کد خبر 612140
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه‌ی این افراد را به شدت کاهش داده است.

به گزارش مشرق، مديرعامل شركت بركت‌تل وابسته به بنياد بركت يكي از اقدامات این بنياد در حوزه‌ی سلامت را استفاده از نسخه‌هاي پزشکی الكترونيكي دانست و گفت: استفاده از این نسخه‌ها مزایای بسیاری برای پزشک و بیمار در بر داشته است.  

به گفته‌ی سیدمحمد پورحسینی، هنگام صدور نسخه‌های الکترونیکی، اگر داروي تجويز شده با وضعيت بيمار هم‌خواني نداشته و يا با تداخل دارويي همراه باشد، پزشک با هشدار نرم‌افزار متوجه اين مشكل مي‌شود.

مديرعامل شركت بركت‌تل ادامه داد: برای بیمارانی که پرونده‌ی سلامت الکترونیک داشته باشند، تمام سوابق پزشكي فرد در دسترس پزشك قرار مي‌گيرد و به این ترتیب تجويز راحت‌تر و با دقت بيش‌تري انجام مي شود.

پورحسيني با اشاره به اين‌كه نرم‌افزار نسخه‌ی الكترونيك به‌طور مستقيم به داروخانه‌های طرف قرارداد متصل است، گفت: اگر داروي تجويز شده در داروخانه موجود نباشد، سيستم اطلاع مي‌دهد و پزشك اين امكان را دارد كه در لحظه، دارو را تغيير دهد.

وي نسخه‌هاي الكترونيك را براي صرفه‌جويي در زمان و هزينه‌ی پزشك و بيمار بسيار مؤثر دانست و اظهار کرد: نسخه‌هاي الكترونيك در حال حاضر فقط در برخی مناطق محروم استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه قابل استفاده است، اما در صورت توافق با سازمان غذا و دارو، بنياد بركت مي‌تواند نسخه‌هاي الكترونيك را به تمام داروخانه‌هاي سطح كشور مرتبط كند.

بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در راستاي خدمات‌رساني به مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی كشور تاكنون ۳۴۰ هزار نفر را تحت پوشش طرح سلامت الكترونيك قرار داده است.
 
اين اقدام بنياد بركت كه براي اولين بار در ۵ نقطه‌ی كم‌تر توسعه‌يافته‌ی كشور انجام شده است؛ علاوه بر كاهش مرگ و مير ناشي از كمبودهاي درماني در مناطق محروم، در کاهش آمار مهاجرت روستاييان به شهرها نیز مؤثر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس