کد خبر 612525
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹

براساس جدول سنی ورزشکاران اعزامی ایران به بازی های المپیک 2016 ریو ، شناگر و رکابزن ایران به ترتیب با 16 و 40 سال سن، جوانترین و مسن ترین ورزشکاران کاروان ایران هستند.

به گزارش مشرق، جدول سنی ورزشکاران اعزامی ایران به بازیهای ریو در حالی اعلام شده است که نام ورزشکار پارو زن کشورمان در این جدول وجود ندارد.

براساس آمارفعلی موجود در سایت رسمی این بازی ها، 63 ورزشکار ایران جواز حضور در این بازی ها را کسب کرده اند که 14 درصد آنان را زنان و 86 درصد آنان را مردان تشکیل می دهند.
با اعلام دوپینگ قایقرانان روسیه و قزاقستان، عادل مجللی پاروزن ایران به عنوان آخرین ورزشکار کشورمان جواز حضور درالمپیک را کسب کرد، اما هنوز نام وی در فهرست سایت رسمی بازی ها درج نشده است.

جوان ترین ورزشکار ایران اعزامی به این بازیها، آریا نسیمی شاد با 16 سال سن است که در رشته شنا به رقابت می پردازد.

همچنین قادر میزبانی با 40 سال سن مسن ترین ورزشکار ایران در این بازی هاست. او در رشته دوچرخه سواری جاده کسب سهمیه کرده و با حریفان خود مصاف می کند.

جدول سنی ورزشکان اعزامی ایران به بازی های المپیک 2016 ریو از این قرار است:

زیر 15 سال: صفر درصد
بین 16 تا 20 سال: 8 درصد
21تا 25 سال: 30 درصد
26 تا 30 سال: 46 درصد
31 تا 40 سال: 16 درصد
بالای 40 سال: صفر درصد

مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 ریو پانزدهم مردادماه ( پنجم اوت)در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.

ایران در این دوره از رقابتها با 64 ورزشکار (با احتساب مجللی) در 14 رشته حضور خواهد داشت. ملی پوشان ایران در رشته های کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، دوومیدانی، تکواندو، تیراندازی، تیر وکمان، بوکس، جودو، شنا، والیبال، دوچرخه سواری، تنیس روی میز، قایقرانی و شمشیربازی، به رقابت خواهند پرداخت.
 
رقابت نمایندگان ایران در المپیک ریو از شانزدهم مرداد با تیراندازی آغاز می شود و سی و یکم مرداد با کشتی آزاد به پایان می رسد.
 
منبع: سایت رسمی بازیهای ریو 2016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس