وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی از روسیه خواست حملات تهاجمی در سوریه را متوقف کرده و دولت «بشار اسد» را نیز از انجام این حملات علیه تروریست‌ها باز دارد.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه (دوشنبه به وقت آمریکا) اعلام کرد، روسیه نباید عملیات تهاجمی در سوریه انجام دهد، علاوه‌براین، باید دولت سوریه را نیز از این کار باز دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، جان کری در کنفرانسی مطبوعاتی با «ماریا آنجلا اولگین» همتای کلمبیایی خود تأکید کرد: «اینکه روسیه هم نیروهای روس و هم دولت «بشار اسد» را از انجام عملیات تهاجمی در خاک سوریه باز دارد،‌ به طور مشخص بسیار حیاتی است».

وی در ادامه در خصوص علت این درخواست گفت: «چرا که مسئولیت ما این است که معارضان را از درگیر شدن در اینگونه عملیات بازداریم».

بر اساس این گزارش، سوریه از سال 2011 میلادی درگیر جنگی داخلی شده است. در تاریخ 27 فوریه سال جاری میلادی آتش بس در سوریه که طرح آن به صورت مشترک توسط آمریکا و روسیه ارائه شده بود، رسما اجرایی شد. گروه‌های تروریستی نظیر داعش و گروه «جبهه فتح الشام» که همان «جبهه النصره» است که تغییر نام داده، شامل این آتش‌بس نمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمد ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مردک رذل بی شرم. تروریستهاش با 5000 نیرو به حلب حمله کردن اونوقت اینو ببین چی داره می گه
  • ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خفه ابله بی خرد......بشین سر جات....تو .....کی هستی که روسیه و دولت سوریه و مقاومت امر و نهی کنی....مردیکه ...
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    عصبانیت فایده ای نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس