی‌نظیر و  وسیعی از مسلمینی که حقشان در این حادثه تضییع شده بود انجام دادند.

وی ادامه داد: کشورهایی که تعداد زیادی از حجاج آنها در این فاجعه به شهادت رسیدند یا آسیب دیدند هیچ کاری نکردند؛ وزیرشان مدت‌ها بعد از اعتراض مردمی، به کشور سعودی رفت ولی دلار عربستان دهانش را بست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌ قضائیه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران صدای رسای جهان اسلام است گفت: از مقام معظم رهبری تا رئیس‌جمهور محترم و سایر نهادهای مربوطه، در این زمینه فعالیت کردند و رکورد دولت ما در حمایت از حقوق کسانی که در این حادثه آسیب دیدند، رکورد بالایی است.

لاریجانی افزود: البته این حادثه ابعاد بسیار وسیعی دارد؛ فاجعه منا یک جنایت علیه بشریت بود. یک جنایت علیه حق پرستش آزادانه مردم و یک تخلف از تعهدات حقوق بین‌الملل و دیپلماتیک دولت عربستان نسبت به امنیت حجاج بود.

وی تصریح کرد: معتقدم یک توطئه پشت وقوع این جنایت بود. این جنایت صرفا به خاطر مدیریت ضعیف رخ نداد. دست‌های صهیونی می‌خواهند حج را از رونق بیندازند. حجی که مأمن مردم است. محلی که در ایام حج باید امن باشد و مکه‌ای که باید امن‌ترین نقطه برای همه باشد را می‌خواهند از این آرامش درآورند اما موفق نخواهند شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    متاسفانه برخی با استفاده از این استدلال خیلی ضعیف که مثلا اگر عمدی باشه آبروشون میره و نمیان همچین کاری رو عمدی انجام بدهند نتیجه گیری میکنند که عمدی نبوده است. واقعا چقدر احتمال دارد که این همه اتفاق تصادفی پشت سر هم در عرض یک مدت بسیار کوتاه رخ دهد و تمرکز بالایی هم بر روی ایرانی ها داشته باشد در حالی که مسئول حادثه هم با ایران دشمن خونی است و در اعزام تروریست به سمت ایران فعالیت میکند؟ بالفرض که هیچ مدرکی هم نباشد. آیا همین قدر اطلاعات کافی نیست که بشود نتیجه گرفت با احتمال قریب به یقین این مسئله عمدی بوده است. حالا گیرم که نشود در دادگاه اثبات کرد. دیگر چرا برخی میگویند بعید است که عمدی باشد. این همه اینا تو روز روشن دارن جنایت میکنند و از آبروشون نمیترسند. اونوقت باز عده ای اینقدر ساده می اندیشند.
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    به شهادت رسیدن دانشمند و مدیر پروژه هوا فضای کشور در همون حج هم به احتمال قریب به یقین توطئه بوده است. من یک سوال میپرسم از کسانی که میگویند بعید است. آیا اگر شما یا یک فرد هوشمند بخواهد کسی را ترور کند نمیگذارد در زمان و مکان و شرایطی که همه فکر کنند تصادف بوده است؟ آیا این هوشمندی نیست که شرایط را رصد کنیم و زمانی که شرایط برای وقوع یک حادثه طبیعی مهیا بود آنرا به عمد انجام دهیم و عده دیگری را هم قربانی کنیم تا به نظر بیاید که اتفاقی بوده است؟ آیا این هوشمندی از امریکا و صهیونیسم و دشمنان اسلام بعید است؟
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    جالبه که برخی غربیها هم با این استدلال که امریکا نمیاید آبروی خودش را ببرد فکر نمیکردند که مورد شنود قرار بگیرند اما خدا رو شکر مقداری از این مسئله برای آنها هم رو شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس