کد خبر 611984
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

در تاریخ المپیک مدال های زیادی گرفته ایم که ۱۴ تای آن طلایی بوده اما همه اتفاقات مهم وتاریخی ما در زمان کسب مدال طلا ثبت نشده وگاهی رسیدن به یک نقره وبرنز برایمان مهم تر وتاریخ ساز تر از یک طلا بوده است.

10 صحنه ماندگار ورزش ایران در المپیکبه گزارش مشرق، رسانه مجازی کمیته ملی المپیک نوشت:
 
10 رویداد تاریخی ایران در المپیک را برایتان مرور میکنیم.

  1. مسجل شدن کسب مدال برنز برای جعفر سلماسی(البته هیچ کس شادی نکرد چون کارشناسان نخبه ورزش ما اصلا نفهمیده بودند چه اتفاقی رخ داده است!)در لندن ۱۹۴۸ که اولین مدال تاریخمان در المپیک بود.
  2. برد تختی برابر حریفان آمریکا وشوروی وکسب مدال طلا در المپیک ملبورن ۱۹۵۶ که با سکویی تاریخی برای تختی بالاتر از حریفان آمریکا وشوروی در دوره جنگ سرد همراه بود.
  3. قهرمانی نصیری در   وزن دوم وزنه برداری المپیک مکزیکوسیتی که اولین طلای وزنه برداری برایمان بود واو را به ۴ طلای جهانی والمپیکی رساند واز نامجو در جهان بالاتر قرار داد.
  4. رسیدن عسکری محمدیان به فینال مسابقات المپیک ۱۹۸۸ سئول با برد برابر حریف بلغاری که اولین مدال بعد از انقلاب واولین مدال ایران در المپیک را بعد از 12 سال رقم زد.
  5. برد رسول خادم برابر خادارتسف در المپیک ۱۹۹۶ که اولین مدال طلایمان را بعد از ۲۸ سال ثبت کرد.باز هم سکوی قهرمانی بالاتر از آمریکا وروسیه برایمان خلق شد.
  6. قهرمانی ورکورد شکنی حسین رضا زاده در المپیک ۲۰۰۴ که برای اولین بار با ثبت یک رکورد المپیکی وجهانی در وزنه برداری توام بود.
  7. برد برابر حریف آمریکایی وطلای هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۸ پکن که در وزن ۱۲ کیلو بالاتر از ووزن طبیعی هادی ساعی اتفاق افتاد.
  8. قهرمانی بهداد سلیمی  وکسب مدال نقره وزنه برداری المپیک لندن که برای اولین بار با ۲ مدال در یک وزن برای کشورمان در المپیک توام شد.
  9. مدال نقره احسان حدادی در دوومیدانی المپیک ۲۰۱۲ لندن که اولین مدال ایران در ورزش مادر بود.او در این مسابقات در یک قدمی طلا هم بود اما...
  10. مدال طلای حمید سوریان در المپیک لندن که ضمن کسب اولین مدال طلای فرنگی،ششمین مدال طلای جهانی والمپیکی را برای او ثبت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس