تیری ماریانی در این سفر به گفتگو با رسانه‌ها پرداخت و از بهبود اوضاع مردم پس از الحاق به روسیه خبر داد. او هدف از سفر هیأت را بررسی زندگی مردم از نزدیک عنوان کرد.

سرویس جهان مشرق- هیأتی 11 نفره از پارلمان فرانسه با مدیریت تیری ماریانی به شبه‌جزیره کریمه سفر کرده و با رئیس و اعضای شورای دولتی (پارلمان) جمهوری کریمه دیدار کردند.
 
نماینده پارلمان فرانسه: همه‌پرسی کریمه نشان‌دهنده اراده واقعی مردم بود
تیری ماریانی عضو پارلمان فرانسه (نفر سمت چپ) و ولادیمیر کنستانتینوف رئیس پارلمان اوکراین (نفر سمت راست) از نزدیک با مردم عادی گفتگو می‌کنند
 
 
تیری ماریانی در این سفر به گفتگو با رسانه‌ها پرداخت و از بهبود اوضاع مردم (به ویژه اقلیت تاتار) پس از الحاق به روسیه خبر داد. او که هدف از سفر هیأت را بررسی زندگی مردم از نزدیک عنوان کرد، گفت «بهتر است یک تاتار در کریمه باشید تا یک روس در لتونی؛ اما اتحادیه اروپا ترجیح می‌دهد به این مسائل توجه کند». وی ادامه داد نگرانی‌ها در مورد تاتارها «یک مسأله تبلیغاتی» بود.
او که در پارلمان فرانسه حامی طرحی برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه بوده، تأکید کرد هیأت فرانسوی دریافته که «تصمیم پیرامون الحاق کریمه به روسیه در راستای افکار عمومی اکثریت مردم قرار داشته و آن همه‌پرسی که به هر حال باید هر چه سریعتر انجام می‌شد منعکس‌کننده اراده مردم بود».
 
به گزارش راشاتودی، تیری اضافه کرد «من نظرات مختلف در مورد تحولات دو سال پیش را به دقت دنبال می‌کنم اما باور دارم اگر کریمه به روسیه نمی‌پیوست، یک جبهه جنگ داخلی دیگر در کنار دونتسک و لوهانس (ایالت‌های شرق اوکراین) تشکیل می‌شد».
 
ماریانی ژوئیه سال گذشته نیز به همراه 10 تن از نمایندگان وابسته به حزب جمهوری‌خواه (که 5 تن از آنها این بار نیز وی را همراهی کردند)، بی‌اعتنا به تحریم‌های غرب علیه روسیه به کریمه سفر کرده و با واکنش تند مقامات فرانسوی و اوکراینی مواجه شده بود.
 
در آن زمان فابیوس وزیر وقت خارجه فرانسه گفته بود از شنیدن خبر این سفر «شوکه» شده، چرا که آن را خلاف قوانین بین‌المللی می‌داند. به نقل از بی‌بی‌سی دولت اوکراین نیز آن را بی‌احترامی به حاکمیت خود اعلام کرد.
 
پس از وقوع ناآرامی‌های سیاسی در اوکراین،‌ نیروهای مسکو در مارس 2014 میلادی وارد شبه‌جزیره کریمه شدند که موجب حذف روسیه از گروه هشت و اعمال تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور شد.
 
هیأت فرانسوی امروز پس از شرکت در جشن روز ملی نیروی دریایی در شهر سواستوپل، کریمه را ترک می‌کنند. در دو سال اخیر ناوهای جدیدی از سوی مسکو به اعضای جدید پایگاه نظامیِ این شهر تبدیل شده‌اند.
 
منابع:
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    احسنت بر مشرق
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    جالب بود
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    سفر جنجالی به شبه‌جزیره ژئواستراتژیک؛
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    عکسارو
  • لر اهواز خوزستان ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    ایکاش غربی ها این انصاف را درباره ایران و جزیره بحرین داشته باشند
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    باید برای الحاق بحرین به ایران هم همه پرسی بگذارند
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اخی
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    فونت رو درست کن مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس