تروریست‌ها طی عملیات «حماسه بزرگ حلب» قصد دارند علاوه بر شکستن محاصره شهر حلب، نیروهای سوری و محور مقاومت را در غرب این شهر به محاصره خود درآورند.

به گزارش مشرق، پس از پیشروی‌های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در شمال شهر حلب و محاصره تروریست‌ها در شرق شهر، این بار دامنه درگیری‌ها به محورهای جنوب غربی کشیده شده است.

هزاران تن از عناصر تروریستی پس از تحمل خسارات فراوان در شمال شهر حلب شب گذشته، با تمام قدرت به حومه جنوب غربی یورش بردند و درصدد هستند با اشغال برخی بخش‌ها و رسیدن به منطقه راهبردی «الراموسه» علاوه بر شکست حصر همرزمان خود در شرق شهر، نیروهای سوری را در غرب شهر محاصره کنند.

حملات گروه‌های تروریستی از محور جنوب غربی به قدری سنگین بوده که نیروهای سوری از برخی مناطق مجبور به عقب نشینی شدند.

درگیری‌های سنگین در جنوب غرب حومه شهر حلب همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند مناطق اشغال شده را باز پس بگیرند.

از صبح امروز کنترل مناطق جنوب غرب حومه شهر میان طرفین دست به دست می‌شود و تروریست‌ها موفق به تثبیت مواضع نشده‌اند.

خبرها حاکی‌ است که با اعزام نیروهای کمکی از پیشروی تروریست‌ها تا حدود زیادی جلوگیری شده و نیروهای سوری خود را برای حملات معکوس آماده می‌کنند.

یک منبع میدانی گفت: «نیروهای جبهه مقاومت ساعتی قبل حملات تروریست‌ها به روستای «السابقیه» در حومه جنوبی حلب را دفع کردند و آماری از تلفات تروریست ها در این محور در دسترس نیست».
نیروهای مقاومت همچنین مقداری تجهیزات نظامی تروریست‌ها را در این روستا مصادره کنند و یک تانک، یک خودروی نظامی پیکاب و مقداری تجهیزات به غنیمت گرفته شد.

نیروهای مقاومت پس از عقب راندن تروریست‌ها از روستای السابقیه، 3 منطقه دیگر را در غرب منطقه «سد الشقیدلی» و حومه روستای «القراصی» پاکسازی کردند.
پیشتر این مناطق در ماه های گذشته در اشغال تروریست‌ها بود.

«مدرسه الحکمه، ارتفاعات البازو، احد، محبه و گردان پدافند هوایی» در جنوب غرب حومه شهر حلب همچنان تحت کنترل تروریست ها است.



این مناطق و برخی ساختمان‌های مجتمع مسکونی 1070، عصر امروز به کنترل تروریست‌ها درآمد اما مواضع آن‌ها در این مناطق تثبیت نشده و درگیری‌های سنگین در این محورها ادامه دارد.

تروریست ها از ارتفاعات احد، المحبه و گردان پدافند هوایی هم حملاتی را علیه مواضع نیروهای سوری در روستای المشرفه انجام دادند و توانستند بخش وسیعی از روستا را اشغال کنند.

همزمان رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها خبرهایی بی اساس مبنی بر قطع کامل جاده راهبردی «اثریا - خناصر» در حومه شرقی استان حلب منتشر کردند که کذب است.

نیروهای سوری از طریق این جاده تجهیزات نظامی را به استان حلب منتقل می کنند.

اگر پیشروی ها تروریست ها در محور جنوبی متوقف نشود و آنها به منطقه الراموسه برسند، علاوه بر شکست حصر گروه های تروریستی در شرق شهر حلب، نیروهای سوری در غرب شهر محاصره می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • امیر ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    چارش یه شیمیایی هستش اونم روسیه بزنه
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    خوب باید بعد محاصره در شمال تمامی نگاه ها به جبران شکستهای جنوب حلب دوخته شود نه اینکه تروریستها تمامی زحمات عملیات محرم را بر باد دهند صد بار یادداشت گذاشتم نیروی های مقاومت نگذارید در عراق بخوابند باید مقداری از این نیروهای حشد را لااقل اگر ده هزار هم نشد 3000 نفر را به حلب بیارید اما انگار ارتش سوریه و مقاومت فرمانده ندارد و گوش بده نیست و بیشتر کارهای نمایشی دوست دارد انجام دهد
  • ژولیوس سزار ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    وضعیت حلب من یاد نبرد تاریخی رومی ها و گل ها مشهور به نبرد السیا میندازه گل ها قومی بسیار وحشی و خرافاتی بودند (مثل سلفی های امروز) گل ها در شهر السیا تو محاصره بودن و میدونستند اگر شهر السیا سقوط کنه کارشون تمومه بخاطر همین پیک هایی به بقیه قبایل فرستادن و چند وقت بعد نیروی بسیار پرتعدادی برای شکست حصر به شهر السیا فرستادن رومی ها که دیدن نمیتونن مستقیم مقابله کنن دور خودشون دیوار کشیدن یعنی محاصره در محاصره و....بنظرم کسایی که دست اندر کار جنگ سوریه هستن بد نیست این نبرد تاریخی مطالعه کنن و تاکتیک هایی که جولیوس سزار فرمانده نابغه رومی بکار گرفت بدونن.
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر ولله الحمد و المنه لا حول و لا قوه الا بلله العظیم
  • بینام ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    لعنت بر دشمن علی ع
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق نوروز۹۴ در فارس خوندم محاصره حلب کامل تر شد. نباید به خبر ها اعتماد کرد دیدن کی بود شنیدن باید برم حلب به تو بگم وضیعت در چه حاله
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    مشرق این چطور شد محاصره که دارن منطقه از دست میدن تو حلب
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    ننویس نیروی مقاومت بنویس ارتش سوریه اگر حزب الله باسه همه ی نیرو هاش تا شهادت ایستادگی می کنن و منطقه از دست نمی دن بنویس خطر محاصره ارتش سوریه در غرب حلب
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    ما که توان نداریم چرا عملیاتی انجام میدیم وسپس عقب نشینی ومحاصره.
  • ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خدایا به رزمندگان مقوامت نصرت عطا بفرما
  • ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    انشاا... بچه هاي مقاومت پيروز مي شوند
  • ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    جنگ یعنی فریب! آفرین مشرق
  • سید جواد ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بنا به خبر المیادین ارتفاعات البازو و کارخانه روغن دیشب آزاد شدند.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    احساس می کنم ایران خودمونه!!!! انشا الله که مقاومت کنن و حال تکفیریا رو بگیرن!!! که اگه بشه دیگه حلب آزاد میشه !!!
  • مهندس م ش ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    انشأ الله سردار سلیمانی و بچه‌های سپاه فکر اینجاش را کردند و تروریست‌ها را مضمحل میکنند.
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    حق پيروز است وباميد خدا آدمخواران وحشي مزدور صهيونيست نابود شدني هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس